מפגש במרכז הצעירים בעיר- תקווה למנהיגות אחראית

מרכז צעירים בית שמש ממשיך לחזק את המנהיגות המקומית במסגרת תוכנית המנהיגות של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עם מיזמים חברתיים וקהילתיים

מפגש צעירים צילום קובי ליזרוביץ'
מפגש צעירים צילום קובי ליזרוביץ'

מרכז צעירים בית שמש ממשיך לחזק את המנהיגות המקומית במסגרת ״מקוֹמי״ תוכנית המנהיגות של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. במפגש שהתקיים לאחרונה במרכז הצעירים בית שמש, נערכה וועדת היגוי חגיגית במסגרת המפגש, משתתפי התכנית הציגו את המיזמים שבחרו להוביל השנה, ביניהם פרויקט פיתוח מנהיגות מקומית לאוכלוסיית החיילים המשוחררים בעיר, סדנת צילום לאוכלוסיית הצעירים יחד עם צעירים מתמודדי נפש ופרויקט הכוונה אישית מקצועית וחברתית לאוכלוסיית צעירים חסידיים שאינם לוקחים חלק במסגרת של ישיבה.

המשתתפים מדברים על: "קהילת הצעירים בעיר שהיא קהילה בעלת מחוייבות חברתית כשהצעירות והצעירים בה בוחרים לקחת אחריות על העיר ולקדם תהליכים לחיזוק הזיקה של אוכלוסיית הצעירים לעיר. אנו סבורים שמיזמים בנושאים אלו, עשויים לתרום לחיבור בין מגוון קהילות הצעירים בתוך העיר ולטיפוח הגאווה המקומית ומחכים לצאת לדרך עם המיזמים הייחודיים".

תוכנית המנהיגות ״מקוֹמי״ הוקמה על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל במטרה לחזק מנהיגות מקומית צעירה בפריפריה החברתית והגיאוגרפית ופועלת בבית שמש בהובלת כל ישראל חברים - ממזרח שמש. תוכנית המנהיגות ״מקוֹמי״ מאפשרת לצעירים בפריפריה לחזק את יכולת ההשפעה על סביבתם. התוכנית מיועדת לצעירים בגילאים 20-40, שהעשייה החברתית והקהילתית חשובה להם ורוצים להשפיע על סביבת חייהם. במסגרת התוכנית למעלה מ- 500 צעירים מוכשרים כמנהיגים מקומיים ומקבלים כלים ומיומנויות בתחום פיתוח והעצמה אישית תוך חיזוק הזהות המקומית, הרחבת רשת הקשרים והובלת מיזמים חברתיים תוך למידה והתפתחות אישית.

תכנית 'מקומי' כוללת קורס אחד עם כ- 20 מפגשים ושלושה מיזמים קהילתיים שקבוצת הצעירים תקדם בקהילה המקומית, שני אירועי שיא וכנס ארצי לכלל הרשויות המשתתפות בתוכנית. התוכנית מאפשרת לצעירים בלמעלה מארבעים רשויות מקומיות בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית לקבל הכשרה כמנהיגים מקומיים על ידי הקניית כלים ומיומנויות בתחום פיתוח והעצמה אישית לצד חיזוק הזהות המקומית, יכולות מנהיגות וחשיבה ביקורתית, הנעת תושבי הקהילה, מיפוי הקהילה ואופן הבנת צרכיה, ארגון וביצוע מיזמים והוצאה לפועל של פרויקטים קהילתיים.

נושאים: בית שמש, משרד הפריפריה, מרכז צעירים.
מפגש צעירים צילום קובי ליזרוביץ'
מפגש צעירים צילום קובי ליזרוביץ'
מפגש צעירים צילום קובי ליזרוביץ'
מפגש צעירים צילום קובי ליזרוביץ'
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: