חלק  ממערך התחבורה הציבורית בבית שמש הולך לעבור לאוטובוסים חשמליים

החברות המתמודדות במכרז החדש על אשכולות התחבורה הציבורית נדרשות לתת מענה. בית שמש נערכת להקים חניון מיוחד ורחב ידיים עבור הטענת האוטובוסים החשמליי

עמדות תדלוק
עמדות תדלוק

במסגרת המכרז החדש והכפול של התחבורה הציבורית בבית שמש, יכנסו לבית שמש גם סוג חדש של אוטובוסים, לא עוד אוטובוסים הפועלים על דיזל ומזהמי סביבה, אלא אוטובוסים ידידותיים הפועלים על מצבר חשמלי. האוטובוס החשמלי אינו פולט מזהמים בעיר, נסיעתו שקטה יותר לעומת מנוע דיזל, והתחזוקה שלו זולה הרבה יותר שכן עלות האנרגיה החשמלית הנדרשת הינה כחמישית מעלות הדלק.

כניסתם לשירות של האוטובוסים החשמליים נעשית במסגרת מדיניות כוללת שמובילה ממשלת ישראל, לשילוב טכנולוגיות של אנרגיה חלופית, חשמל וגז טבעי, בתחבורה הציבורית בישראל. השימוש באוטובוסים המונעים באנרגיה חלופית תורמים בראש ובראשונה לאיכות הסביבה, ומעבר לכך השימוש משפר את חווית הנסיעה ומאפשר לנוסע נסיעה שקטה וחלקה יותר.

זיהום אוויר מתחבורה הוא אחד מהאיומים הסביבתיים הגדולים ביותר על הציבור בישראל. לפי הנתונים שבידי המשרד להגנת הסביבה, בכל שנה מתים בישראל כ- 2,200 בני אדם מזיהום אוויר, יותר ממחציתם מזיהום אוויר מתחבורה. לפיכך המטרה בפרויקט חשוב זה היא הטמעת האוטובוסים החשמליים בכל ציי התחבורה הציבורית, שיפחיתו את זיהום האוויר, יוזילו את התחזוקה וישפרו גם את תנאי הנסיעה של התושבים.

תהליך החלפת האוטובוסים שפועלים על דיזל לאוטובוסים חשמליים בכל הארץ ייקח עוד זמן רב, בינתיים רק בכמה מקומות בודדים התחילו עם זה, אבל עתה עם הפעלת המכרז החדש הוחלט כי חלק נכבד מהאוטובוסים בתוך העיר יפעלו על בסיס של אנרגיה חשמלית.

סגן ראש העיר ויו"ר ועדת התנועה שמואל גרינברג, מסביר כי בשל ההחלטה החשובה להכניס לבית שמש אוטובוסים חשמליים נדרשה העירייה לחפש מגרש רחב ידיים נוסף עבור האוטובוסים החשמליים, שכן אוטובוסים אלו נטענים מדי לילה במטען חשמלי מיוחד לתוך המצבר שיש באוטובוס, לכל אוטובוס צריך עמדת הטענה, ולכן צריך מגרש רחב במיוחד, שכל אוטובוס יוכל לעמוד בו במשך הלילה.

"זו אכן בשורה טובה וחשוב לבית שמש", אומר גרינברג, "מדובר גם באוטובוסים משוכללים במיוחד, לצד זה שהם פועלים על חשמל ומפחיתים את זיהום האוויר וניקיון הכבישים בלי כתמי דלק ודליפות, ולכן כמובן ועדת התנועה העירונית מברכת על כך, והיא עושה מאמצים לאיתור מקומות מתאימים עבור הקמת החניונים לאוטובוסים אלו, כפי הדרישות שיעלו אנשי המקצוע של משרד התחבורה".

נושאים: בית שמש, מכרז תחבורה ציבורית
עמדות תדלוק
עמדות תדלוק
עמדות תדלוק
עמדות תדלוק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: