משרד השיכון בהבהרה לרוכשים שזכו בנווה שמיר, "השכונה לציבור הכללי"

האם ההודעה הזו מבטיחה אכן שהשכונה היא באמת לצביון הכללי? צריך לזכור שגם רמת בית שמש א' נבנתה לציביון כללי

פיתוח נוה שמיר
פיתוח נוה שמיר

בשורת היום שייכת למשרד השיכון, היא נועדה לשים את הפרסומים מסביב לגוון העתידי של שכונת נווה שמיר במקומם המדוייק. הידיעה לפיה רוב הזוכים במכרזי נוה שמיר הם מהציבור החרדי, תוך הטחת ביקורת על ההשקעה של המדינה בשיווק אגרסיבי עבור הציבור החילוני והדתי לאומי זוכה עתה לתגובה ממשרד השיכון. בידיעה ההיא נטען כי מהתוצאות וממידע שהגיע לאותו מפרסם 90% מהזוכים חרדים. המפרסם ביסס פרסומו על מידע שאותו קיבלו הזוכים מנציג החברה היזמית שזכתה בקרקע והיא אמורה לבנות את הדירות. מידע זה אמר ש-90% מהזוכים הם חרדים. הפרסום הזה גרם לחששות מסוימות בקרב הרוכשים הפוטנציאליים שעלולים למצוא עצמם במאבקים פנימיים בשכונה.

משרד השיכון הוצף בשאלות לאמיתות תוכן זה. המשרד שיגר אתמול הודעה לזוכים בהגרלות שהיא מעין נוסח הבהרה, הנה הוא כלשונו: "בעקבות פניות שהגיעו למשרד השיכון בשאלה מהו הצביון של הפרויקטים בבית שמש מצאנו לנכון לעדכן בנושא זה את כל הזוכים והנרשמים (שטרם זכו בהגרלות אחרות) בפרויקטים בעיר זו ." וכאן יש חלוקה והפרדה מוחלטת בין מתחם ה1 לבין שכונה ד. הראשונה - נוה שמיר- היא לצביון הכללי שבו מאפייני התכנון של השכונה לרבות מוסדות הציבור מותאמים לציבור הכללי. שכונה ד שווקה במכרז לצביון חרדי לרבות מוסדות הציבור מותאמים לאוכלוסיה החרדית".

הודעת משרד השיכון עדיין אין בה אמירה כלשהי לגבי זהות הרוכשים. זהות זו ניתן להשיג בנקל אם עיריית בית שמש כבר עתה תדאג לדרוש את הרשימה על מנת לתכנן את מוסדות החינוך העתידיים בשכונה בעקבות חתימה על הסכמי הגג, העירייה מפקחת על בניית מוסדות הציבור. היערכות מחייבת אותה להשיג את המידע הנדרש להמשיך בתכנון ובביצוע בניית מוסדות הציבור. ככל שתקדים לדרוש מידע זה, רק תפיג כל חשש שאכן החרדים 'כבשו' גם את העמדה הזו הקרויה מתחם ה1.

נושאים: נווה שמיר, משרד השיכון, עיריית בית שמש
פיתוח נוה שמיר
פיתוח נוה שמיר
פיתוח נוה שמיר
פיתוח נוה שמיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: