על סדר יום מליאה מיוחדת- דוח מבקר העירייה לשנת 2021

דוח מבקר העיריה הונח לפני יותר מחמישה חודשים על שולחן ראש העיר ורק עתה מגיע לדיון במליאה.

מבקר העירייה, שעות רבות של עבודה
מבקר העירייה, שעות רבות של עבודה

דו"ח מבקר העירייה לשנת 2021 הוגש לעיונם של חברי מועצת העיר לפני שלושה שבועות (7.5.23). הדו"ח עצמו הונח כבר בתחילת דצמבר על שולחנה של ראש העירייה ד"ר עליזה בלוך, ומאז בחלוף 5 חודשים לא נמצא הזמן לקיים בו דיון עמוק בדיוני המליאה.
הדו"ח דן ב-4 נושאים על פני עשרות עמודים. לא ניתן לפרט בשלב הזה מפרטי הדו"ח אולם באופן כללי נציין את הנושאים שבחר המבקר להתעמק בהם: נאותות ההתנהלות הכספית בבתי ספר בניהול עצמי, חיובי מים בעירייה, השירות לתושב אגף הגביה, ותלונות הציבור. נושאים מעניינים מאוד, למרות שיש מי שיטען שיש נושאים הרבה יותר פרקטיים עליהם היה צריך המבקר לעבוד, וגם אם בחר באלה הרי זו ברכה של אדם אחד, איש אחד, מבקר אחד שבודק ומגלה למרות זאת ליקויים.
בפרק הראשון בדק המבקר נאותות התנהלות ב-3 מוסדות חינוך, שלושה מוסדות חינוך ממלכתיים, ניכרת עבודה מעמיקה בדו"ח, ממצאים וליקויים הטעונים תיקון. כאמור הדוח מפורט מאוד וממנו עולה שאלה אם לא היה צריך לבדוק מוסדות חינוך חרדיים בעיר באותה מסגרת של נאותות התנהלות האם אין מוסדות חינוך חרדים המנהלים מערכת כספית? בודאי שיש, תשלומי הורים נכנסים לקופה משותפת המנוהלת בידי הנהלת המוסד ומזכירותיו, והיה בודאי מקום לבדוק מה קורה שם.
בשלב הזה לא נוכל להרחיב בתוכן הדו"ח, אולם ניכרת ציפייה לדיון שיתקיים במועצת העיר, האם לאחר סקירת הדו"ח בידי המבקר יהיה מי מבין חברי מועצת העיר שיעיר הערות וידרוש השלמות? נחכה ונראה.

המליאה שתדון בדו"ח תתקיים ביום רביעי הקרוב 31.5.23.

נושאים: בית שמש, יעקב דהן, מליאה, דוח ביקורת
מבקר העירייה, שעות רבות של עבודה
מבקר העירייה, שעות רבות של עבודה
מבקר העירייה, שעות רבות של עבודה
מבקר העירייה, שעות רבות של עבודה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: