רוב דורס במועצת העיר לציבור החרדי 17 מול 8

עם הרוב המוחלט הזה שהושג בבחירות דמוקרטיות, קיים חשש של עריצות הרוב. דמוקרטיה מוגבלת ביכולתה להגן על קבוצות מיעוט בחברה שיש להן אינטרסים ייחודיים. מי באמת, יחשוב, על דאגה לצרכי 50 אלף תושבים דתיים לאומיים וחילוניים? . גם על בקשה לזימון מליאה אין מספיק חותמים. סכנה אמיתית לדמוקרטיה

מתאחדים למעננו
מתאחדים למעננו

"אני אהיה ראש העיר של כולם", כך שמואל גרינברג בלילה אחרי היוודע תוצאות הבחירות לסבב ב בבית שמש. אמירה שראויה לעמוד במבחן המציאות המקומית. גרינברג יעמוד בראש מועצה בה נכללים 17 מנדטים חרדים!!! רוב מובהק שיכריע בכל החלטה.

17 חרדים, ואין הבדל מהותי בין דגל התורה לבין ש"ס, לבין דרך, לבין גור לבין שלומי אמונים. אגב אומרים שראש העיר האמיתי הוא ראש שלומי אמונים. עוד מבחן למנהיגות גרינברג. בית שמש תהיה העיר החרדית הגדולה במזרח התיכון, חלומו של דובר אבוטבול מתגשם, עוקפת את בני ברק . הישג לחרדים, תבוסה למי שחשב על עיר הטרוגנית. רוב חרדי שיזרז את הנהירה הציונית מהעיר, רוב לוחץ.

רוב מוחלט, רוב דורס, כל הצעה, כל החלטה יכולה לעבור בנקל. וכל החלטה כזו היא החלטה לגיטימית שאין מה לערער עליה. אפילו כינוס מליאה המחייב חתימה של שליש מחברי מועצת העיר הפסידה בית שמש הציונית, פשוט אין לבית שמש שליש ציוני. יש 8 חברי מליאה מתוך 25!!!

עם הרוב המוחלט הזה שהושג בבחירות דמוקרטיות, קיים חשש של עריצות הרוב. דמוקרטיה מוגבלת ביכולתה להגן על קבוצות מיעוט בחברה שיש להן אינטרסים ייחודיים. מי באמת, יחשוב, על דאגה לצרכי 50 אלף תושבים דתיים לאומיים וחילוניים?

החרדים עלולים לקבל הכרעות לא צודקות, רק טבעי ואמרו זאת כל המועמדים החרדים, הם באים לשרת קודם כל את האינטרס של שולחיהם. ההחלטות מתקבלות בישיבות הנהלה, מסביב לשולחן הנהלת העיר ישבו כל נציגי הקהילות החרדיות בעיר. כאשר השמיכה קצרה, והשמיכה קצרה מאוד, ברור לאן ילכו התקציבים. גם אם 'חלילה' תהיה תקלה כלשהי ויהיה מי שיערער על בקשה של מי מהשותפים החרדים, הולכים לרב וסוגרים את העניין. הוקמה ועדת רבנים לטובת טיפול במעין מקרים כאלה.

השליטה המוחלטת הזו אינה רק בעירייה, היא גם במוסדות הנספחים אליה.

תאגידים עירוניים יוקמו על בסיס הרוב החרדי. רשת המתנסים, המועצה הדתית. מי שמש, החכ"ל- החברה הכלכלית. באחד ההסכמים אפילו מתכוונים להקים עוד חברה עירונית לניהול כלכלי של העיר. לגיטימי, כל התאגידים האלה מחוייבים על פי חוק להציג לפני חברי הנהלת העירייה את פעילותם. כאשר הדוחות יונחו לפניהם, מישהו יערער על תוכנם? אין עוררין שזו תוצאת הבחירות. יש כאן רוב חרדי דורס שאין עוד שום סיכוי לשנותו בדור הנוכחי לפחות- ראו הסכמה על רוטציה בחצי הדור הבא.

במליאה הראשונה או השניה כבר יונחו התברים שהועלו במליאות האחרונות אצל ד"ר בלוך, אתם רואים מישהו שם מתנגד. וזכרו, יונחו אותם תברים להם התנגדו במליאות הקודמות. אולי בשינויים קלים. רובם הרי לטובת הצבור החרדי. רובם כבר בביצוע, רובם כבר אושרו באופן כזה או אחר. הפעם יאושרו בדקה ראשונה שיונחו על השולחן.

התפקוד יהיה במוצהר עיר לכולם, אבל קודם הצרכים החרדיים. מה לעשות- הם הרוב. כל ראש סיעה ירצה להשביע תאבון שולחיו. רוב כל ההחלטות יתקבלו בהחלטות הנהלה, שאינן פתוחות לעיני הציבור. הדיונים, אם יהיו, יוכרעו שם, למי וכמה. כל כך ברור שהישיבות תהיינה מיותרות, בבחינת דיווח גם למי שאינו שותף בניהול העיר.

האם יש תשובה למציאות הזו? עליזה בלוך בחשיבתה ובראייתה ראתה אחרת את ניהול העירייה. חסיד גור הפורש, סגן ראש עיר לשעבר ישעיהו אענרייך יכול להעיד על השתדלותה למען הקהילות החרדיות. 516 כיתות נבנו בימי בלוך בבית שמש, רובן ככולן, כולן למעשה היו לטובת הציבור החרדי. והיתה כאן ראש עיר עבור החרדים- רק עם כובע על ראשה. ולמה ללכת לנציג ציבור? עדות מצויינת מפי תושב חפציבה: השכונה שלנו נקייה בימי בלוך יותר מאשר בימי אבוטבול. נזכיר אבוטבול היה ראש עיר חרדי.

מבחנו של גרינברג לעמוד מול 16 חבריו, לא בדיבורים, במעשים!! הוא קבע את הביטוי הזה, מבחן המעשה. הפעם זה מוטל על תפיו. אל יתן לרוב הדורס לגרום לחוסר נחת אצל 50 אלף ויותר מתושבי העיר. כי אם רוצים לחיות כאן, אז תשרתו את כולם.

נושאים: בית שמש, שמואל גרינברג. רוב חרדי מובהק
מתאחדים למעננו
מתאחדים למעננו
מתאחדים למעננו
מתאחדים למעננו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: