מנהל החינוך נערך לתכנית טיפול בילדים גילאי 0-3

: כמאה איש התקבצו לדיון במעגלית לארגון תכנית עבודה לטיפול באוכלוסיית הילדים המתרבה בעיר בית שמש. 19000 ילדים מגיל 0-3 מחכים לתכניות... ויש ממי ללמוד.

צופים פני עתיד
צופים פני עתיד

נכון לסוף הרבעון הראשון של שנת 2021 מספר הילדים מגיל 0 עד גיל 5 בעירנו עומד על 28,253 ילד וילדה. בסוף הרבעון הקודם עמד המספר הזה על 27831. בסוף הרבעון השלישי של שנת 2019 עמד המספר בגיל הזה על 25,851 ילד וילדה. בלי עין הרע. שינוי משמעותי שמחייב בהחלט הערכות מתאימה אם רצים כן לפתח את הילדים כבר מגיל 0.

לשם כך ממש התכנס מינהל חינוך ונוער מה שהוגדר שיתוף פעולה חוצה אגפים. באירוע נכחו מעל למאה איש אבל בלי תקשורת. שוב הטעות הפטאלית של עיריית בית שמש בהתנהלותה הלא מובנת חסרת השקיפות. מטרת הפורום היא לספק מענה לפלח אוכלוסייה המתרחב של גיל לידה עד 3 העומד בימים אלו כ-19,000 ילדים ונחשב ל-17% מכלל תושבי העיר.

"לאחר דברי הפתיחה לאירוע חולקו המשתתפים לקבוצות עבודה ודיון על מנת לפתח תוכנית העבודה שבעזרתה יתאפשר להעניק לכלל הילדים בטווח גילאים זה לקבל טיפול איכותי ההולם את גילם." נכתב בהודעה.

אז מה היה בסיכום הכנס? מה הוחלט? כיצד הפורום המכובד הזה ימשיך לעבוד? מי יוביל? מי ירכז את העבודה החשובה הזו? מה הסיכוי שבכלל תהיינה תכניות לקידום ולטיפוח הילדים, ובעיקר איך מתכוונים לעשות.

אז על כל השאלות הללו אין בתוכן ההודעה לציבור שהוצאה בידי הדוברות החרוצה והדשנה של העירייה. מה יש שם? הצהרה ה חשובה של ראש העיר בלוך, שלקראת סיום הקדנציה שלה, אם לא שמתם לב היא הפכה תקליט, היא 'נזכרת' שיש כאן כמות ילדים מחייבת פעילות כלשהי. הנה דבריה: " "עבורי מדובר כאן בשכבת גיל קריטית לעתיד של כולנו. כתיבת תכנית העבודה הזאת חוצת מגזרים ואנו חייבים לדעת לספר את הסיפור, להעמיד גבולות משותפים ולספק מענה איכותי להורים מרחוב הגפן כמו מהקריה החרדית. אני רוצה להודות לשותפים שלי בעיר מ"מ ראש העיר משה שטרית, סגניתי רינה הולנדר, סגני הרב ישעיהו ארנרייך והמשנה לראש העיר הרב ישראל סילברסטין הממונים על התחומים המשיקים לגיל המדהים הזה. יצאנו לדרך ארוכה ואני מתרגשת לצלוח אותה יחד"." אגב מכל הצהרתה לקחתי אני לתשומת ליבי את התואר החדש שהיא מעניקה לרינה הולנדר, 'סגניתי'. התקרבות ראשונה ויוצאת דופן לכיוון של רינה הולנדר.

עבור ציבור קוראינו הבאנו כאן דוגמאות משתי ערים חברות למועדון החמש עשרה: חיפה בחיפה יש מדעתק, מוזיאון לאומי למדע, טכנולוגיה וחלל. חולון: בעיר הילדים יש כמעט 50 גני סיפור. לוקחים סיור ילדים ובונים את התפאורה שלו כמשחק לילדים. לדוגמא: הכינה נחמה הסופר מאיר שליו הוציא לאור בשנת 1990 את הרפתקאותיה של כינה בשם נחמה אשר טיילה בין שיערות ראשם של אנשים רבים. הספר זכה לפופולריות רבה, והפך בהמשך להצגה, מחזמר וסרט מצוייר. בשנת 2004 נחנך ברחוב מוטה גור גן הסיפור של הכינה נחמה בו פסל גדול של ראש קירח עליו יושבת נחמה. וחולון עיר עם כמאתיים אלף תושבים. בית שמש בדרך לשם אנחנו כבר עם כמעט 145 אלף.

אז צופים פני עתיד, יש ממי ללמוד ולא הביישן למד.

נושאים: חינוך, בית שמש גיל לידה עד שלוש
צופים פני עתיד
צופים פני עתיד
צופים פני עתיד
צופים פני עתיד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: