השירות הציבורי יעבור לארבעה ימי עבודה?

את היום החמישי ישלימו העובדים מהבית. אפשרות זו תביא לחיסכון והיא זוכה לתמיכה של משרד הפנים. יש גם ראשי רשויות שהביעו תמיכה ברעיון. בין החותמים על העצומה גם שני עובדים בכירים בעירייה.

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש

האם השירות הציבורי ברחבי הארץ יעבור לעבודה של 4 ימים מהמשרד, ויום אחד מהבית מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, ואנשי משרדו מקדמים בימים אלה יוזמה הקוראת לאפשר לעובדי המגזר הציבורי לעבוד יום אחד בשבוע מהבית. משרד הפנים מסביר כי: "יוזמה זו תביא לצמצום הסיכוי להדבקה בנגיף הקורונה, תקל בעומסי התנועה ובפקקים, תחסוך לקופת המדינה, תקטין את זיהום האוויר ותאפשר להורים להיות פעם בשבוע עם הילדים, במיוחד על רקע התפרצות הקורונה בבתי הספר. כל זאת מבלי לפגוע בתפוקות ובאיכות העבודה, כפי שהוכח במגזר הפרטי, שחלקים גדולים ממנו אימצו את אותה מתכונת"

לאחרונה יצאו אנשי משרד הפנים בקריאה למנהלים בשירות המדינה ובשלטון המקומי לחתום על עצומה שהוגשה הערב לנציב שירות המדינה ולממונה על השכר באוצר. על העצומה חתומים כ-850 מנהלים ממשרדים שונים ומהרשויות המקומיות. בעצומה מסבירים החותמים: כולנו מנהלי השירות הציבורי, בשירות המדינה ובשלטון המקומי, חווינו תקופה מאתגרת במהלך תקופת הטיפול הממשלתי בנגיף הקורונה. יחד עם זאת בתקופה זו גילינו את היתרונות הרבים הגלומים ב"עבודה מהבית". תקופה זו נתנה עוד מבט על בחינה מחדש של יעדים והספקים, איזון בית-עבודה וכן שיקפה את כמות הזמן שמתבזבז על פגישות פרונטליות ונסיעות.

העצומה מופנית לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, ולממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן.

"בשנים האחרונות עודדתם, כנציבות שירות המדינה בשיתוף הממונה על השכר, את ערך איזון בית-עבודה ואף קיימתם בהצלחה את פיילוט "עבודה מהבית" עבור הורים לילדים. כמו כן מספר מנכ"לים הציעו לעובדי משרדם, באופן וולונטרי, כי לא יתקיימו פגישות בימי שלישי בצהריים. אנו מעריכים את הצעדים שננקטו עד כה בכיוון זה. כמו כן, מהסקר שפרסמתם בחודש האחרון עולה כי רובם המכריע של המנהלים סוברים כי יש להגדיל את תדירות העבודה מהבית של העובדים הכפופים להם גם בימי שגרה

המשק כולו, וכן עולם העבודה, עברו ועוברים שינויים מטלטלים בתקופה זו, הדורשים חשיבה מעמיקה האם כל מה שהיה עד כה הוא שיהיה. בעניין אפשרות להרגלי עבודה גמישים יותר ועבודה מהבית, נוכחו הארגונים לדעת כי מתן גמישות אין פירושו בהכרח ירידה בתפוקות. העבודה בתקופה האחרונה הוכיחה שניתן לעבוד אחרת, למעט באינטראקציות פיזיות, להשתמש בפלטפורמות הטכנולוגיות השונות ולהגביר ביצוע בהתאם. בחזרתנו לשגרה, אנו מבקשים לשמר במידה את הצלחת הניסוי שנכפה עלינו, ולאפשר מסגרת גמישה לעבודה מהבית עבור מנהלי ועובדי השירות הציבורי. אנו המנהלים נקבל סמכות וניקח אחריות לנהל את עובדינו באופן גמיש ומאוזן ללא ויתור על השגת יעדי העבודה."

ההצעה מקודמת עכשיו בידי משרד הפנים ורק אחרי שתאושר תובא להחלטת ממשלה ולמימושה ברשויות.

למכתב זה הצטרפו כ- 850 מנהלים ומנהלות במשרדי הממשלה והשלטון המקומי, שרואים את הצלחת השירות הציבורי למול העיניים יחד עם בריאות נפשית, ואיזון בית-עבודה שיובילו אותו. בין החותמים מבית שמש היועץ המשפטי של העירייה עו"ד מיקי גסטוירט, וענבל אלוש מנהלת משאבי אנוש החדשה. ביקשנו תגובתה והיא הפנתה אותנו לדובר העירייה. עד רגע זה לא הגיעה תגובה רשמית מהדוברות. .

נושאים: משרד הפנים, נציבות המדינה, הממונה על השכר, עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: