יותר תושבים עזבו את ירושלים לטובת בית שמש

בשנת 2019 עזבו את ירושלים לכבוד האחות הקטנה 2138 נפש בעוד בית שמש החזירה לעיר הגדולה 734 נפש.

ירושלים פסטיבל האור
ירושלים פסטיבל האור

אנחנו , תושבי בית שמש והאיזור אוהבים את ירושלים, אוהבים לטייל בה, לסייר במוזיאונים, לטייל בשוק מחנה יהודה, לעלות לכותל, לקבר דוד לטייל בסמטאות העיר העתיקה, ברחובותיה החדשים של העיר ובכלל להגיע לכנסת, לבית המשפט העליון ולפארקים השונים בתוך העיר ומסביבה. מחר נציין את יום ירושלים, 54 שנים לאיחודה מחדש של העיר ההולכת וגדלה ומגיעה עד לכדי מיליון נפש כמעט. אוהבים אותה, אבל מתברר שיש כאלה שמבקשים לשפא את תנאי מגוריהם ולא להתרחק מהעיר החשובה הזו. ותחזנה לעינינו לציון ברחמים אפשר גם מבית שמש...

בית שמש היא העיר הגדולה והסמוכה לירושלים, השפעתה של העיר הגדולה על העיר הקטנה כמו של אחות גדולה, תושבי בית שמש נהנים נזיוה ומהדרה של העיר אשר חוברה לה יחדיו. רבים מבני העיר מוציאים מקור פרנסה בילוי וצרכנות בירושלים, רבים מתושבי ירושלים נהנים מהנוף היפה של בית שמש וסביבותיה.

בנתונים מיוחדים לכבוד יום ירושלים תשפ"א, עולה כי השכנות הזו עושה משהו למבקשי משפרי הדיור. ירושלים עיר יותר יקרה מבית שמש בכל מובן, בודאי למי שמבקש להרחיב אהלו או לשפר תנאי מגוריו. וכשרוצים ולא יכולים, אז מה עושים לא מתרחקים, נשארים קרובים, עדיין מתבשמים מריחות העיר הקדושה בעיר הסמוכה לה ממערב.

בשנת 2019 עברו מירושלים לבית שמש 2138 נפש, יותר מאשר לכל עיר אחרת ברחבי הארץ. לתל אביב עברו 1729.

לעומת זאת , מבית שמש עברו לירושלים 734, מעט פחות מאשר תושבי בני ברק שביקשו לעלות בקודש 783.

נושאים: ירושלים, בית שמש, הגירה, יום ירושלים
ירושלים פסטיבל האור
ירושלים פסטיבל האור
ירושלים פסטיבל האור
ירושלים פסטיבל האור
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: