ניידת ההסברה נגד תאונות עבודה באתרי הבנייה: "המסר שלנו הוא שהעובדים יחזרו הביתה בשלום למשפחותיהם "

"הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל" בישראל ממשיכה את קמפיין "חודש המודעות לבטיחות בענף הבניין", מנהל פרויקט בחברת בנייה מתייחס לנהלים בחברה: "אם עובד לא מקפיד על בטיחות הוא מקבל אזהרה. באזהרה השלישית אנחנו מוציאים את העובד מהאתר והוא לא יוכל לעבוד יותר בחברה"

ניידת השידור
ניידת השידור

ניידת השידור של הקרן לעידוד ענף הבנייה ממשיכה לנוע ברחבי הארץ והיום היא הגיעה לחברות "סולל בונה" בירושלים ולחברת "אחים לימור" בבית שמש. הניידת פועלת כחלק מקמפיין של "הקרן לעידוד ענף הבנייה בישראל" להעלאת המודעות לבטיחות בענף ואותו מובילה הפרזנטורית דניאל גרינברג תחת הכותרת "רק לא X". כלומר למנוע ככל האפשר את מספרי הנפגעים.

אבנר אביטן, מנהל פרויקט בחברת "סולל בונה" סיפר לגרינברג בשידור בירושלים: " ברגע שאנחנו מקבלים פועל אנחנו בודקים עם יש לו אישורים בגובה, אם יש לו ציוד מגן אישי ואם אין מספקים לו ולאחר מכן מעבירים אותו לתדריך מול מנהל העבודה. אנחנו מקפידים מאוד על נושא הבטיחות ולכן אנחנו מעבירים הדרכות שבועיות בנושא ולאחר כל מקרה שהיה יכול להוביל לאסון, גם אם זה לא קורה אצלנו אנחנו עושים תחקיר על מנת להסיק מסקנות ולמנוע מקרים כאלה בעתיד. אם עובד לא מקפיד על בטיחות הוא מקבל אזהרה. באזהרה השלישית אנחנו מוציאים את העובד מהאתר והוא לא יוכל לעבוד יותר בחברה. אנחנו לא שוטרים, המסר שלנו הוא שהעובדים יחזרו הבייתה בשלום למשפחותיהם".

כאמל שרחה מנכ"ל חברת "אחים לימור" בבית שמש: "לדעתי המדינה צריכה יותר לתמוך בנו, סגרו מקומות רבים שבהם העובדים היו צריכים לעשות קורסים. המדינה יכולה לעזור בתקציב ולתת לעובד יותר ידע מקצועי. אנחנו אומרים תמיד לעובדים: החיים זה במקום הראשון, תשמרו על החיים שלכם ושל הסובבים אתכם".

אחמד אבו גוש מנהל תכנית כוכבי הבטיחות בחברת "אחים לימור" מוסיף: "בכל יום אנחנו פותחים את הבוקר בשיחה עם כל העובדים בו הם שואלים אותם, אם יש להם חשש או אם ראו משהו שעלול לסכן אותם. השיחות האלו מתבצעות כחלק מתוכנית כוכבי הבטיחות, שמטרתה לעודד ולהמריץ את העובדים לשים לב לדברים הקטנים ולהיות מודעים קודם כל לבטיחות, לסכנות בסביבת העבודה ולזהירות מירבית עם הכלים שאיתם עובדים".

הפזנטורית דניאל גרינברג מתפעלת מהיענות המנהלים והעובדים לחודש המודעות לבטיחות. שמובילה הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל". "סבא שלי היה מנהל בטיחות באתרי בנייה וכנראה שהנושא זורם אצלי בגנים. זה מרגש לראות איך כולם נרתמים לנושא", היא אומרת. "התרשמתי שהם ממש מקפידים על כל פרט ופרט. ההתייחסות לבטיחות באתרים בנתניה ממש מחממת את הלב".

משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, מסכם: "פתחנו את הקמפיין בצורה מוצלחת מאוד עם היענות יוצאת דופן מצד הקבלנים והמנהלים באתרי הבנייה. מהיום שמוניתי לעמוד בראשות הקרן, לפני מספר חודשים, שמנו לנו למטרה להוריד משמעותית את מספר התאונות. הרי כל המציל נפש אחת כאילו מציל עולם ומלואו. השקענו הרבה מאוד בקמפיין הזה ואני משוכנע שהתוצאות יהיו בהתאם".

בימים הראשונים לקמפיין ראיינה גרינברג את ראשי הענף באילת ומנהלי עבודה ועובדים בראשון לציון, פתח תיקווה, רמת גן, רמת השרון והרצליה. בהמשך תבקר ניידת השידור באתרים נוספים ברחבי הארץ במטרה להגביר את המודעות לבטיחות בענף הבנייה ולחדד את נהלי הבטיחות בענף. לקמפיין נרתמו המלוא העוצמה גם ארגון הקבלנים בוני הארץ, בראשות הנשיא, ראול סרוגו והסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, בראשות יצחק מויאל.

נושאים: הקרן למען ענף הבנייה, תאונות עבודה. בית שמש
ניידת השידור
ניידת השידור
ניידת השידור
ניידת השידור
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: