נשים בפנייה ל-OrNews: "עזרו לנו להמשיך לקיים את המסגרת"

סערת החוג לספורט במתנ"ס פסגות השבע לא שוככת. חברת ההנהלה ולטר: "לא היה דיון לסגור את החוג, כל החלטה אינה שרירה ואינה קיימת"

פסגות השבע
פסגות השבע

אחת המשתתפות בחוג ההתעמלות המתקיים בפסגות השבע, בפנייה נרגשת לornews"- " תעזור לנו, אנחנו רוצות להמשיך להתאמן שם. המקום מתאים לנו, המסגרת בסדר עבורנו, כבר הפכנו לקבוצה מגובשת שמתאמנת ורוצים להמשיך להתאמן באותו מקום ובאון שעות". הפונה מעדיפה מסיבותיה לא להיחשף בציבור ואולם שמה והיא מוכרים היטב במערכת. ניכר בקולה שהיא מאוד כואבת את ההחלטה לסגור את החוג בסוף החודש. "תעשה משהו למעננו, אנחנו פשוט אוהבות להתאמן וחבל לנו לסגור את החוג."

סערה בעקבות הפרסום על דבר החלטת הנהלת רשת המתנסים להוציא את חוג ההתעמלות מהמתנ"ס כביכול מטעמים כלכליים. בכמה נשים משתתפות בחוג מדובר? לפי רישום יש בחוג 63 נשים, לפי עמית קדמון מנהל הרשת הרבה פחות. גם לפי סטלה ולטר, הנציגה של הליכוד בהנהלת רשת המתנסים יש פחות. כמה פחות? " אולי כשלושים".

שלושים או שישים, האם עדיין לא מדובר בקבוצה מכובדת של נשים שצריך לתת לה מענה? לדברי מנכ"ל רשת המתנסים עמית קדמון: "המפעילה לא עמדה בהתחייבות לגייס נשים לפעילות. מדובר בהסכם שנחתם עם מפעילה והיא התחייבה לגייס 80 נשים לפחות, כדי לקיים את החוג. תמורת השתתפות בחוג משלמת כל משתתפת סכום הנע בין 150 ₪ עד ל- 200 ₪. הכסף הזה הולך ברובו לרשת המתנסים, כאשר ממנו מפרישה הזכיינית עוד סכום כסף לטובת שמה שקרוי שיווק ופרסום והוצאות נלוות. כך שהרבה כסף לא נותר בקופת הזכיינית.

ולא זה העיקר, שימו לב לדברים שאומרת חברת ההנהלה הגב' סטלה ולטר: "הדבר לא הובא לישיבת הנהלה לדיון, יש לנו ישיבה בשבוע הבא, ב-10 לחודש. בוודאי שאעלה את הנושא לדיון. כל עוד אין דיון אין שום החלטה. וכל החלטה שהתקבלה היא לא על דעת ההנהלה". דברי סטלה ולטר.

רשת המתנסים הוקמה לתת שירות לכל הקהילה, כולל נשים. עד עתה עשו זאת דווקא בצורה מסודרת מבלי לקפח את הנשים. הרעיון להפסיק את החוג יצא מתוך רשת המתנסים מכיוון שלדעתם הזכיינית אינה עומדת בהסכם. השאלה הגדולה היא מי קובע אם כמות משתתפות כזו או אחרת אינה זכאית? ומי בכלל קובע שכל חוג חייב להיות כלכלי? האם אכן זו מטרת הקמת רשת המתנסים?

אחת ממטרות הקמת החברה למתנסים הוא: "להוביל קידום חברתי ואזרחי בישראל, זאת באמצעות הבטחת פעילות קהילתית, בשגרה או בחירום, בפרט באמצעות הפעלת מתנ"סים; החברה תהווה מסגרת חינוך לא פורמלי בקהילה, ותעניק שירותים חברתיים ואזרחיים נוספים שתמצא שיש יתרון משמעותי באספקתם והפעלתם במסגרת קהילתית.".

האם אכן זה מה שאומרים יעדי וחזון הקמת החברה למתנסים?

נושאים: מתנס פסגות השבע, החברה למתנסים, בית שמש
פסגות השבע
פסגות השבע
פסגות השבע
פסגות השבע
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: