צו ארנונה- הגיע הזמן לחשב מחדש

צו ארנונה בבית שמש- שיטה מעוותת שגובה מיליוני שקלים מבעלי דיור ולא גובה ממוסדות דת כנהוג בערים אחרות

צו ארנונה
צו ארנונה

אריה ברדוגו תושב ירושלים. מן הסתם מעיין טוב טוב בצו הארנונה של עיריית ירושלים, הוא מתגורר בשכונה חרדית (רמת שלמה) ויודע בדיוק מה לחפש והיכן לחפש. את ענייניו הפרטיים לא נכניס לכאן, אבל וכן מותר לנו לשאול, מדוע מה שטוב בירושלים לא יכול להיות טוב בצו הארנונה בעיר בה הוא גזברה ומנהל הכספים שלה?

ראשית נבהיר לא כל מה שמצוי בירושלים נכון ומתאים לבית שמש, למשל מוזיאונים אין בעירנו. וחבל. אבל מה שיש, למה לא תהה לו הגדרה ברורה. כך נדע שמרפאות כלליות של כל קופות חולים אכן משלמות וכמה בדיוק הן משלמות.

ואחרי הקרקע התפוסה והפירוט מה וכמה לשלם בגין מ"ר אחד, בא הפירוט למוסדות דת. בניינים המוחזקים ע"י בתי כנסת, בתי תפילה, מסגדים, כנסיות, יחויבו בתשלום ארנונה, שטח מבנה המשמש כמרפאה של קופת חולים או כבית חולים ציבורי יחוייב בתשלום. בניינים המוחזקים על ידי בתי ספר ציבוריים, גני ילדים ציבוריים ופרטיים, מעונות יום ציבוריים, ישיבות, כוללים, אוניברסיטאות והקדשות, יחוייבו בתשלום ארנונה.

ושימו לב כיצד עיריית ירושלים מחשבת את הארנונה שלה. "לא יכללו בשטח היחידה קירות חוץ וקירות פנים." עיריית בית שמש מחשבת בשיטה שלה, היא מעדיפה לקבל ארנונה גם על קירות הבית. קירות הבית מגדילים את הארנונה בעשרות מטרים על כל דירה!!! גבייה על קיר כמו גבייה ממתים. הגיוני? בעבר ניסה חבר מועצת שלום אדרי לשנות את הסעיף ולהבטיח ארנונה הוגנת בעיר. בצו הנוכחי לשנת 2020 וגם זה של שנת 2019 לא נשתנה דבר.

הדבר יוצר עיוות גדול יותר אצל אלה שביקשו לחפות את דירותיהם באבן. חיפוי באבן הוסיף מטרים רבים לארנונה, אותה דירה, אותו שטח פנים, מה גדל? שטח לארנונה. לעיתים עשרות מטרים נוספו ללא כל היגיון.

ועוד, כדאי לשים לב למחיר הארנונה במחסנים. בכלל צו הארנונה בירושלים מעודכן, ברור, נגיש וזמין.

האם הפעם מישהו ירים את הכפפה וינסה לכופף מעט את ידיו של ברדוגו?

צו ארנונה בבית שמש- שיטה מעוותת שגובה מיליוני שקלים מבעלי דיור ולא גובה ממוסדות דת כנהוג בערים אחרות

נושאים: ארנונה בית שמש
צו ארנונה
צו ארנונה
צו ארנונה
צו ארנונה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
צו ארנונה- הגיע הזמן לחשב מחדש
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 17 ביוני 2019, 15:26

חבל, בדיקה קצרה ברשיות אחרות וניתן לראות שמעל 50% מהרשיות מחייבות ארנונה בשיטת ברוטו ברוטו( כולל קירות חיצוניים) כך שזה ממש לא יחודי לבית שמש. שנית, למה לא ציינת כמה ארנונה משלמים בירושלים למ"ר? עזוב שיטת מדידה, הארנונה בירושלים גבוהה כמעט פי 2 מבית שמש...מה יש להשוות בכל??