מנהל ענף הרימונים מספר על ההפתעות החיוביות של חודש אוקטובר המר

ברוח ההתנדבות הפושטת בעם, גם שדה הרימונים של קיבוץ צרעה זכה לקטיף במועד ויבולו (כמעט כולו- 85%) הגיע לשווקים. אסף צור מנהל ענף רימונים בקיבוץ: "הופתענו מההיענות והחיבוק החם שקיבלנו מכל כך הרבה אנשים וקהילות שונות ומגוונות"

קטיף רימונים צילום: יהודה מוזס
קטיף רימונים צילום: יהודה מוזס

אסף צור הוא מנהל ענף רימונים, זו ההגדרה לתפקידו בקיבוץ צרעה השכן. אסף הופתע פעמיים בחודש האחרון, בנוסף על ההפתעה הגדולה שנחתה על עם ישראל- אסון ה-7 באוקטובר- הפעם היו אלה הפתעות חיוביות, אפילו מאוד.

אסף, כמו כל החקלאים בארץ לא צפה שבחודש אוקטובר, החודש לו הוא ממתין עונה שלמה יעמיד אותו במצב בלתי מובן לגמרי. "כשהמלחמה פרצה עמדנו המומים וכואבים על האובדן והסבל שנגרם לעם ישראל. אחרי חג הסוכות תכננו להתחיל בקטיף הרימונים שבדיוק הבשילו (אנחנו מגדלים רימונים מזן שמבשיל בסוף אוקטובר) ובגלל המצב הוטל סגר על השטחים ונאסר על הפועלים הקבועים שלנו להגיע לקטיף."

אגב, שדה הרימונים של קיבוץ צרעה הפך במרוצת השנים לאתר צילום בו מתעדים רבים רגעי חיים יפים. תמונות לימי הולדת, לשמחות, ואפילו קטלוגים לא מעטים מתעטרים בשדה הרימונים.

המלחמה, מלחמת שמחת תורה, שחלה ב-7 לאוקטובר, או כפי שהיא מוגדרת אצל חלק מהציבור- משיב הרוח, בינתיים התקדמה. מימדי האסון בעוטף עזה החלו מתבררים, החטופים, ההרוגים, כיתות הכוננות, קיבוצים שנכחדו או איבדו חברים יקרים רבים, מבול הרקטות שלא הפסיק. לאיש לא היה זמן בשלב הראשון לחשוב בכלל על מקורות הפרנסה, על הדפוס, הלול, הרפת, השדות שבערו או נהרסו בחלקם. גם בקיבוץ צרעה השכן לא העלו דעת לחשוב על שדה הרימונים. הראש היה במקום אחר, בחיים, על החיים.

"בתחילה היינו אובדי עצות כי לא חשבנו שנצליח להספיק לקטוף את הרימונים, אך החלטנו שלא לוותר ולגייס את חברות וחברי הקיבוץ לקטיף ובנוסף לצאת בקריאה לכלל הציבור לעזרה של מתנדבים לקטיף הרימונים." מספר השבוע אסף צור.

וכאשר יש פניה, כמו האווירה ברחבי ישראל, כאשר כל העורף חזית, הציבור מגלה אמפתיה גם לשדה רחוק מהבומים ומהפיצוצים. יצאה פניה וההפתעה הייתה גדולה.

"הופתענו מההיענות והחיבוק החם שקיבלנו מכל כך הרבה אנשים וקהילות שונות ומגוונות.

התנדבו אצלנו קבוצות מגוונות של עובדי חברות שונות ומגוונות (תחבורה, תעשייה, הייטק, עיריות), קהילות דתיות מבית שמש ומודיעין, מכינות קדם צבאיות וקבוצות ווטסאפ שונות. " מספר אסף בהתרגשות.

"אין מילים לתאר את ההתרגשות מהנכונות של האנשים הטובים האלה להתנדב ולסייע לנו. במשך שנים שמענו כל מיני טענות כלפי הקיבוצים וכלפי צרעה, אך כעת נושבת רוח חדשה של אחדות והחיבורים והגשרים הנוצרים בין הקהילות השונות מרגשים עד דמעות!". זה המקום להוסיף, כי פעם היו בית שמש וצרעה שכנים חברים, רבים מבני בית שמש מצאו פרנסתם בקיבוץ, מפעלים של הקיבוץ העסיקו רבים מבני העיר. זה הלך ונכחד, כי הקיבוץ החליף פאזה, כבר אינו מנהל מפעלי תעשיה (רהיטי צרעה עדיין עם המותג אבל לא מורכבים בכלל בקיבוץ, מתפרת כנען ועוד...)

"קשה להכיל את כמות התמיכה והאהבה שאנחנו מקבלים! רוצה להודות לכל מי שסייע, תמך ועזר לנו לצלוח את התקופה הקשה הזאת., מסכם אסף צור את מבצע קטיף אוקטובר 2023.

ולפני סיום, אתם בודאי סקרנים לדעת מה מידת הצלחת הקטיף. ובכן שימו לב:

"למרות שהקטיף היה פחות מקצועי, התחיל באיחור ונמשך זמן רב יותר אך בסופו של דבר הספקנו לקטוף הכל באיכות טובה ומרבית היבול (כ- 85%) הגיע לשיווק.". שתי הפתעות יפות בחודש קודר.

נושאים: קיבוץ צרעה, אסף צור, רימונים, התנדבות, ה-7 באוקטובר
קטיף רימונים צילום: יהודה מוזס
קטיף רימונים צילום: יהודה מוזס
קטיף רימונים צילום: יהודה מוזס
קטיף רימונים צילום: יהודה מוזס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: