מזכ"ל תנועת הנוער אריאל- משלנו

דביר עמיאור מזכ"לה התשיעי של תנועת הנוער אריאל, ממקים הסניף עד למזכ"לה. "הדבר המרכזי שאני לוקח איתי לתפקיד מהעיר הוא המחוייבות לאחרים באשר הם, עם ישראל אחד".

דביר
דביר

הוא גדל בבית שמש והקים את הסניף ברמת בית שמש המונה כיום 800 חניכים וחניכות. בית שמש היא נקודת המוצא ממנה הוא שואב כוחות ובו פיתח את הרגישות החברתית והגישה החינוכית שמנחה אותו. כיום כמזכ"ל תנועה, הוא שואף לממש את החזון שפיתח במשך שנות ילדותו בעיר. ראיון עם מזכ"ל התנועה החדש של תנועת הנוער 'אריאל'

דביר עמיאור, עד לאחרונה סמזכ"ל תנועת הנוער 'אריאל', מונה למזכ"ל התשיעי של התנועה המונה 15,000 חניכים ופרוסה ב 120 סניפים מקצרין בצפון ועד אילת שבדרום. עמיאור (32), בוגר הישיבה הגבוהה 'מעלה אליהו' בתל אביב ומכון מנדל למנהיגות, גדל בעיר בית שמש יחד עם הוריו שהגיעו לכאן לפני עשרים וחמש שנה בשליחות חברתית כהגדרתם "אני ובעלי יצחק (כיום רב קהילת אור ברמה) היינו מורים וחיפשנו לתרום. להיות חלק מאוכלוסיה, מחברה ששוקקת חיים. שמענו על הגרעין הראשון בזמנו שהתגבש בבית שמש, החלטנו להיות חלק ממנו והתמקמנו ברחוב בר אילן בעיר הוותיקה. מאוחר יותר היינו מבין חברי הקבוצה הראשונה שייסדו את רמת בית שמש. לצד היותי מורה הייתי מארגנת אירועים חברתיים בקהילה" מספרת פנינה עמיאור, אמו של דביר.

הבית היה קשור לבחירה לעבור לבית שמש?

" הילדים היו קטנים, אך בוודאי שהם היו חלק מהבחירה, הם הושפעו ממנה לטובה. חינכנו את ילדנו להיות תורמים, שותפים, מעורים עם הציבור, אלו ערכים שהילדים ספגו מהבית. חלק מילדי קצינים ויש כאלו כמו דביר שפנו לאפיקים חברתיים וחינוכיים".

הייתה לך תחושה שבנך אי פעם יגיע לראש הסולם בארגון חינוכי?

"הייתי בטוחה עוד מילדותו שהוא יהיה מנהיג. כשהוא היה בכיתה ג' המורים שלו ספרו שהוא ניחן ביכולות מנהיגות וברגישות חברתית. זה התבטא בדאגה שלו לכל אחד גם לאלו שלא התחברו חברתית בבית הספר. דביר, ניחן בענווה גדולה, הוא אף פעם לא החזיק מעצמו למרות שהיה איש חזן ומעש. ביצועיסט שלא ניתן לתאר. הוא אדם שמחובר לשטח, לאנשים. אוהב בני אדם. כבכור הוא היה משקיע גם באחיו, כותב להם מכתבים, מעודד ומדרבן בכל צומת שלהם בחיים, לפני גיוס, מעבר למוסד חדש ועוד" .

איזה תכונה מאפיינת אותו בצורה מיטבית?

"אידיאלסיט. במובן שכאשר הוא רואה מישהו שצריך משהו, הוא עושה. כאשר גרנו ברמה לא היה סניף לנוער מהאוכלוסיה היותר תורנית בעיר ודביר הוא זה שהקים את סניף אריאל ברמת בית שמש, שכיום מונה 800 חניכים וחניכות. בנוסף, הוא שימש מדריך בתנועת מעגלים בתיכון אמית כי היה צורך לכך, אז הוא היה שם".

הנה סיפור שמתאר יותר מכל את מהותו של דביר. בראשית דרכו כזוג נשוי התגורר דביר עם בח"ל ברמה ב'. על דלת ביתו שם את דגל ישראל, משום מה הדגל חולל' ע"י מי ש לא אהב את נוכחות הדגל במרחב. באחת ההזדמנויות הוסיף דביר פתק לדגל התלוי על דלת ביתו. " אורח יקר, לפני שתיגע בדגל, אתה מוזמן להיכנס הביתה להידברות. אשמח מאוד לשוחח אם יש לכם בעיה עם הדגל". היה חשוב לו מאוד שיהא שיח בין ציונים לבין חרדים. ואם תשאלו כמה נכנסו בעקבות אותו פתק? רק אדם אחד נענה לבקשה הזו שלו...

עמיאור שימש במגוון רחב של תפקידים לאורך השנים, בניהם מלווה קומונרים, רכז הדרכה וראש תחום בנים בתנועת אריאל. בנוסף, הוביל ויזם מספר רב של פרויקטים, בהם, מיזם 'עשיה בישראל', במסגרתו כלל חניכי תנועת אריאל יוצאים אחת לחודש להתנדבות בקהילה. תוכנית חדשה להכשרת צוותי החינוך בתנועה, כתב 35 חוברות הדרכה ופיתוח תוכנית ליצירת שיח בריא ונכון בקרב בני הנוער סביב נושא המיניות, יחד עם אנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה ורבני קהילות.

מה החזון שלך כמזכ"ל תנועת נוער?

"יש סטיגמה מוצדקת שבתנועת 'אריאל' נמצאים הילדים הטובים. זה תואם את הערכים שתנועת אריאל חרטה על דגלה בהם תורניות וערכיות וזה מושך ילדים מתאימים. יחד עם זאת, ישנה תפיסה מוטעית שלפיה תורניות מתכתבת עם אלטיסטיות וישיבה במגדל השן. אני מאמין שבדיוק הפוך, דווקא אדם ערכי מחוייב ומסוגל להשפיע על האחר".

איך אתה מתכוון לעשות זאת?

הדבקות הבלתי מתפשרת שלנו לערכים יכולה להביא קהלים חדשים לתנועה. כך לדוגמה בעיר בית שמש, יש מה שמכונה "חרדים אמרקאיים" שלו היו יודעים איזה מענה חינוכי וערכי אנו יכולים להעניק לשעות הפנאי של ילדיהם הם היו מתלהבים ופותחים שני סניפים, אחד לבנים ואחד לבנות. בסוד אגלה, שיש לנו כבר שני סניפים בתהליכי הקמה עבור חרדים בסגנן הזה מחוץ לבית שמש. בנוסף, אנו יכולים לפתוח את עצמנו גם לקהל מסורתי יותר. זה עבד ועובד במספר סניפים בארץ בהם החניכים מקבלים את הקוד האתי והתנהתגותי בתוך הסניף ומגיעים בהתלהבות".

ומה ההורים שלהם חושבים על זה?

"ההורים שלהם מאוד מרוצים. הם יודעים שלידיהם מנותקים למספר שעות מהסלולרר והפייסבוק והם נמצאים בחברה טובה וערכית שעוסקת בערכים בצורה חוויתית. הם רואים את התוצאות בבית. הילד ניהיה יותר אכפתי, עוזר להוריו ולמשפחה".

והורי הילדים הטובים בתנועה לא מפחדים מזה?

"תתפלא, הם דווקא בעד ומדרבנים אותי. הם אנשים ערכיים ומאמנים במפגש כזה שהוא מבוקר ואף מעצים אחד את השני. לפתע הילד שהלם יש לו כל כך הרבה לתת ולא כל החברה בסניף בדיוק כמוהו. התגובות שאנחנו מקבלים הם מעל לציפיות".

איך אתה רואה את אריאל בעיר בית שמש?

"כיום לתנועת אריאל בבית שמש וברמב"ש יש כאלף חניכים וחניכות. כיעד אני מצפה שזה יוכפל במהלך שנותי כמזכ"ל התנועה. זה אכן דורש שהעירייה תפתח לנו את הדלת ותסייע לנו לפעול ולעשות, אך אני מאמין שכאשר הם יראו את התוצאות הם יבינו את הצורך ויסייעו. בסוף זה אינטרס שלהם שיהיה מערך חינוכי לא פורמאלי מוצלח בעיר".

מה אתה לוקח אתך מהעיר לתפקיד המזכ"ל?

" למדתי במחזור ב' בבית הספר 'אורות' ומאוחר יותר בישיבה התיכונית שעלי תורה עם חברים מכל חלקי העיר והמושבים בסביבה. כילד גדלתי ברחוב בר אילן, שכונה שמורכבת מכל גווני עם ישראל. ספגתי את החום האנושי, את האהבה הקבלה והכבוד לכל אדם. החיים בעיר למדו אותי את האחריות שיש לקחת על הסביבה. הדבר המרכזי שאני לוקח איתי לתפקיד מהעיר הוא המחויבות לאחרים באשר הם, עם ישראל אחד".

נושאים: בית שמש, אריאל, אורות, שעלי תורה
דביר
דביר
דביר
דביר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מזכ"ל תנועת הנוער אריאל- משלנו
דרורהנכתבה ביום שני, 06 בנובמבר 2017, 03:04

היה המדריך של בני באריאל רמבש. כיוון אותו להדרכה. עד היום הוא בקשר איתו. ממש העצים אותו. הוא האדם המתאים ביותר. מסור אידיאלי סט