מתנ"ס גוונים בשיתוף בני נוער בטכס קהילתי לליל הזיכרון

הולנדר הדוברת המרכזית בטכס שהוקדש להנצחה לבני העיר: "עברנו פוגרומים, אינקויזיציה, שואה, לחמנו במלחמות וחווינו טרור- והקמנו מדינה. ועשינו זאת יחד. ימין ושמאל, דתיים וחילונים, בני אשכנז ובני עדות המזרח. מי אנחנו ומי שמנו להחליט כי אלפי שנות היסטוריה ומסורת מאוחדת יסתיימו כעת?"

עו"ד רינה הולנדר
עו"ד רינה הולנדר

טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה התקיים במתנס גוונים בסימן פרויקט הנצחה וזיכרון בו השתתפו חניכים מתנועות הנוער בשכונת רמב"ש, בהפקתה של רותי שטיינר מנהלת הקהילה, כתיבה ובימוי מלכה נחמני תושבת השכונה.
הטקס התקיים במעמד רבני השכונה, סגנית רה"ע רינה הולנדר, יהודית לוברבוים מנהלת המתנס ומאות מתושבי השכונה שגדשו את האולם.
הנוער הציג את ההנצחות הקיימות בעיר לזכר הנופלים: גן גולן, אנדרטת 7 הבנות ופינת המרגוע ע"ש אליהו דרורי. בנוסף שרו ונגנו שירים שחוברו לזכר הנופלים. במהלך הטקס הוזמנה חוי ארנפלד תושבת השכונה להדליק נר זכרון ולספר על המיזם הארצי שהקימה- "אבנים עם לב אדם".

סגנית ראש העיר עו"ד רינה הולנדר נשאה דברים בטכס תוך התייחסות אקטואלית: "מאבקים פנימיים בין ימין ושמאל, דתיים חילוניים, בעד רפורמה ונגד רפורמה- ושיח חוזר נשנה ומתגבר על מלחמת אחים. שוב ושוב נשמע הביטוי- אתם כבר לא אחים שלי. איומים במלחמת אחים, בהיפרדות, ובפיצול נשמעים חדשות לבקרים כאילו לא חווינו מאז היותנו לעם משברים ומאבקים קשים מאלה . הקלות הבלתי נסבלת של הפירוד, של הפיצול היא בלתי נתפסת. הלכנו במדבר, נכנסנו לארץ ישראל, בנינו 2 בתי מקדש, חווינו גלות בה נפוצנו לכל עבר, עברנו פוגרומים, אינקויזיציה, שואה, לחמנו במלחמות וחווינו טרור- והקמנו מדינה. ועשינו זאת יחד. ימין ושמאל, דתיים וחילונים, בני אשכנז ובני עדות המזרח. ועכשיו, בשנת תשפ"ג, אנחנו מתיימרים להכריז על רצון לפרק את החבילה? מי אנחנו ומי שמנו להחליט כי אלפי שנות היסטוריה ומסורת מאוחדת יסתיימו כעת?"

והוסיפה: " גם מי שאיננו מאמין בהשגחה עליונה ובכך שיש מי שמכוון את העולם- חייב לעצור רגע ולחשוב: האין זה שקוף שהקב"ה מעביר אלינו מסר? 3 זוגות אחים נרצחים על קידוש ה'. המפגע לא שאל למי הם הצביעו, ול=D7 שאל מה דעתם על הרכב בית המשפט העליון. למעשה, זה גם לא ענין אותו. כי יהודי הוא יהודי- וכולנו אחים. כן, כולנו אחים. אחים רבים, ואפילו מריבות קשות. די לפתוח את חומש בראשית ולקרא על יוסף ואחיו, יעקב ועשיו ועוד כדי להיווכח בכך שזו דרכו של עולם. אך למרות כל המריבות והמאבקים- בסוף, אנחנו אחים. עם ישראל יודע להתאחד בעת צרה. כל ישראלי יודע שכשהוא נקלע למצוקה- כל ישראל אחים

לאחר הטקס התקיים ערב שירי לוחמים בהנחייתו של משה תורגמן.

נושאים: מתנס גוונים, רמה א, ליל הזיכרון, רינה הולנדר
עו"ד רינה הולנדר
עו"ד רינה הולנדר
עו"ד רינה הולנדר
עו"ד רינה הולנדר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: