משרד הבריאות יקיים נוהל עדכון שוטף לרשויות

רק שני חולים נוספו לרשימת החולים הארוכה מבית שמש, 135 במספר.

חוזר מנכ"ל משרד הפנים
חוזר מנכ"ל משרד הפנים

משרד הבריאות גיבש נוהל מסירת מידע ממשרד הבריאות לרשויות המקומיות, שיבקשו מידע על חייבים בבידוד, לרבות חולים המחויבים בבידוד ביתי וזאת לפי הסמכות להעברת מידע בין גופים ציבוריים לפי פרק ד' לחוק הגנת הפרטיות ותקנות הגנת הפרטיות.

משרד הפנים הגיע לסיכום עם משרדי הבריאות, המשפטים והרווחה, לפיו יימסרו לרשויות המקומיות פרטים של אנשים שחייבים לשהות בבידוד ושל חולים בקורונה המחויבים בבידוד ביתי. לפי הנוהל שגובש ושיצא כחוזר מנכ"ל משרד הפנים, הרשות לא תעשה כל שימוש אחר במידע שיועבר, מלבד סיוע לתושבים שנמצאים בבידוד. בכך הובטח כי לא תופר פרטיותם של החולים. זאת לפי הסמכות להעברת מידע בין גופים ציבוריים.

בכך למעשה, נפתרה הסוגיה המשפטית, שהקשתה על העברת המידע לרשויות המקומיות.

מטרת הנוהל היא לקבוע תנאים מחייבים להעברת מידע על חיובי בידוד, לשם סיוע של הרשות המקומית לתושביה המבודדים ולבני משפחותיהם בהתמודדות עם הקשיים שנגרמו להם עקב חובת הבידוד, וכן במציאת מקום בידוד חלופי

כאמור, הרשות תתחייב לא לעשות שימוש במידע שיועבר לכל מטרה אחרת מהתכליות האמורות, ובפרט לא למטרה של ניטור חולים, התחקות אחר מסלול תנועתם, חקירות אפידימיולוגיות, אכיפת הנחיות משרד בריאות ואזהרות הציבור.

בהודעת משרד הפנים לא פורסם זמני רצף העברת המידע, האם אחת ליום בסמוך לפרסום עדכון כמות התחלואה בכל ישוב או שאולי בנפרד. כך או כך, במוצ"ש כבר העביר משרד הבריאות מידע מפורט (הדיאגרמה בידיעה למעלה).

אגב היום נתון מבשר טוב מגיע ממשרד הבריאות, עליה איטית מאוד במספר חולי הקורונה- 137 חולים לעומת 135 חולים אתמול. יום של בשורות.

נושאים: משרדד הבריאות, הפנים, בית שמש
חוזר מנכ"ל משרד הפנים
חוזר מנכ"ל משרד הפנים
חוזר מנכ"ל משרד הפנים
חוזר מנכ"ל משרד הפנים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: