ציון פרץ נפטר לבית עולמו והוא בן שמונים ושבע

אחת הדמויות המיתולוגיות של העיר הלכה לבית עולמה בשנת השבעים לעיר, ציון פרץ ז"ל היה בן שמונים ושבע, הותיר משפחה רבת שורשים וענפים. יהי זכרו ברוך.

ציון פרץ ז"ל באדיבות המשפחה
ציון פרץ ז"ל באדיבות המשפחה

היום, נפטר לבית עולמו ציון פרץ ז"ל.

עצוב. ציון פרץ נפטר לבית עולמו היום. בשנת השבעים לעיר נפטרה אחת הדמויות, שכל ילד וכל ילדה, כל בוגר וכל נערה, כל אוהב סרטים טורקי וכל חובב סרטי גבורה, פגש בהזדמנות בציון פרץ ששימש בתפקיד בקולנוע המקומי המיתולוגי קולנוע עציון.

ציון נפטר היום והוא בן שמונים ושבע. הוא נולד בשנת 1933, כמו רבים מבני הולים ממרוקו אין לו תאריך לידה מדוייק, תאריך משוער. יודעים שנולד בשנת 1933, חודש, יום אין.

עלה לישראל ממרוקו, בבית שמש הקים משפחה רבת שורשים וענפים, הרחיב אהלו על קרוביו ומכריו, והרעיף חיבתו על סובביו.

ציון התגורר בבית שמש משנותיה הראשונות עוד בימי המעברה. האיש חי וחווה את התקופות היפות של העיר, כמו המראות הכי לא סימפטיים, האיש שהיה לאגדה בחייו, מלאי סיפורים וחוויות נקשרו בשמו ואישיותו, ימי ילדות ובחרות כולם נפגשו ונתקלו במראהו בכניסה לקולנוע המקומי, קולנוע עציון שהיה אז היכל התרבות הכי צפוף. היכל שידע הצגות תיאטרון , הרצאות, מופעי תרבות, וגם הרבה קולנוע.

ציון פרץ לא עזב את בית שמש למרות הקשיים והתלאות שהיו מנת חלקם של רבים מיושבי העיר. אבטלה גואה, איכות חיים ירודה, סביבה קשה למחיה והוא לא התייאש למראות הקשים השתדל ועשה הכול להביא פרנסתו לקיים את בני ביתו. יש אומרים שאת השם עציון לבית הקולנוע הציע ציון פרץ ז"ל. איך, מנין? אין הסברים.

ציון פרץ היה האיש שרבים חבים לו את צפייתם בקולנוע הראשון או בכניסה להצגה. מספרי סיפורים יודעים להעלות זיכרונות מהימים האלה, על נכונותו להכניס ילדים מחוסרי הון לראות קולנוע. אחד מהילדים האלה סיפר כיצד עיניו של ציון היו תרות אחר ילדים מחוץ לבית הקולנוע בשעה שעל המסך רץ היומן, והסרט טרם החל. "הוא היה רואה אותנו, מחכים בחוץ, כי לא היה לנו כסף להיכנס, והוא היה בודק באולם אם יש מקום, היה מכניס אותנו אחד אחד ומסביר לנו איך להתנהג, בלי רעש".

ציון ראה וידע את הזוגות הנאהבים, שמע את קול צחוקם בתוך האולם, וחווה יחד איתם את צאתם מאולם, היה מרכז תרבות של העיירה. אמרת קולנוע עציון, התכוונת לדמויות פרץ, סומך, נחום הסדרן, עמרם ללוש, דוד מסעודה המסריט המיתולוגי ז"ל ויבדל"א אקרם עוזרי. דמויות זכורות לטוב שהיו מרכז בהפעלת היכל התרבות המקומי

כאמור, היום מלווים בצער עמוק את ציון ז"ל למנוחת עולמים. משתתפים בצערה של בתו היקרה, חני אביסרור, ובני משפחתה.

אהרון פרנקו מי שהיה קצין משטרה בכיר מפקד מחוז ירושלים כותב היום: אכן ימי הילדות שזורים בקולנוע עציון ועם ציון המזוהה ביותר עם הקונוע. יהי זכרו ברוך".

המקום ינחם את משפחת פרץ בנותיו, בניו, ונכדיו הכואבים את לכתו של אבא/סבא/ בסבא רבה.

יהי זכרו ברוך.

נושאים: ציון פרץ, קולנוע עציון, בית שמש
ציון פרץ ז"ל באדיבות המשפחה
ציון פרץ ז"ל באדיבות המשפחה
ציון פרץ ז"ל באדיבות המשפחה
ציון פרץ ז"ל באדיבות המשפחה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: