ח"כ אזולאי מש"ס: "ידם של שוטרים קלה על ההדק"

בפנייתו לשר ארדן מציג ח"כ אזולאי ארבעה אירועים שונים, ביניהם אירוע מבית שמש בו מבוגר כרות רגל מפונה בברוטליות"

המכתב
המכתב

ח"כ ינון אזולאי מש"ס קושר בין אלימות שוטרית, הפגנת האתיופים, וחרדים. בפהניה אל השר ארדן, השר לביטחון פנים, כותב ח"כ אזולאי כך: לאחרונה, אני עדים למספר מקרים קיצוניים של אלימות שוטרים כלפי אזרחים. רק בשנה האחרונה נחשפנו לצערנו להרג תושב העיר בת-ים, צעיר הלוקה בנפשו בן העדה האתיופית יהודה ביאגדה ז"ל, הנהרג ע"י שוטר שפעל בצורה פזיזה ובלתי אחראית.

לפני כחודשיים, הוכה באכזריות נוראה תושב העיר ירושלים הנער יענקי רוזנברג הלוקה במוגבלות. בתיעוד שהתפרסם נשמעים קריאות לשוטרים שיניחו לנער מפאת מוגבלותו אולם השוטרים המשיכו להכותו תוך כדי הפלתו לרצפה ואף תוך כדי שאחד השוטרים חובט בראשו של הנער האומלל.

לפני כשבוע, בהפגנה בעיר בית שמש התפרסם תיעוד מחריד של מבוגר חרדי כרות רגל מפונה בברוטליות ע"י שוטר. תוך כדי הפעלת הכוח הבלתי סביר ומעוצמת אלימות השוטרים - רגלו התותבת התנתקה ממקומה.

והנה המקרה האחרון שאירע שלשום בלילה בחיפה, של הרג הבחור הצעיר סולומון טקה ז"ל. ושוב, בן העדה האתיופית שנורה למוות. מבלי להיכנס לדיון האם השוטר ירה קודם ברצפה – אין זה מתפקידנו לחקור את הנסיבות. אולם עושה רושם כי ידם של שוטרי משטרת ישראל קלה על ההדק. וישנם מקרים נוספים שמשום מה לא יצרו שיח והד תקשורתי לצערי

צר לי, אולם ההרגשה הרווחת גם אצלי היא שהמשטרה עושה רושם של "גיבורה על (מגזרים) חלשים". אומר ח"כ אזולאי.

מדוע? האם דמם של האתיופים והחרדים הפקר? אני פונה אליך כבוד השר אשר ממונה על גוף חשוב זה שמטרתו להגן על אזרחי מדינת ישראל. דווקא בימים אלו שמאות אלפי בני נוער יוצאים לחופשת הקיץ. על מנת שיחדדו וירעננו את הנהלים. ושקצת יגלו יותר סובלנות גם לאותם מגזרים 'שקופים' ובמקרה הזה גם 'כהים' (חרדים, ואתיופים). אנא, עשה את הכל על מנת להשיב את אמון ציבור זה במשטרה אשר אמורה לשמור עליו ולא להיפך.

נושאים: חכ ינון אזולאי, שס, בית שמש
המכתב
המכתב
המכתב
המכתב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: