מחר יום אחרון להגשת רשימות המועמדים לראשות ולמועצת העיר

היום הקדימו סיעות הליכוד ובית שמש ליברלית להגיש רשימותיהם למועצת העיר, מחר יצטרפו הרשימות החרדיות , עיר מאוחדת, והמחנה הציוני הדתי לאומי.

בחירות
בחירות

מחר היום האחרון להגשת רשימות המועמדים לראשות, וגם לחברות במועצת העיר. 40 יום לבחירות שיחולו השנה ב- 31 לאוקטובר יום ג' בשבוע, טו' במר חשוון תשפ"ד. מחר גם ייפתרו גם תעלומות, שמהדהדות בראש הציבור לקראת הבחירות.

ראשונה: האם משה שיטרית יגיש מועמדות לראשות העיר. שיטרית אומר לחדשות קרן אור כי ההחלטה מחר. היום הקדים הליכוד והגיש את רשימתו למועצת העיר.

שניה: האם משה אבוטבול יתמודד לראשות בהתאם להכרזה של אריה דרעי או שמא בסופו של יום, יימצא איזה דיל בערים השונות (רכסים, אלעד, בית"ר, בני ברק) בהם יקבל מועמד ש"ס תמיכה ואז בתמורה יוותר אבוטבול על התמודדותו בבית שמש. אבוטבול אגב מצדו אומר שהוא מתמודד עד הסוף...

שלישית: כמה רשימות יוצגו לפני הבוחר. נכון לעכשיו אנחנו יודעים על הליכוד, בית שמש מאוחדת, דגל התורה, מחזיקי הדת ושלומי אמונים, ש"ס, בני תורה- עץ, בית שמש ליברלית בראשות יהודה מוזס.

המחנה הדתי לאומי, בפתק אחד, או שני פתקים. גבאי והציונות הדתית, רינה הולנדר והבית שלנו. והאם אלה שנטלו מסמכים להגשה יפתיעו ויגישו מחר איזו רשימה חדשה.

רביעית. סוף סוף נדע הרכב הרשימות, מי הדמויות החדשות שייכנסו לנעלי נציגי הציבור. פה ושם החלו מטפטפים לנו על אנשים חשובים מוכשרים יותר, מנוסים פחות, שיבואו לשרת את הציבור המקומי.

28 שעות עד סיום מועד הגשת הרשימות, והרבה תלוי, למשל, בהחלטות ובהעדפות רבנים לגבי מועמדים. למשל בהסכמים פנימיים בתוך הסיעות השונות.

ועוד נקודה חשובה, גם אם יש לנו מועמדת לראשות העיר, אפשר לקבוע כי מניין הנשים ברשימות לא יגיע לכדי חצי מהכמות של הנבחרת, לא 12, גם לא עשר נשים יהיו ברשימת מועצת העיר. 4 רשימות יוגשו על טהרת המין החזק, רשימות החרדים מש"ס ועד מחזיקי הדת לא חושבים לשלב ברשימותיהן נשים.

היכן יש סיכוי שתמצאו נשים? ברשימת בית שמש מאוחדת, תהי לפחות עוד אישה ברביעייה הראשונה, במפלגות הציוניות- שתיהן מכוונות לדמויות נשיות, וגם בית שמש ליברלית מכוונת לדמות נשית בצמרת.

ומה בליכוד? נדע רק מחר עם הגשת הרשימה. נזכיר כי מפלגת הליכוד הציבה בבחירות הקודמות במקום החמישי אשה שלא נכנסה למועצת העיר. מה הפעם?

בסיום הליך הגשת הרשימות, עוברת העבודה למנהל הבחירות בעיר , לעבור על כל המסמכים, לבדוק כשירותם, חתימות המועמדים השונים. מיד בתום הבדיקה הראשונית עוברים המסמכים לידי וועדת הבחירות הבודקת כשירות המועמדים לשמש כנציגי ציבור, ללא עבירות פליליות, פשיטות רגל וכד. בסיום הבדיקה יכריזו בפקידות הבחירות על הרשימות המתמודדות למועצת העיר.

נושאים: בחירות 2023, בית שמש
בחירות
בחירות
בחירות
בחירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: