רבנים ממטה יהודה חתומים במנשר תמיכה ברבנים הראשיים

ואין אפילו שם רב אחד מבית שמש. האם שתיקא כדמיא היא? ובכן ממש לא. אחד הרבנים אומר: חוששים מאוד לגורל הרבנות ומרפורמת הכשרות.

מודעת תמיכה
מודעת תמיכה

לשר לשירותי דת, אין ספק יש הרבה רצון ושאיפות. הוא בא במטרה להותיר חותם, הוא נחרץ, הוא חרוץ, הוא משתדל לעשות. כוונותיו לעשות רפורמה בכשרות הרגיזו רבים מהרבנים. איך יעשה גם לקיים רצונו לייעל את מערך הכשרות וגם לשמור על הרבנות הראשית? דילמה.

מול כב' השר מונחים תיקים לא מעטים על תלונות מהציבור, על ביקורת רחבה במישור הדתי כמו למשל איך חיים עם הקביעה ש-67% מהמקוואות הציבוריים פועלים ללא פיקוח תברואתי וללא רישיון עסק. ולפניו צרור גדול של צרכים לטיפול בנושאים ובתחומים שכל אחד בפני עצמו הוא עולם ומלואו. מבחני הסמכה לנשים, ייעול מערך הכשרות, גיור, מועצות דתיות, מינוי רבנים ברשויות חסרות ועוד. כל סוגיה היא עולם ומלואו ונוגעת בשרשי יהדותם ורגשותיהם של רבים.

הרבנים הראשיים לישראל- ראשי הרבנות הראשית ישראל יצאו בקריאה על הפגיעה האנושה במערכת הכשרות בישראל, ואלה החתומים במודעת התשובה נענים לקריאתם ומקבלים על עצמם לתת כשרות כל רב בעירו או רב איזורי במקומו בלבד. השבוע התפרסמה מודעה ובה שמות של עשרות רבנים, הובטח כי זו מודעה ראשונה בסדרה של פרסומים.

בין החותמים הרב שלמה עמאר, הרב הראשי לירושלים, רב העיר רמלה הרב יחיאל אבוחצירא, רבני העיר אשדוד, כרמיאל, מעלה אדומים, ירוחם, בת ים, לוד, נהריה ועוד.

מאיזור בית שמש מצאנו חתומים רבנים מהמועצה האזורית מטה יהודה. כך הרב גד אטיאס רב מושב כפר אוריה, הרב יעקב פולאק מסילת ציון, הרב שניאור זלמן רב מושב זכריה, הרב גמליאל נחום מושב נחם, הרב יצחק לוי הרב אשתאול, הרב יעקב עדי רב אזורי מטה יהודה. רב יצחק זינו מנס הרים ועוד ועוד.

מי בולטים בהיעדרם מכל הרשימה הזו? רבנים מהעיר בית שמש. אין אפילו שם אחד מהרבנות הספרדית או הציונית ששמם מוזכר ברשימה.

האם שתיקא כדמיא היא? כלומר עצם השתיקה מבשרת על תמיכה בגישת מתן כהנא. משיב לנו אחד מרבני הציונות הדתית: "לצערי, אני בין החוששים", חוששים לגורל הכשרות והרבנות הראשית מתכוון הרב.

כלומר קיים סיכוי גדול ששמות רבנים ממוסדות בעיר יביעו גם הם תמיכה ברבנות הראשית ויסתייגו מדרכו של השר לשירותי דת. נמשיך לעקוב.

נושאים: הרבנות הראשית, רפורמת הכשרות, רבני מטה יהודה, השר מתן כהנא. בית שמש
מודעת תמיכה
מודעת תמיכה
מודעת תמיכה
מודעת תמיכה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: