מתמידה, במסירות ובהקשבה- דינה צמח במרכז יום לקשיש

המתנדבת דינה צמח עשתה למנהג של קבע, בכל שבוע ללמד את פרשת השבוע במרכז יום לקשיש. קבוצת מתמידים מתרגשת מעצם המפגש ומחכמת הסיפור כפי שהוא מוגש להם הגישה לה תעודת כבוד. ראויה

דינה צמח בקבלת תעודה ההוקרה
דינה צמח בקבלת תעודה ההוקרה

בהתנדבות, בדגש על התנדבות עושה האישה הזו הכול כדי להחכים את באי מרכז יום לקשיש בעוד סיפור, בעוד מדרש, בעוד פירוש רש"י על פרשת השבוע. את המעשה הלא שגרתי הזה עושה תושבת העיר דינה צמח, מעובדות מערכת החינוך לשעבר, במשך שנים ארוכות והכןל שלא על מנת לקבל.

באהבה יתירה, בהתמדה בנחישות ורגישות היא מתייצבת מידי שבוע לספר את סיפור הבריאה בספר בראשית, אץ סיפור ירידת יעקב ובניו למצרים ועכשיו היא מספרת על עשרת המכות. כך מידי שבוע בשבוע מזכירה להם את סיפור השורשים העמוק של עם ישראל.

מאזיניה, יושבים מרותקים לכסא, מקשיבים לכל מוצא פיה. דינה תחזור ותסביר למי שלא הבין, ואתם מבינים במי מדובר באוכלוסיית קשישים שלעיתים מילה אחת משובשת מגיעה לאזנם ואז כל ההסבר מקבל משמעות אחרת. ואם יש צורך בשאלה, דינה מצויה במקום לענות, להסביר, לפרש.

דינה צמח, אמא וסבתא לנכדים, בעבר מנהלת משחקייה ומועדונית שיצאה לגמלאות, ממלאה את זמנה הפנוי, שמן הטבע רובו מוקדש לנכדיה בודאי, וגם אינה שוכחת לתרום לקהילה. "אם רוצים מוצאים את הזמן" כך היא, במסירות אין קץ, נטלה על כתפיה משימה בה היא מתמידה.

מנהלת מרכז יום לקשיש שגרה לגב' צמח מכתב מתמצת מפעילותה של המתנדבת החרוצה, אותה הגדירה 'אישה נדירה בעלומנו'. "ההתנדבות מתחילה במקום שבו אדם מקשיב לעצמו ולזולתו. וכשהיא נובעת מעומק הלב, כפי שהיא נבעה אצלך ניתן לשמוע בה את הדי פעימותיו. את נוגעת בליבם של אנשים רבים ויוצרת שינויים מעבר להתנדבות ומעורבות חברתית שהם דרך חיים אצלך."

שרה יודעת לספר איך הקשישים מחכים למפגש השבועי עם דינה, "הם מצפים לך בכל שבוע, אוהבים את המפגש את הנושא ואת חברתך בכלל.".

בשם באי המרכז מודה שרה לדינה צמח ומאחלת לה ברכה והצלחה.

קבוצת המתמידים במפגש השבוע הזה החליטה והפתיה את דינה בברכה מיוחדת אותה הגישו לה.

אכן עשייה קהילתית היא בחירה בסדרת עדיפות ערכיים, זו בחירה הכרוכה במאמץ, ביוזמה ובהתמדה ובעיקר באמונה עמוקה לחזון האישי והפרטי בהם ניחנה דינה בגדול.

ואנחנו מה נוסיף? אכן אשה ראוייה לתפארת, אשת חיל שעשתה ועושה למען הקהילה בכל מקום ובכל תפקיד. זכינו ושתזכי את להמשיך לעשות...

נושאים: מרכז יום לקשיש, בית שמש, התנדבות קהילתית, דינה צמח
דינה צמח בקבלת תעודה ההוקרה
דינה צמח בקבלת תעודה ההוקרה
דינה צמח בקבלת תעודה ההוקרה
דינה צמח בקבלת תעודה ההוקרה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: