חרדים- לא מה שחשבתם

סיירתם באלהמברה, בכפרי הצוענים באירופה, בשמורות האינדיאנים בארה"ב, עכשיו יש לכם הצעה לסיורים כאלה גם בשכונות החרדיות בבית שמש... מוזמנים לסיור וגם לטעום מהצ'ולנטיה

שכונה חרדית טיפוסית
שכונה חרדית טיפוסית

"הם מעל מיליון איש בישראל, הם כאן למרות המדינה ולא בגללה, רובם בכלל לא לומדים בכולל, הם מרוויחים פחות אבל מדד האושר שלהם גבוה יותר" אלו הם החרדים האלו שעליהם מבקשים זוג מקומי, אח ואחות, להכיר לציבור הכללי.

יוזמה של האחים חוי אנרנפלד וירוחם אסטריכר, פעילים חברתיים העושים אותו דבר, היא יזמית חברתית בתחום שילוב נשים חרדיות באקדמיה והוא פועל לשילוב חרדים בתעסוקה ביוזמתם הם מתכוונים להביא ציבור חילוני להכיר את העולם החרדי.

"כמה אתם יודעים באמת על המגזר החרדי ולא דרך התקשורת?" הם שואלים בפרסום מופץ בימים האחרונים לגייס משתתפים בסיור. מגמתו של הסיור ברורה, שיפור תדמית החרדים בענייני הציבור הכללי. לכאורה יוזמה מבורכת, מצויינת, אפילו שצריך לברך עליה.

אלא שהיא באה לטשטש משהו שלא יעלה בסיור. לא עניין נוכחות חרדים בעיר, אלא כמותם. האם בית שמש חייבת כל כך הרבה הרבה חרדים בתוכה עד כדי הפרת האיזון הדמוגרפי. האם חייבת בית שמש לפתור את מצוקת הדיור של הציבור החרדי בארץ? יש מי שיעדיף להעמיד את הוויכוח כאן בעיר כביכול על רתיעה או שנאה לחרדים, וזה לא המצב. המציאות היא שמאז שהעיר החלה להתאכלס בחרדים, העיר הידרדרה מבחינת כל מימד לאומי, סוציואקונומי ירדה העיר ממצב 6 למצב של כונה אחת חרדית במצב 1. בית שמש היום היא אחת הערים העניות בישראל!! רמת השירותים בה מהנמוכות ביותר בארץ, ההגירה השלילית בישראל הגדולה ביותר היא בבית שמש, רק בשנה האחרונה נטשו או ברחו או עזבו מחקו את המיותר למעלה מ- 3600 איש ואישה.

הסיור, כך מובטח יכלול את הרחוב החרדי של בית שמש, לא מוזכרות כתובות, סביר להניח שבאחת השכונות הטובות אם רוצים להראות את החרדי הטוב. לשמוע על הלך הרוח של המגזר, לנפץ מיתוסים, להיכנס לבית משפחה חרדית ושוב מן הסתם משפחה מבוססת, מסודרת, מאורגנת, שונה מעט מהמצוי הרב בעיר בית שמש. לפגוש מרכז חסד מקומי וגם ביקור בבית מדרש להתרשם מקול הלימוד.

מה שחוסכים המדריכים זה סיור באחד ממוסדות החינוך במתחמי הקרוואנים, או אולי באחד ממוסדות הבריאות הרבים בעיר, גם שם מצויים חרדים לרוב, או אולי באחד ממוסדות התפילה. חבל שלא חשבו להוסיף גם ביקור באחד המקוואות...

הסיור הראשון מתוכנן לתחילת ינואר, בתשלום כמובן. המחיר כולל ביקור בצ'ולנטיה וקוגל באוירה מקורית.

סיכום: רעיון מבורך להכיר את השכנים שלנו מקרוב, היוזמים יבואו על הברכה. השאלה האם כל התמונה תוצג לפני המשתתפים. אגב סיורים כאלה נפוצו ברחבי העולם מאלהמברה (צוענים) ועד שמורות אינדיאנים בטקסס. למה לא גם בבית שמש? שיתפרנסו החברים ... בהצלחה.

נושאים: בית שמש, סיורים בעיר
שכונה חרדית טיפוסית
שכונה חרדית טיפוסית
שכונה חרדית טיפוסית
שכונה חרדית טיפוסית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
חרדים- לא מה שחשבתם
גולש אנונימינכתבה ביום רביעי, 25 בדצמבר 2019, 13:52

כמה מדהים שאדם מתייחס לאחיו כאל צוענים או אינדיאנים... אם תהיה בצרה חלילה, הצוענים או החרדים יעזרו לך? אם תהיה בחו"ל תיגש לאינדיאנים או לחרדים? על שנאת אחים חרבה בית שמש!

חרדים- לא מה שחשבתם
גולש אנונימינכתבה ביום חמישי, 19 בדצמבר 2019, 11:59

מספיק לחדד בעיות יש כבר עודף של שינאת חינם