מהאדמה אל הצלחת- ירקות אורגנים קרוב לבית

תכירו את מיכל ובועז חביביאן וחמשת ילדיהם ממושב נחם שדואגים לירקות אורגנים מידי שבוע אצלכם בצלחת

משק חביביאן מול נשר
משק חביביאן מול נשר

מיכל חביביאן, בת 40, נשואה + 5 ילדים , מתגוררת במושב נחם, הסמוך לבית שמש, עוסקת בחקלאות כ-15 שנה ומנהלת ביד רמה ביחד עם בועז בעלה את "משק חביביאן" , גן ירק אורגני. מיכל, שפית מקצועית בעברה היתה מתוסכלת מחומרי הגלם שהגיעו אליה מספקים שונים עד שפגשה את בועז, שהיה לו רקע חקלאי ולימים הפך להיות בעלה- ויחדיו פתחו את המשק.

בועז בעלה היה אגרונום צעיר ובעל חזון למשק החקלאי שבו גדל וגידל ביחד עם הוריו ואחיו ירקות בשיטות מסורתיות מאז שהוא זוכר את עצמו. אחרי שנים שבמהלכן נחשף בועז לנזק האקולוגי והבריאותי הנגרם מחומרי ההדברה המשמשים בחקלאות המודרנית, החליט בועז יחד עם אשתו שהפעם זה יהיה אחרת. ביחד הם הרימו מחדש משק לגידול ירקות אורגניים והחל משנת 2018 המשק נמצא בתהליך הסבה ושדרוג לחקלאות אורגנית ביודינאמית.

כשנשאלה מיכל למה דווקא גידול אורגני ענתה "זה אורח החיים שלנו וזו דרך החיים שלנו. אורגני זה מה שאנחנו אוכלים וזה מה שהילדים שלנו אוכלים - אז מן הסתם זה מה שנבחר לגדל".

כיום במשק חביביאן, בואכה מושב נחם, ממש על אם הדרך, לפני כניסה למתחם מוסדות חינוך 'אבן העז'ר מגדלת המשפחה כ-50,60 סוגים שונים של ירקות ומקפידים לגוון בזנים שונים. מצד אחד חשוב להם נושא האיכות, שהגידול יהיה ברמה הכי גבוהה גם ברמת הטעם וגם ברמת המגוון – למשל צנונית, צנונית צרפתית, צנון שחור, צנון אבטיח וכו'.. ומצד שני כל מה שהם קוטפים הם מוכרים באותו היום - זה הקו המנחה שלהם.

הערוגה הראשונה של משפחת חביביאן היתה במושב הודיה והיום הגידולים שלהם עדיין שם וגם במושב נחם. "הבנו שיש לנו אפשרות לקחת את ה DNA של משפחה וערכים של משפחה ולהפוך אותם לעסק חקלאי ובעצם להפוך גם את האנשים שניזונים מהירקות שלנו למשהו מהמשפחה, בעיני זה משהו מאד מאד מיוחד" משתפת מיכל. גם נושא החקלאות הישירה עזר להם כבר מהיום הראשון, לשמור על איכות וטריות של המוצר. הירקות נקטפים בסמוך למועד המשלוח לפי מספר המנויים בחווה וההעדפות הפרטיות של כל בית ובית. פעמיים בשנה מיכל גם מזמינה את קהל הלקוחות שלה לביקור במשק כדי לראות מקרוב את העשייה החקלאית, לסייר בין הערוגות ולהכיר מקרוב את מי שמגדל עבורם מידי שבוע ירקות אורגניים.

ומה לגבי העתיד שלהם? "אנחנו נמצאים בדיוק היכן שאנחנו רוצים להיות" מספרת מיכל בגאווה. "שרק נמשיך לטוות את החוטים ואת החלומות שלנו, להתפתח ולצמוח".

הארגון לחקלאות אורגנית בישראל" הוקם בסוף שנות ה-70 על ידי מריו לוי מקיבוץ שדה אליהו שבעמק בית שאן. כחלק מהתנועה האורגנית העולמית הארגון מונחה ע"י שני עקרונות עיקריים: 1.ייצור מזון בריא לאדם ולחי – נקי מכימיקלים והורמונים 2. דאגה לאיכות הסביבה הכוללת – מניעת זיהום מי התהום, זיהום האוויר, סחיפת קרקע וספיחה אקטיבית של פחמן מהאטמוספרה בצורה הנלחמת בשינוי האקלים.

נושאים: חביביאן, נחם, אדמה, חקלאות אורגנית
משק חביביאן מול נשר
משק חביביאן מול נשר
משק חביביאן מול נשר
משק חביביאן מול נשר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: