"לא עובדות בחינם": הפגנה של המזכירות והצוות המנהלי בבתי הספר

העובדות מפגינות מול קריית הממשלה בתל אביב, וזאת במחאה על הגדלה משמעותית בהיקף העבודה שלהן בחודשים האחרונים – וזאת ללא תוספת כלשהי לשכר

הפגנת המזכירות
הפגנת המזכירות

היום מתקיימת הפגנה של המזכירות, המנהלניות ומנהלות החשבונות, העובדות בבתי הספר בכל רחבי הארץ ובכללן מבית שמש. כך שמבתי הספר בעיר נעדרות רבות מהמזכירות המשתתפות בהפגנה. ההפגנה, המתקיימת עכשיו במתחם שרונה, מול קריית הממשלה בתל אביב, באה בעקבות סירוב מרכז השלטון המקומי ומשרד החינוך לשאת ולתת עם הסתדרות המעו"ף המייצגת את אלפי העובדות והעובדים - בנוגע להכבדת עומס העבודה שלהן/ם.

הרקע למשבר נובע מההחלטה להכניס לשימוש את תכנית "גפ"ן" בבתי הספר, שעיקרה הרחבת הגמישות הפדגוגית והניהולית-תקציבית בבתי הספר. מזכר שיצא ממשרד החינוך וממרכז השלטון המקומי ונשלח למזכירות ולמנהלניות בתי הספר קבע כי תכנית זו תהפוך את תפקידן למשמעותי יותר וידרוש מהן מיומנויות חדשות ונוספות.

הגם שמדובר בהתחלה של שינוי מבורך, משמעות הכנסת המערכת היא הגדלת עומס העבודה ויצירת תפקידים וגזרות אחריות נוספות שהמזכירות צריכות לנהל מעבר לתפקידן היומיומי. תוכנת "גפן" מטילה על הצוות תפקידים חדשים הכוללים בין היתר תפעול המערכת, התנהלות עם ספקים, יישום מודלים חדשים, מענה לבעיות ועוד. כמו כן, נדרשות העובדות לטפל בתקציבים גדולים ולשאת באחריות עליהם, וזאת מעבר לתפקידן הקשה והעמוס גם כך.

לאור המצב החדש, פנתה ההסתדרות שוב ושוב למרכז השלטון המקומי ולמשרד החינוך בבקשה להיכנס למו"מ על הנושא, ועל מנת להגדיל את צוות המזכירות המועסקות. עם זאת, עד כה נתקלה ההסתדרות בסירוב. בלית ברירה, כאמור, הודיעה הסתדרות המעו"ף על הפגנה של העובדות והעובדים, זאת בהמשך לסכסוך העבודה שכבר הוכרז לפני כמה חודשים במסגרת המאבק על זכויותיהן. יצוין כי ביום זה יסיימו העובדות/ים את עבודתם מוקדם מהרגיל על מנת להגיע להפגנה.

נושאים: מזכירות מוסדות החינוך, בית שמש, ההסתדרות
הפגנת המזכירות
הפגנת המזכירות
הפגנת המזכירות
הפגנת המזכירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: