פורסם המתווה להפעלת מערכת החינוך תשפ"א במוסדות החינוך המקומיים

פרסום ראשון: אגרת ראשונה למנהלים וצוותי חינוך מציגה את המתווה העירוני לקראת שנת החינוך הבעל"ט במוסדות השונים. הנחיות ברורות, עדכונים יבואו.

מנהל אגף החינוך עם ראש העיר
מנהל אגף החינוך עם ראש העיר

מנהל אגף החינוך ביחד עם הנהגת הורים פרסמו איגרת הנחיה למנהלי מוסדות החינוך לקראת פתיחת שנה"ל תשפ"א. " אנו בעיצומן של ההכנות לקראת פתיחת שנה"ל בצל ההתמודדות עם הקורונה אנו מצפים בהתרגשות גוברת ליום הגדול של פתיחת השנה.." כותבים באגרת. וממשיכים: " שנה המציבה בפנינו שני אתגרים גדולים: לשמור על בריאותנו ולקיים שגרת חירום. לשאוף לנרמל את החיים ולהעמיד מערכת חינוך החותרת להשגת יעדים חינוכיים ולימודיים מתוך מצוינות, ערבות הדדית, מנהיגות וגילוי אחווה ואחריות אישית וציבורית". " היערכותנו הקיץ בנסיבות הזמן ואתגרי השעה כללה פגישות היערכות עם כלל מנהלי מוסדות החינוך בעיר, פתיחת קורסים ללמידה מרחוק ולשימושי מחשב, רכישה והענקה של מאות מחשבים וטלפונים ניידים לתלמידים הזקוקים לכך".

מנהל אגף החינוך החדש מציין את מבצע גיוס כוחות הוראה לתגבור קבוצות הלמידה, לצד ביצוע משימות רגילות כבכל שנה: שיבוץ תלמידים, איוש משרות ניהול והוראה, הכנתם הפיסית של בתיה"ס ותכנון מקיף ועמוק, חינוכי ופדגוגי בסימן שבעים שנה, ערבות הדדית וחינוך לאחריות.

מערכת החינוך החרדית כבר החלה לימודיה בסוף השבוע הזה, ברח אלול אתמול. שאר מוסדות החינוך מחכים ליב באלול, ה-1.9.2020 להתחיל את שנה"ל. הסמינרים והזרמים החרדים יתחילו ביום שישי הקרוב, ו אלול. ה-26.8.2020

הלימודים במוסדות החינוך והפעילויות החינוכיות יתקיימו בהתאם להנחיות משרד החינוך. באיגרת מפרטים שתי הרשויות, אגף החינוך והנהגת ההורים את העקרונות להפעלת מערכת החינוך תוך הקפדה על הנחיות משרד החינוך. מוסדות החינוך יפעלו במשך שישה ימים בשבוע, למעט אלו הפועלים בשגרה חמישה ימים ורוצים להמשיך במתכונת זו, גם בשנה הבאה.

בכתות הגן ובכתות א'-ב', במסגרות החינוך המיוחד כולל כתות חינוך מיוחד בבתי"ס רגילים ובמסגרות לילדים ולנוער בסיכון הלימודים יתקיימו כבשגרה. בכל יתר הכתות הלימודים יתקיימו במתווה המשלב למידה בבית הספר עם למידה מהבית.

בגני הילדים ובכיתות א'-ב' יתקיימו הלימודים בכתות מלאות. החל מכיתה ג' יפוצלו הכתות לקבוצות למידה של עד 18 תלמידים בקבוצה כל שינוי במספר תלמידי קבוצה מחייב אישור של מנהל מחוז ומעלה.

תתאפשר שונות בין בתיה"ס וגמישות במערכת השעות של בתיה"ס בהתאם לגודל הכיתות, מספר חדרי הכיתה ומספר המורים, בכפוף לאישור מינהל חינוך והפיקוח של משרד החינוך וכמובן בשיתוף הנהגת ההורים.

מוסדות החינוך יקפידו על צמצום כניסת גורמים חיצוניים למתחם ביה"ס כולל הורים. עם זאת, על מנת להקל על קליטתם של תלמידים בשלבי מעבר למסגרות חדשות בימים ראשונים הוחלט על ההנחיות הבאות.

וכדאי לשים לב להוראות החריגות בנוגע לילדים בני 3. ביום הראשון: הילדים יגיעו לגן בקבוצות קטנות 6-5 תלמידים בקבוצה, עפ"י לוח זמנים שתפרסם הגננת. ההורים ימתינו לילדים בחצר הגן, עפ"י בחירתם.

ביום השני: הילדים יגיעו לגן ב- 2 קבוצות עפ"י לוח זמנים שתפרסם הגננת. ההורים ימתינו לילדים בחצר הגן, עפ"י בחירתם.

ביום השלישי: ילדי הגן ילמדו עפ"י סדר היום הקבוע.

אל האיגרת מצורפת טבלה ברורה ומאירה לפי שכבות גיל. עבודת הכנה חשובה לקראת פתיחת שנה"ל.

בתחילת השבוע תתקיים ישיבת עדכון אחרונה לפני פתיחת שנה"ל. עקבו כאן אחר ההוראות והנחיות אגף החינוך.

נושאים: חינוך, תשפא, מוסדות חינוך, בית שמש
מנהל אגף החינוך עם ראש העיר
מנהל אגף החינוך עם ראש העיר
מנהל אגף החינוך עם ראש העיר
מנהל אגף החינוך עם ראש העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: