מדוע הפעילות עם הערים התאומות של בית שמש השתתקה?

לבית שמש ברית ערים תאומות עם כמה וכמה ערים בעולם, מי זוכר את הברית? מי בכלל איכפת לו לזכור? ברית אחת עם הולסטברו בכלל נכחדה אפילו מויקיפדיה. הנה אנחנו זוכרים ומבקשים לכבד...

2 / 5 ☆ מדרגים: 1
שלט כבוד
שלט כבוד

היו ימים בהם הייתה פעילות שוקקת עם ערים תאומות, אחת מהן, עם העיר נורדהאוזן בגרמניה. הסכם הברית עם העיר הזו נכרת בימי עו"ד שלום פדידה ראש העירייה הראשון, ברית שנמשכה שנים ארוכות והניבה חילופי משלחות לא מעטות, תושבי העיר נורדהאוזן ביקרו כאן, תושבי בית שמש נסעו לשם.

החוויה הזו של אירוח משלחת בוגרים הייתה פעם שיא במערכת הקשרים בין שתי הערים האלה, דגל ישראל התנופף על אדמת גרמניה, שירת התקווה נוגנה וזר כבוד הונח על קברות יהודים בבתי העלמין.

לימים חילופי המשלחות התחלפו בחילופי נציגים מנבחרי העיר. בנוסף למשלחות התושבים יצאו גם נבחרים. כאלה הספיקו לבקר בטיבט, בספליט (קרואטיה) ברמפו (ניו יורק ארה"ב) ואפילו על החומה הסינית התייצבו לתיעוד.

עם מי יש לבית שמש ברית ערים תאומות? מרוב עצים לא רואים את היער, מאכזב שאין אזכור בשום מקום בעיר לשותפות הזו. ולא משנה תוכנה או כמותה, יש צורך לפחות למען הדורות, למען התדמית, למען כבוד העיר, למען הכיבוד השותפות וההזדהות היה ויש צורך להציב כאן איזה שהו שלט ולחילופין להניף דגלי המדינות.

נורד האוזן ביקשה בזמנו להציב כאן את רונלנד, אחד מסמלי העיר נורד האוזן, אבל משום לא תעשה לך פסל נדחה הרעיון אז. אז דגל גרמניה אי אפשר לתלות כאן באיזה שהוא מקום? אולי בגלל הרגישות, לא ייתלה כאן דגל גרמניה, מה עם דגלי שאר העמים והתרבויות איתם יש לנו קשר?

לבית שמש יש ברית ערים תאומות עם ספליט בקרואטיה, האנגצ'ו בסין, נורד האוזן – גרמניה, עם נוטינגהם אנגליה, מונסי- ניו יורק, קוקו- פלורידה, יוהנסבורג- הקהילה היהודית באמצעות שותפות 2000, כל אלה מוזכרים בויקיפדיה. ומי נשכח שם? ברית ערים תאומה הראשונה שנחתמה ברוב עם, באולמי רון טל במרכז העיר, ע"י יהודה בן זאב ז"ל, ראש המועצה בין השנים 1978-1989. ברית ערים תאוות עם העיר הולסטברו מדנמרק. בתאריך 17.11.87 נחתמה הברית, הברית הראשונה, בנוכחות שגריר דנמרק בישראל, מנכ"ל השלטון המקומי, ראש העיר הולסטברו מר קורט וייפרד וראש המועצה עו"ד יהודה בן זאב ז"ל.

אז איך נשכחה העיר הזו במהלך השנים מרשימת הערים איתם יש ברית ערים תאומות? אולי בגלל שהברית נחתמה ולא נעשתה שום פעולה המשכית? יכול להיות.

כך או כך, אם נחתמו בריתות, צריך לכבדן ולפחות לאזכרן באיזה שהוא מקום. הנה מה שמצאנו בשערי העיר אילת. שלט, ועליו כל דגלי המדינות והערים מתוכן, איתם יש לאילת ברית ערים תאומות.

יש בעיריית בית שמש גורם הממונה על הקשרים עם הערים התאומות, יש אפילו תקציב. ראש העיר שלנו והממונה צבי ווליצקי טסו לארה"ב לאחת הקהילות איתם יש קשרים.

הנה הזכרנו, נראה אם בכלל מאן דהוא יקח לעצמו את הזכות לעשות משהו.

נושאים: בית שמש, הולסטברו, נורדהאוזן, ספליט, ברית ערים תאומות
שלט כבוד
שלט כבוד
שלט כבוד
שלט כבוד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:21 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מדוע הפעילות עם הערים התאומות של בית שמש השתתקה?
תושב ותיק
(2 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 17 בינואר 2021, 05:28

ברית ערים עם בית שמש עילית,עדיפה בעיניי.הם שם ואנו פה.