חזרנו הביתה בלי קונצים ובלי שטיקים- המפד"ל הציונות הדתית

הבית היהודי, הציונות הדתית, ימינה, הימין החדש עוברים מהעולם ומחדשים ימים כקדם- מפלגה דתית לאומית. בבית שמש רתמו את העגלה לפני הסוסים והיריבים של אתמול חייבים לשת"פ מחדש. איך? מבחן לאגו, כי האינטרס אותו אינטרס.

טב- אותיות מפלגה מסורתיות
טב- אותיות מפלגה מסורתיות

לא למהר, כך לימדונו אבותינו בכל הקשור להכרזות פוליטיות. נתי גבאי, לשעבר רמ"ט ראש העירייה, מיהר להצטרף לציונות הדתית וחשב למצוא עצמו בראש מפלגה חדשה להתמודד בבחירות הקרובות. עכשיו כבר הוא מתבשר על איחוד המפלגה הדתית לאומית עם הציונות הדתית וביחד הם יהיו לגוש אחד דתי לאומי. מי נמצא שם במפלגה הדתית לאומית? לא פחות ולא יותר מאשר זו ביקש גבאי לרשת עוד בתפקידה, רינה הולנדר.

הולנדר מיהרה גם היא והתאחדה עם עצמה יהודית, מה שנקרא כל אחד תפס צד. גבאי את סמוטריץ, הולנדר את בן גביר את וסרהולף.

מה עכשיו? האם ישכילו השניים לשבת ולדבר ביחד? 1+1 הם 2?

רגע, שכחנו יש צלע שלישית וצלע רביעית.

הצלע השלישית זה מחנה חב"ד. שגם הוא לא ממש גוש אחד. יש בו חלוקים, חלק אחד שייך למנדלסון שהלך עם גבאי, ויש חלק שכנראה ילך בכלל עם גורם חיצוני מהמחנה הציוני.

והצלע הרביעית זה גרעין יחד, אלישיב גוטמן.

וואו חתיכת סיפור. איך לחבר ארבעה חלקים לכך שיהיה גוש אחד?

בינתיים גבאי מברך על היוזמה לאיחוד, גם הולנדר חושבת שהאיחוד פועל לטובתה. ועדיין צריך לראות , האם גבאי יישאר במערכת הבחירות? האם הולנדר וגבאי ביניהם עבר יותר מאשר חתול שחור בכלל יכולים להיות יחד? ומה יעשה מנדלסון, סיבוך. איחוד שיצר סיבוך, אבל חייבים לומר סיבוך פתיר. למה? אצל היהודים החושבים לא המקום חשוב אלא המטרה. לא יהיה כאן סיפור מצדה ולא סיפור גמלא, כולם מבינים שכוחנו אכן באחדותנו.

עכשיו נותר לראות כיצד יפעל האגו בקרב המחנה הדתי הלאומי. מי יוותר, מי יוביל, ואולי עד שיבוא שלישי ויכריע ביניהם?

ונקודה לסיום מזוית אחרת, מזוויתה של המתמודדת לראשות העיר עליזה בלוך. אפשר לומר שהיא המרוויחה הגדולה מכל הסיפור. המחנות מתאחדים, מתגבשים וכוחה של בלוך יתחזק. איך? בשום מצב, המפד"ל ( סוף סוף חזרנו הביתה בלי קונצים ובלי שטיקים) לא תתמוך במועמד חרדי לראשות העיר. תמיכתה בבלוך תהיה קשה בגלל הרקע האישי בין בלוך לבין הולנדר, אבל בשביל זה יש את החוטים המקשרים כמו גבאי ומנדלסון.

86 ימים לבחירות, והסיפור הדתי הלאומי מעורר תיאבון מחדש. נותר לגשת לשולחן ולהתחיל לבנות הלגו מהחדש.

נושאים: הבית היהודי, המפדל, בית שמש, בחירות 2023
טב- אותיות מפלגה מסורתיות
טב- אותיות מפלגה מסורתיות
טב- אותיות מפלגה מסורתיות
טב- אותיות מפלגה מסורתיות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: