ישן מול חדש, מטרתו צמצום פערים בתשתיות בין השכונות החדשות לישנות.

סיוע לרשויות המקומית לצמצם פערים בתשתיות מתוך שאיפה להתאמת התשתיות בשכונות הותיקות שנבנו עד יום 31.12.93 לרמה המקובלת כיום בבניה בשכונות החדשות עפ"י קצב התקדמות הבניה החדשה.

צוות ישיבת ההתנעה
צוות ישיבת ההתנעה

ישיבת התנעה לפרויקט ישן מול חדש התקיימה בלשכת ראש העיר בנוכחות ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, יו"ר סיעת הליכוד ח"מ שלום אדרי , מנכ"ל העירייה איתמר בר טוב , רמ"ט ראש העירייה יוחנן מאלי וצוות ניהול הפרויקט. מהו הסכם ישן מול חדש? היום הוציאה העירייה הודעה לעיתונות לפיה עומדים בהסדר זה כ-90 מיליון ₪ לפיתוח התשתיות בעיר הותיקה.

ובכן, הלכנו לארכיון, ומצאנו את הסכם ישן מול חדש ששיגרה המדינה/משרד השיכון/ מינהל מקרקעי ישראל אל הרשות המקומית. מטרת התכנית היא סיוע לרשויות המקומית לצמצם פערים בתשתיות מתוך שאיפה להתאמת התשתיות בשכונות הותיקות שנבנו עד יום 31.12.93 לרמה המקובלת כיום בבניה בשכונות החדשות עפ"י קצב התקדמות הבניה החדשה. העבודות המופיעות תחת הגדרת השלמת פיתוח הן, כבישים, מדרכות, ניקוז, תאורה, שטחים ציבוריים פתוחים, פינות משחקים, מעברים ציבוריים, מערכות ביוב ומים,. בתכנית ישן מול חדש יהיה ניתן לייעד תקציבים למוסדות ציבור עפ"י נהלי המשרד רק אחר קבלת אישור מיוחד ממנכל משרד הבינוי.

מסגרת התקציב נבנית משני מקורות אשר ירוכזו בקופה ייעודית נפרדת לכל רשות מקומית שתנוהל במשרד או במינהל בהתאם לאתר. הכספים האלו ישמשו את הרשות המקומית לעבודות שייקבעו. המקורות הם העמסת סכומים משתנים על חיובי פיתוח בבניית יח"ד חדשות וחלף היטל השבחה.

קביעת הסכום להעמסת תתבסס על הערכת השמאי הממשלתי לשלב א של השיווק עפ"י קביעת המשרד או המינהל, ותתבצע בעת חתימת ההסכם עם הרשות המקומית. העמסה תבוצע על חיובי הפיתוח לזוכים במכרזים באתר שייכלל בהסכם המשולש.

המינהל יערוך בסוף שנה תחשיב לחלף היטל השבחה המגיע לרשות המקומית בגין שיווק האתר הכלול בהסכם.

אם תרצו בחלק מהרווחים במכירת ושיווק הדירות בשכונות החדשות מפתחים את העיר הותיקה.

עיריית בית שמש חתמה על ההסכם עוד בשנת 2003 וקיבלה השלמות בשנת 2007. נכון למי שהעיר הרעיון נולד בימי דניאל וקנין ראש העירייה, לא יוזמה שלו, אלא של המדינה.

באותה שנה ערערו ראשי רשויות על הסכומים המגיעים, (גם מכתב זה מצוי אצלנו בארכיב המערכת) ערעור שנתקבל בחלקו, הסכומים הועלו מעבר לקביעת השמאי הממשלתי, ומשם נמשכה שזרימת המיליונים גם לבית שמש.

מהו הסכמי גג? ובכן מדובר בתכנית חדשה נולדה בשנת 2013, בחודש ספטמבר התחילה התכנית הזו לפיה ישווקו הקמת אלפי יחד ברשויות, בתמורה לזירוז ההליכים, תקודמנה תכנית לפי יקבלו הרשויות המקומיות מיליארדי שקלים להקמת מוסדות ציבור בשכונות החדשות, בהדגש על השכונות החדשות המוקמות.. מעונות יום, בתי ספר, מרכז להתפתחות הילד , מרכזים קהילתיים ועוד. במקום שהמדינה תבנה, הרשות המקומית תבנה, הכסף יועבר אליה והיא תבנה לפי צרכיה. בית שמש דחתה את ההצעה הזו וחתמה על הסכם גג שונה מערים אחרות. על כך כבר כתבנו רבות.

אז לסיום: הסכמי הגג מדברים על בניה מוסדות בשכונות החדשות. ישן מול חדש זה תגמולים להשוואת התשתיות בעיר הותיקה לעיר החדשה.

אחת הבעיות בקבלת המימון לפרויקטים ישן מול חדש, שאין פיקוח על הוצאות הכספים, ואין ביקורת על ההוצאה הכספית. אין זה אומר שהכספים לא מוצאים נכון או מוצאים על פרויקטים שאין בהם תכלית. פשוט, אין ביקורת, בודאי אין ביקורת ואין דיווח לציבור על ההוצאות הכספיות במסגרת הפרויקטים המוגדרים במסגרת ישן מול חדש.

וגם, נכון להיום אין וועדה ציבורית הקובעת את סדר העדיפות בניהול הפרויקטים בשכונות הותיקות.

נושאים: ישן מול חדש, משרד השיכון, מינהל מקרקעי ישראל, משרד האוצר, עליזה בלוך, שלוםפ אדרי.
צוות ישיבת ההתנעה
צוות ישיבת ההתנעה
צוות ישיבת ההתנעה
צוות ישיבת ההתנעה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
ישן מול חדש, מטרתו צמצום פערים בתשתיות בין השכונות החדשות לישנות.
תושב ותיקנכתבה ביום חמישי, 13 באוגוסט 2020, 04:16

תפקיד אחראי פרוייקטים צריך רענון.אדם צעיר מלא אנרגיות ובעל מעוף,ולא גמלאי עיריה שעושה עלינו סיבוב.לראיה מחדלי סלילת כביש שדרות בן זאב,שיפוץ מעבר זניח בין רחוב הרצל לאושר עד שבמצבו הקודם שירת נאמנה.בזבוז כספי התושבים בהקמת גן משחקים ליד כיכר הטווס מקום שבו האוכלוסיה מבוגרת.