עוד עתירה לבית המשפט הפעם נגד ביטול מכרז ההיסעים תשע"ח

מה שכנע את העירייה למסור את העבודה לידי חברה מתחרה שלא השתתפה במכרז, וגם מחיריה יקרים? לפי כנפי יונה: בהצטברות היו מביאים לחסכון של כ- 10 מיליון ₪ בשנה, דהיינו כ 30- מיליון ₪ בשלוש שנות המכרז!

לא מספיק צי אוטובוסים נאים
לא מספיק צי אוטובוסים נאים

כצפוי, חברת כנפי יונה עתרה הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה מינהלית נגד עירית בית שמש ונגד מפעילת ההיסעים החברה לפיתוח גוש עציון.

עו"ד איתן להמן מירושלים מייצג את כנפי יונה: " עתירה זו, עניינה מתן שירותי הסעות תלמידים בשנת הלימודים תשע"ח . ביולי 2017 ניהלה עיריית בית שמש, תחילה בעצמה ובהמשך באמצעות החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומ מכרז למתן שירותי הסעות לתלמידי העיר. במכרז זכו שתי חברות, כולל העותרת, כשכל חברה זוכה נבחרה לבצע מספר קווי הסעות שונים. במפתיע, ברגע האחרון לפני תחילת שנת הלימודים, הוחלט על ביטול המכרז והמשך התקשרות עם החברה לפיתוח גוש עציון חברה שכלל לא השתתפה במכרז".

עו"ד להמן מבקש מבית המשפט: "לעשות שימוש בסמכות הקבועה לו בסעיף 5 ו 9 לחוק בתי המשפט לעניינים מנהליים, התש"ס 2000- ולקבוע, כי יש לבטל את החלטת העירייה לבטל את המכרז, למתן שירותי הסעים ושירותי הסעות של תלמידים ולהתקשר עם גוש עציון ולהורות לה לחתום עם העותרת על החוזה למתן שירותי הסעות לתלמידים, בקווים בהם זכתה".

בכתב העתירה מפרט עו"ד להמן את השתלשלות האירועים בצירוף מסמכים. בעתירה נחשפים לראשונה מחירי ההיסעים לכיווני הנסיעה השונים. מחירים שכאמור הותירו חור ענק בקופת העירייה ובשל אותו חור חייבת היום העירייה מיליוני שקלים לחברה המסיעה. לפני שנת הלימודים תשע"ו הוציאה העירייה מכרז באמצעות המשכ"ל, אליו ניגשו שלושה מציעים, ובהם המשיבה 2. מחיריה של המשיבה 2 היו הגבוהים ביותר, ובאורח פלא, יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים תשע"ו ויתרו שני המציעים הנוספים- ככל הנראה לאחר לחצים כבדים- על זכייתם במכרז, והמשיבה 2 "זכתה" מההפקר. זאת, אף שהמשיבה 2 הציעה הצעות גבוהות במיוחד. אף שנותרה כמציעה יחידה, זכתה המשיבה 2 במכרז, שלא בוטל. כך, למשל, הציעה וקיבלה המשיבה 2 את המחירים הבאים: בין 270 ל 320- ₪ לנסיעות מיניבוס של 14 מקומות בתוך העיר בית שמש 140 ₪ למונית 4 מקומות בתוך העיר בית שמש, 450 ₪ למיניבוס 20 מקומות מבית שמש, 400 ₪ למעלון מבית שמש לירושלים, 350 ₪ למיניבוס 14 מקומות מבית שמש לירושלים, 340 ₪ לטרנזיט 10 מקומות מבית שמש לירושלים. סכום העולה בהרבה על הסכום שקיבל המסיע הקודם בבית שמש.

כנפי יונה באמצעות בה כוחה טוענת למחדלים רבים בהתנהלות כמו למשל, אי קיום סיור קבלנים, להכיר את מסלולי ההסעים, כמו ציון מחירי מקסימום, שהיו בדרך כלל מחצית ואף למעלה מזה (!) מהמחירים ששילמה בפועל למשיבה 2 בשנת הלימודים תשע"ז. ואלו רק שניים משלל טענות קשות מרוד.

ואם אין בזה לשכנע שימו לב לטיעון הבא והוא אינו מופרך כלל. "מחירי כנפי יונה גם בהצעתה המקורית נמוכים יותר, באופן משמעותי, מהמחירים שאליהם הגיעה העירייה לאחר המו"מ הלא חוקי עם המשיבה 2, ולאחר ביטול המכרז. אם לוקחים בחשבון את הצעתה המעודכנת, מדובר בפערים גדולים עוד יותר, אשר בהצטברותם היו מביאים לחסכון של כ- 10 מיליון ₪ בשנה, דהיינו כ 30- מיליון ₪ בשלוש שנות המכרז!

העתירה ארוכה ומפרטת, ובעיקר ממוסמכת. אל העתירה צירף ב"כ העותר גם את כתב התביעה של יד היסעים המציג את התנהלות העירייה בתחום ההיסעים. העתירה הוגשה היום לבית המשפט המחוזי, ומן הסתם תגיע היום או מחר לידיעת הגורמים בעירייה ולידי החברה לפיתוח גוש עציון. נכון לעכשיו, החברה לפיתוח גוש עציון מסיעה אל הילדים על פי הוראות שהיא קיבלה מעיריית בית שמש.

נושאים: בית המשפט המחוזי, עתירה מנהלית, עיריית בית שמש
לא מספיק צי אוטובוסים נאים
לא מספיק צי אוטובוסים נאים
לא מספיק צי אוטובוסים נאים
לא מספיק צי אוטובוסים נאים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
עוד עתירה לבית המשפט הפעם נגד ביטול מכרז ההיסעים תשע"ח
ציוןנכתבה ביום רביעי, 06 בספטמבר 2017, 11:58

למה העירייה לא לקחה את ההצעה הזולה ביותר?!?