מנהל אגף החינוך לא אושר לחלת ולכן לא יכול להמשיך למלא תפקידו

עמר הסביר כבר בספטמבר "הנושא הזה קשור לזכויותי כעובד מדינה, מצוי בטיפול ומאמין שזה יסתדר בימים הקרובים." בתחילת דצמבר ראה שלא הסתדר ולכן הוא מסיים בטרם עת,

קובי עמר עם סגנית ראש העיר
קובי עמר עם סגנית ראש העיר

את ההודעה הדרמטית על התפטרות עמר צריך לפתוח כך. איך וועדת המכרזים קיבלה את עמר לתפקיד מבלי שהמציא אישור חלת או התחייבות כלשהיא לפני שהוא נכנס לתפקידו. ואיך מליאת מועצת העיר אישרה אותו בטרם יהא ברור שהוא אכן יכול להיכנס לתפקיד. .

עוד זעזוע בעיריית בית שמש, עוד בעל תפקיד מסיים תפקידו אחר פרק זמן קצר ביותר. הפעם מדובר במנהל אגף החינוך קובי עמר שנכנס לתפקידו בתחילת יוני 20, ומאז מתפקד למעשה כמנהל בלי אישור לחתום על שום מסמך. הסיבה? משרד החינוך סירב לתת לו אישור חלת, ומשרד הפנים התעקש לקבל אישור כזה בטרם יאשרו כמנהל אגף בעירייה.

עמר אינו הראשון שמסיים תפקיד בעירייה בטרם עת, קדמו לו מנכ"לית העירייה מירה מינס כהן, דוברת העירייה דפנה נוריאל כהן, מהנדס העירייה דני צרפתי, מהנדס העירייה משה לורלבלום, מנהלת התשתיות, ועוד כמה בעלי תפקידים חשובים. רכבת העוזבים ארוכה יותר מאורך זמן תפקודה של עליזה בלוך כראש עיר.

בטענות או באצבע מאשימה אפשר להצביע רק על אדם אחד, ראש המערכת. ראש הפירמידה שרצתה כל כך את עמר וקיבלה המלצות חמות מהממונים במשרד החינוך, מנהלת ביה"ס שגתה כאשר לא בחנה בכלל אם יש לבחור המוכשר מוכנות לוותר על תפקידו הקודם לגמרי בטרם ישתלב בעשייה המוניציפלית. ויתור מבחינתו על תפקידו הקודם, עלול היה לגרום לאבדן זכויותיו שמשרד החינוך, ומי יוותר על עתידו הכלכלי למען משרה אפילו שהיא פסגת חלומו של כל איש חינוך.

היום מותר לשאול איך וועדת המכרזים קיבלה את עמר לתפקיד מבלי שהמציא אישור חלת או אישור שבכלל יכול להיכנס לתפקיד. הרי ברור לו כמו לחברי הוועדה שאם הוא הזוכה יצטרך לפרוש ממקום עבודתו הקודם ולהתייצב לכל משימה בתפקידו החדש. עמר, לא הניח מסמך כזה ולמרות זאת עבר את רף הבחינה של הייעוץ המשפטי.

אפשר גם לומר שאין עוד בעל תפקיד שהתמודד לכל תפקיד בעיריית בית שמש, לאורך שנות קיומה, שקיבל חודשי הזדמנות להשלים מסמכיו עד שהגיע קובי עמר. חמישה חודשים נמשך מסע השכנוע מול משדרד החינוך ומול פקידי משרד הפנים, ויש אומרים אפילו מול פקידי האוצר שראו בכך חריגה מהכללים הנוהוגים במעבר ממקום עבודה למקום אחר. אין ספק, העירייה מעדה בהעדפת עמר על האחרים שהתמודדו במכרז, למרות חוסר הביטחון שיקבל אישור לחלת.

ידענו שמשהו לא טוב קורה באגף החינוך העירוני שלנו. קובי עמר שאושר במליאה כמנהל אגף החינוך זכה אמנם במכרז לתפקיד אחרי התפטרות ביגון אלא שמשרד החינוך לא אישר לו חלת- חופשה ללא תשלום – ולעבור לעבוד במישור המוניציפאלי.

באמצע ספטמבר פניתי לקובי עמר בשאלה, עמר הסביר ואנחנו הסתפקנו בתשובתו מתוך תקווה שאכן העניינים יסתדרו. "הנושא הזה קשור לזכויותי כעובד מדינה, מצוי בטיפול ומאמין שזה יסתדר בימים הקרובים." כאמור זה היה באמצע ספטמבר.

בתחילת נובמבר שוב חזרנו על השאלה וקובי השיב שהנושא עדיין בטיפול.

היום הפתיע את כולנו והודיע באופן סופי לראש העיר. דוברות העירייה הוציאה את ההודעה הבאה: "קובי עמר הודיע הערב לראש העיר , סגן רה"ע וממונה החינוך ומנכ״ל העירייה כי לאור התקופה הארוכה בה נמשך הליך האישורים במשרד החינוך, שתמך וקידם את המינוי, חזר בו המשרד וביקש לבחון שוב את סוגיית הצינון.

לאור האמור קובי הודה על האמון והבחירה אולם לצערו בנסיבות העניין אינו רואה טעם להותיר את העירייה בעמדת המתנה והוא מבקש להסיר את מועמדותו ולאפשר מינוי מהיר ככל האפשר, של ראש מינהל חינוך.

ראש העירייה וסגן רה"ע וממונה חינוך הודו מעומק הלב לקובי, העריכו את מסירותו העמוקה ובצער מקבלים את הודעתו ואיחלו לו הצלחה בהמשך שליחותו בשדה החינוך."

נציין שבכל התקופה בה שימש עמר כמנהל אגף, חתם על מסמכים מ"מ מנהל האגף הרן זיו, מקורבה של עליזה בלוך.

התפטרות עמר מהתפקיד היא מכה בכנף לעליזה בלוך, שנאלצת להחליף מנהל אגף במסעה הפרטי לניהול העיר. ואי אפשר לזרוק את האשמה רק על עליזה בלוך,

נושאים: קובי עמר, עליזה בלוך, בית שמש, מנהל אגף חינוך
קובי עמר עם סגנית ראש העיר
קובי עמר עם סגנית ראש העיר
קובי עמר עם סגנית ראש העיר
קובי עמר עם סגנית ראש העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: