פארק ירמות- אטרקציה גם בלי אגם, מוקד משיכה

אלא שהפארק מוזנח, מופקר, בלי פקחים, בלי ספסלים, בלי פחי אשפה מספקים, וגם לא נקי (היכן ביקורת משרד הבריאות?). מצפים מפארק עירוני שתהיה בו עין פקוחה עליו 24 שעות ביממה.

במקום אגם מים, כיסו בכורכר
במקום אגם מים, כיסו בכורכר

לפני ארבע שנים, בחודש אוגוסט 2017 הופרחה הבטחה של ראש העיר דאז משה אבוטבול. "הבטחת ראש העיר -אולי המפורסמת ביותר- על הקמת אגם בבית שמש, קורמת עור וגידים, וכעת מבשר ראש העיר מר משה אבוטבול על הקמת פארק ענק כשבמרכזו יעמוד האגם, בתוך פחות משנה", נכתב בהודעה לעיתונות המצויה גם באתר ההבטחות הרשמי של עיריית בית שמש.

ראש העיר מר משה אבוטבול אמר באותו סיור מקצוענים: מדובר בפירעון הבטחה נוספת לתושבי בית שמש, אשר יזכו לאגם מים שישולב בפארק עירוני ענק נוסף, הקמת הפארק נכנסת כעת לשלב הביצוע לאחר תהליך חשיבה ותכנון מפורט בהתאמה למשפחות ברוכות ילדים וצרכיהם הייחודיים. 'פארק ירמות' ישמש אבן שואבת וישרת מאות אלפי מבקרים בשנה מבית שמש ומחוצה לה". אגב בימים האלה בהם מדברים הרבה על הבטחות הנבחרים שלנו, אתם רשאים לכלול גם האמירה על הקמת האגם בפארק.

אל ההודעה צורפו תמונות, באחת מהן עומדים צוות המתכננים והמשלמים לפני שלולית מים טבעיים- בסיס לאגם. נבנה אפילו סכרון לעצור את המים, עם קצת דמיון אפשר לתאר איך היה המקום הזה נראה היום לו האגם אכן היה נותר על מקומו. חבל- מישהו דאג לייבש אותו. האגם הזה פשוט התאדה. עיריית בית שמש החליטה שהפארק יישאר רק האגם יימחק ממנו. למה? כי אחד הילדים נכנס לשחות שם וכמעט טבע...

הפארק כולל מספר מוקדי מתקני משחקים ענקיים, מחולקים בהתאמה לפי קבוצות גיל, ומערכת ענפה של שבילי הליכה להולכי רגל ושבילי אופניים. הוא גם כולל מדשאות גדולות, , וכן שני חניונים ציבוריים מסודרים ושני חדרי שירותים ציבוריים לרווחת באי הפארק. תשומת לב מיוחדת ניתנה להקלה על התושבים וילדיהם כאשר באזורי מתקני המשחקים ובאזורים נרחבים נוספים בפארק יותקנו מערכות הצללה מהשמש היוקדת.

איש לא צפה שלמרות האגם הנעדר, עדיין הפארק הזה יהיה גדוש מבקרים. באים ליהנות, להתרווח מעט מהצפיפות בתוך הבית. אחת האמהות, תושבת רמה ב מתלוננת. "אין מספיק ספסלים לישיבה.". והיא צודקת, גם אם ישימו שם עוד מאתיים ספסלים לא יספיקו, תמיד יידרשו עוד. כמות המבקרים בפארק עולה על כל דמיון. מה שאומר שגם פחי אשפה אינם מספיקים, מה שאומר שגם מקומות למנגל אין מספיק עד כדי הפיכת אתר ארכיאולוגי במקום- באר עתיקה למקום לשמש על יו את המנגל הנייד. ומה עם ברזיות מי השתיה? חלק פשוט לא עובדות. מתקני השעשועים מלוכלכים. הטרמפולינה עליה עולים זאטוטים לקפץ, בלי נעליים, פשוט גועלית. היגיינה אין כאן!!! ללא ספק.

מצופה שבפארק הטעון כל כך נוכחות, לפחות עובד או שניים יתמידו בעבודות הניקיון, תוך כדי נוכחות, ינקו ויסדרו ויעירו למי שאינו מקפיד על הניקיון. אין כאלה בנמצא!!

בפארק מצויים גם שאריות אתרים ארכיאולוגיים. מצער, הציבור החרדי הממלא כל פארק בימים אלה של בין הזמנים, לא ממש מתרגש. וכך הופכת באר עתיקה לבסיס שולחני להניח מנגל.

ומה עם האגם, השטח הענק שהיה צריך להיות מלא במים, כוסה בכורכר. פשוט סביבתי. מילא היו הופכים את המשטח למגרש גלגליות או מכוניות ממונעות, שטח כורכר פשוט לא לעניין, יותר מזה זלזול בתושב המחפש איכות חיים.

ונעיר לסיום: נחל מים טבעי, או אולי שלוליות מים זורמות במעין ערוץ קיים, ילדים מחליקים לתוכו ויוצאים מלאי בוץ, מה שפוגם בחוויית הביקור לאמהות לא מעטות אם דאגתם לייבש את האגם, ואסור להסכים עם זה, למה לא לייבש גם את מקור המים לערוץ הבוץ.

נושאים: בית שמש, פארק ירמות, אגם מים, משה אבוטבול.
במקום אגם מים, כיסו בכורכר
במקום אגם מים, כיסו בכורכר
במקום אגם מים, כיסו בכורכר
במקום אגם מים, כיסו בכורכר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: