פסח עובר בלי אירועי תרבות עירוניים

העירייה הוכיחה כי אביב או פסח אינם סיבה למסיבה או לפחות לקיום פעילות משפחתית עירונית. פסח שנת תשע"ט עובר ללא אירועים, והמפתיע, אין גם פוצה פה.

סיורי מדבר מפעילות תשע"ח
סיורי מדבר מפעילות תשע"ח

אז מה היה לנו בפסח? אלו אירועים קיימו כאן מחלקות האירועים, או גופים השונים שבידיהם הופקדו מאות אלפי שקלים? והשאלה נוגעת לא רק לאירועים לציבור החרדי אלא גם לציבור הכללי. לפי מה שמצאנו, היה כאן אירוע אחד רב משתתפים, והוא אינו בכלל אירוע תרבות בפשוטו, המדובר באירוע ספורט –חנוכת מגרש הכדורגל המחודש, וגם אם נניח שמדובר באירוע תרבות הרי מעטים יכלו להיות נוכחים במגרש שכן כמות הצופים המותרת אינה עולה על 500 נוכחים.

על פי ההסכמים הקואליציוניים שנחשפו ונמצאים כמעט בידי כל מי שמעוניין לעקוב אחר התרחשויות בעירייה, יכול לראות כי בידי מפלגות החרדיות הופקדו מאות אלפי שקלים לקיום פעילויות לקהילות שלהם. בידי אחת המפלגות גם הגיע סכום כסף מח"כ משה גפני, שביקש לקיים פעילות לתושבי העיר. מדובר בסכום של 200 אלף ₪ שהגיעו לידי מפלגת דגל התורה.

אז למה לא קיימו פעילות? "יש להם תקציבי עתק והם בחרו לא לקיים אירועים", אומר מקור בעירייה שגם מוסיף הסבר לחוסר המעש. "כנראה נוח להם (לחרדים) שהציבור יפנה אצבע מאשימה כלפי עליזה בלוך". אגב עליזה לפי אותו מקור נותנת לכל נציג חרדי לעשות כאוות נפשו בתחום התרבות למרות שבשאר תחומי ניהול העיר היא מאוד מעורבת ומתערבת.

"אם זה היה אבוטבול, היית קורע אותו. ככה לעבור א פסח? בלי אירועים, בלי אירועי אביב, תדפדף בארכיון שלך ותראה כמה כתבת על אירועי אביב וכמה העירייה הייתה זבל..." כותב לי עמית באחת מחבריהם של אבוטבול ושל מאיר בלעיש סגן ראש העיר הממונה על האירועים.

בצדק, יש הרבה מטענותיו של הנ"ל, שביקש להישאר אנונימי בביקורתו. (איני יודע ממה הוא חושש, הרי אין אדם שיכול לפגוע בו או לטרוף אותו). אכן מיעוט אירועי התרבות בבית שמש מעיד על פניו, ולא צריך לכתוב או לדון בעניין כדי להוכיח שאין הרבה ואפילו יש נסיגה (ראו כמה אירועי תרבות התקיימו כאן לטובת הציבור החרדי וכמה הם קיבלו השתא.

אגב, ראש העירייה ניסתה לצמצם את הנזק באי ארגון אירועים כאשר פרסמה פוסט בפייסבוק ובו הציגה רעיונות למילוי שעות הפנאי בימי חול המועד פסח. נה כמה רעיונות שהציגה: סיורים בבית מורשת של משטרת ישראל, טיולים מודרכים של קק"ל בשבילי צרעה או במערות עדולם. מה שעושים אחרים תמיד טוב ועוד יותר כאשר לך זה לא עולה כסף...

נושאים: תרבות, עיריית בית שמש
סיורי מדבר מפעילות תשע"ח
סיורי מדבר מפעילות תשע"ח
סיורי מדבר מפעילות תשע"ח
סיורי מדבר מפעילות תשע"ח
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: