יום המודעות למניעת אלימות והזנחת אזרחים ותיקים

מנתונים נכונים לשנת 2019 בכל חודש נפתחות כאן בבית שמש 14 פניות חדשות של אזרחים ותיקים בנושא התעללות והזנחה.

אזרח ותיק
אזרח ותיק

היום (15.6.2021) מצוין ברחבי ישראל יום המאבק בהתעללות והזנחת אזרחים ותיקים. מנתוני משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים לשנת 2020 עולה כי חלה עליה של 20% בפניות בנושא התעללות ופגיעה באזרחים ותיקים בהשוואה לנתוני 2019. נתון מדאיג ביותר.
גורמי מקצוע במשרד הרווחה מעריכים כי העלייה מושפעת ממגפת הקורונה שריתקה את כלל האזרחים בישראל לבתיהם במשך חודשים, אולם חשוב לציין כי גם בשגרה סובלים אלפי אזרחים ותיקים מהזנחה ומהתעללות.

אין בידינו נתונים ספציפיים על בית שמש, פנינו בהזדמנות הזו למנהלת האגף הרווחה לשתף אותנו במידע, והיה ויגיע נשמח לפרוש אותו לפניכם.

בעיצומו של משבר הקורונה, יצא משרד העבודה והרווחה בקמפיין למניעת אלימות במשפחה הכוללת גם פגיעה באזרחים ותיקים. במסגרת הקמפיין חולקו לבתי המבוגרים חומרי הסברה ב-4 שפות על ידי עובדים סוציאליים ומתנדבים וכן מידע על מוקד 118 של משרד העבודה והרווחה. על פי הנתונים של משרד העבודה והרווחה דווחו 8,862 סוגי פגיעות באזרחים ותיקים הכוללות פגיעות פיזיות, נפשיות, מיניות, ניצול כלכלי, הזנחה ועוד. מרבית הפגיעות המדווחות היו בנשים, דווח על 6,177 פגיעות בנשים לעומת 2,685 בגברים בסך הכל טופלו על ידי משרד העבודה והרווחה 7,514 אזרחים ותיקים שפנו בנושא התעללות והזנחה באזרחים ותיקים.

הנתונים הם נתונים ארציים,

סגנית ראש העיר הממונה על הרווחה בבית שמש עו"ד רינה הולנדר אומרת לרגל היום: ""אל תשליכני לעת זקנה"- דוד המלך ביקש מהקב"ה. ולא בכדי. לצערנו, תופעת ההזנחה וההתעללות כלפי בני הגיל השלישי קיימת בכל החברות.
אנחנו הקמנו במנהל הרווחה בעירייה מחלקה מיוחדת לטיפול בזקנה בכלל ובמניעת התעללות והזנחה בפרט.
אני גאה מאד בעובדי המנהל אשר הפיקו כעת יום עיון המוקדש כולו לנושא חשוב זה. ויהי רצון שנקיים כולנו את מצוות "והדרת פני זקן" ונכבד כל אחד ואחת כפי שהיינו רוצים שיכבדו אותנו."

מנהלת אגף הרווחה הגב' גילה רונן פרסמה לרגל היום הודעה ובה היא כותבת: היום מצויין יום המודעות הבינלאומי למניעת התעללות והזנחה של אזרחים ותיקים. כל זקן חמישי המתגורר בקהילה הוא קורבן להתעללות או הזנחה. בסקר שנערך בשנת 2019 נמצא כי בכל חודש נפתחות 14 פניות חדשות של אזרחים ותיקים בנושא התעללות והזנחה. בתק' הקורונה כמות הדיווחים הוכפלה להתעללות פנים שונות, והיא יכולה לבוא לידי ביטוי בהתעללות פיזית, נפשית, מינית, ניצול כלכלי, הזנחה והפרת זכויות. מרבית מקרי ההתעללות מתרחשים בבית, על ידי משפחה קרובה- בני זוג, ילדים, נכדים, מטפלים." ומסכמת בהבטחה כי תושבי בית שמש היקרים - אתם לא לבד! צוות היחידה למניעת התעללות והזנחה באזרחים ותיקים כאן בשבילכם!"

חשוב לדעת ולהעביר הלאה, לשכנים/שכנות שאולי אינם קוראים את הידיעה הזו, אגף הרווחה כאן בשבילכם.

נושאים: משרד הרווחה, אזרחים ותיקים, אלימות, בית שמש
אזרח ותיק
אזרח ותיק
אזרח ותיק
אזרח ותיק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: