פיקוד העורף ינהל את בית שמש? ההחלטה בדרך

הנתונים ותכניתו החדשה של פרופ' גמזו הפרוייקטור הלאומי עלולים להגדיר את בית שמש כעיר אדומה המחוייבת טיפול שרשי ועמוק בידי הצבא.

פרופ' רוני גמזו צילום מסך
פרופ' רוני גמזו צילום מסך

מול מס' הנדבקים הגבוה והמשך העלייה במספר החולים, ברשויות המקומיות ובכללם בית שמש שממשיכה להיות ברביעית הערים המובילות באחוזי ההדבקה הגבוהים, רוני גמזו, הפרוייקטור הלאומי למלחמה בנגיף הקורונה הציג הערב תוכנית סדורה לטיפול בקורונה ובמשבר.

ראש עיריית בית שמש דר עליזה בלוך לא נכחה במפגש הזה אבל מה שנאמר שם בין חיים ביבס יו"ר המרכז לשלטון מקומי לבין פרוייקטור הלאומי למחמה בקורונה חייב להגיע אליה ולהדהד במוחה. הפרויקטור לקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו, חשף את תכניתו למאבק בהתפשטות בנגיף, המכונה "מודל הרמזור".

תכנית העבודה של פרופ' גמזו מחלקת את הארץ לשלושה צבעים, אדום, כתום וירוק. לפי המתווה, "אין דין רשות אחת כרשות אחרת" - ולערים תינתן אוטונומיה רבה יותר בניהול מגבלות הקורונה בהתאם למצב התחלואה בהן.

המודל סוכם עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו יקיים פגישה דחופה בימים הקרובים עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי. לאחר מכן, גמזו, ביבס, אלוף פיקוד העורף אורי גורדין ונציגי המל"ל יציעו קריטריונים לחלוקת הערים לאדומות, צהובות וירוקות לפי מצב התחלואה בקורונה בהן. כך, למשל, בערים ירוקות יוכלו להיפתח כל העסקים, כולל אולמות אירועים ומערכות החינוך באוטונומיה ניהולית מלאה. בערים אדומות, בהן עלולה בית שמש להיכלל יקרה בדיוק הפוך, ההוראות יצאו בתיאום עם פיקוד העורף אשר ישלוט באותם תחומים שיוחלט עליהם, ולפי מפת הקורונה העכשווית בעיר נראה שבית שמש עומדת להיות מנוהלת בידי פיקוד העורף.

בתקשורת מדווחים על התנהלות גמזו במאבק הקורונה: "לגמזו יש משימה חשובה - קטיעת שרשרת ההדבקה. הוא ינהל את מערך הבדיקות בכל המעבדות ברחבי המדינה. הוא ינהל את מערך החקירות כדי לגלות עם מי הנשאים והחולים היו במגע, וכן את מערך הבידוד של הנשאים והחולים שאותרו", הצהיר נתניהו. בעניין כמות הבדיקות מוביל פרופ' גמזו לכך שיהיו בישראל למעלה מ-60 אלף בדיקות ביום!!! מספר ענק גם בקנה מידה בינלאומי. וברור לכולנו ככל שתהיינה יותר בדיקות צפויים גם להיות חולים נחשפים אבל לפחות יצליח לו להגיע לאותם מקורות הדבקה במטרה העילאית שלו לקטוע את שרשרת ההדבקה. באחד הדיווחים הטריים של משרדהבריאות דווח כי שיעור הבדיקות החיוביות לאלף איש בבית שמש הפיק 198 נבדקים חיובים. כמעט 20% מכמות הנבדקים. אחוז מדהים שרק אלעד ומודיעין עילית משתוות לו. שיעור עליה ב-7 ימים ימים עומד על 111%, וב-3 ימים על 33%. הנתונים כמובן משתנים בהתאם לכמויות החולים.

גמזו הגדיר את קטיעת שרשרת ההדבקה בתור משימתו העיקרית, ואמר כי "כדי לקטוע את זה טוב אנחנו צריכים לעבוד מהר. לא לבדוק סתם - לעשות חקירה נכונה. אני מבקש מכם להקפיד על הבידוד, הבדיקה וההגעה". הוא הוסיף כי אם לא תצלח המשימה של קטיעת שרשראות הדבקה, ייתכן ויוטל סגר כללי: "קשה לנו, כי הוא תובע הרבה משמעותיות חברתיות וכלכליות, ונשתדל לא להגיע לשם".

האם בית שמש עיר אדומה? הנה הנתונים כפי שפורסמו היום: 945 חולים פעילים, מאתמול (מהמדידה האחרונה) נוספו 74 חולים. רק בשבוע האחרון גדל מספר החולים ב-549 חולים, בשלושת הימים האחרונים עמד מספר החולים החדשים על 232.

נושאים: קורונה, בית שמש, עיר אדומה.
פרופ' רוני גמזו צילום מסך
פרופ' רוני גמזו צילום מסך
פרופ' רוני גמזו צילום מסך
פרופ' רוני גמזו צילום מסך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: