ערב תרבות מלא מתח- בספריה העירונית

הרצאה מרתקת על העבודה העיתונאית במדיה המשודרת ועל פתיחת תיק משטרתי שנסגר ולהופכו לכתב אישום ברצח שתי נשים. במקום שהמשטרה והפרקליטות 'איבדו את הראש' העיתונות מצליחה להפוך.

עמרי אסנהיים
עמרי אסנהיים

עוד ערב תרבות בספרייה העירונית, הפעם עם העיתונאי עמרי אסנהיים, יוצר ומפיק סדרות דוקומנטריות המוכר לרובנו מעובדה, תכניתה של אילנה דיין.

אסנהיים גדל במושב תל-עדשים, ושירת כלוחם ביחידת החילוץ של חיל האויר (669) שבמוקד סיפוריו מדבר גם על אירוע מלחמת לבנון השניה- 'הסלוקי' בו קיפחו חייהם 6 חיילי צה"ל באש בוערת סביב.

אסנהיים עיתונאי חוקר הנמנה זו השנה ה-16 על צוות הכתבים הבכיר של התכנית "עובדה". אסנהיים כותב ספרים, על אחד מהם, 'לתפוס רוצח', התמקד בהרצאה שנתן בספריה. בסיפור המרתק חשף את דרכי העבודה הלא שגרתיות של עיתונאי חוקר בטלויזיה. אירוע חשיפת שמעון קופר כדוגמא לסיפור שמתגלה באקראי, ליד שער בית הספר מפי אישה לא מוכרת שנכתב בתחילה כנקודה בקצה היומן ולבסוף הופך לסיפור מטריד גורם לחוסר שינה והתלבטות על דרכי העבודה במשטרה (שוב משטרה?!!!) . אסנהיים כעיתונאי חוקר, אוסף פרט לפרט, מבלי לקבוע מה חשוב ומה שולי, רושם הכל ולבסוף בונה כפאזל תמונה קשה לעיכול. מדובר ברוצח שנטל את חייהם של שתי נשים, והשלישית כמעט נפלה לאותה רשת, רק הודות לעירנותה ניצלה מהרשימה. זו האישה שלמעשה הפכה לראיית הזהב בהפיכת תיק המשטרה הסגור לתיק בפרקליטות ועד לשליחת הנאשם לשני מאסרי עולם.

אסנהיים, היום חבר קיבוץ חולדה השכן, החל את הרצאתו בדיון על ריאיון בלעדי ששודר בתכנית עובדה עם טוביה אושרי ורחמים אהרוני- חברי כנופיית כרם התימנים שרצחה את עמוס אוריון, עובד ברינקס.

הרצאה מרתקת כולל אפשרות הצגת שאלות מהקהל.

פתחה את הערב עו"ד רינה הולנדר סגנית ראש העיר: " גיוונו את התוכן של בית המדרש החברתי, הפעם התמקדנו בהזמנת מבכירי העיתונות, עמרי אסנהיים הוא אחד מהם. הספרייה בחמש השנים האחרונות עורכת פעילויות שונות ובאחרונה יצאה בסדרת טיולים, אני מזמינה את הציבור להירשם. בהזדמנות זו אני מבקשת להודות למנהלת הספרייה רותי דרעי שעושה מאמצים גדולים לקיים פעילויות מלאות תוכן בספריה לטובת הכל".

נושאים: עובדה, כנופיית כרם התימנים, משטרה, פרקליטות רינה הולנדר
עמרי אסנהיים
עמרי אסנהיים
עמרי אסנהיים
עמרי אסנהיים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: