חדש! נשים שבעליהן בשירות צבאי- יש לכן כתף בעיר

יוזמה ברוכה ומעוררת השראה של מינהל הרווחה יחד עם היחידה לקידום מעמד האישה. תמיכה בארגון אשת חיל- נשים שבעליהם מצויים בקדמת הזירה במערכת הביטחון, עתה מתארגנת סדנא ייחודית בת 8 מפגשים בהדרכת אשת קבע וותיקה. הפיצו ובואו...

כנס משפחות צעירות באדיבות אתר צלש
כנס משפחות צעירות באדיבות אתר צלש

בית שמש על מפת "אשת חיל" – פרויקט תמיכה וליווי של זוגות נשואים בצה"ל. יחד עם עוד 13 סניפים פעילים בארץ, בירושלים, בגוש עציון, גוש טלמונים, שומרון ועוד.

מדובר בחיילי קבע המשרתים רחוק מהבית. הם לא מגיעים כל יום הביתה ולכן זה מציב אתגרים לא פשוטים לאשה ולילדים. זוגיות מרחוק, יחד עם דאגה כי הבעל נמצא בתפקיד מסוכן.

אגב אין זה מונע מנשות של חיילים בשירות חובה או בכלל בכוחות הביטחון האחרים, המסכימים לחשיפה מעצם נוכחות משותפת עם נשים ארחרות.

סגנית ראש העיר רינה הולנדר מספרת כיצד נולד שת"פ דרך אשה צעירה שלמדה עם בתה באולפנא, נשואה לחייל והיא נציגת הארגון בעיר. "נפגשנו ומאז הכל כבר היסטוריה. החלטנו שנקיים סדנה טיפולית שתסייע לנשים בקשיים בזוגיות ואמהות כשהבעל לא נמצא רוב הזמן בבית." עתה נותנת לפעילות הזו הד בקרב הציבור בעיר, ומזמינה כל אישה נשואה לחייל להצטרף לפעילות בפרוייקט. עדן לוי, מרכזת את הפעילות כאן בבית שמש, והיה זה רק ברור שהאוזן הקשבת מצד הולנדר יסייע מיד בהתארגנות ובדחיפה של הפרוייקט בעיר.


הפעילות כוללת כנסים, מפגשים, שיעורי תורה, קורסים מקצועיים ותורניים והכל למען הנשים היקרות שפעמים רבות נמצאות ומתמודדות עם קשיים לא פחות מהבעל שנמצא בצבא.

המחלקה לקידום מעמד האישה בשיתוף מינהל הרווחה בעיר תחת שרביטה של סגנית ראש העיר הולנדר, יוזמת עתה סדנא באומנות תוך שיח על נישואין בצל הצבא. את הסדנא תוביל אשת קבע ותיקה בת שבע אבני. מנחת הורים ומלוות נשים וזוגות המתמודדים עם אתגרים שונים נובעים מהיעדרות הבעל מהבית במשך ימים ארוכים, לעיתים במתח מחריד ובמחשבה דואגת על הבעל המצוי בשליחות לאומית אי שם במקומות הנדרשים להיות בהם בשילוב דאגות יום יומיות לחינוך הילדים המצויים מאחור. אז עכשיו אומרת רינה הולנדר "אתן לא לבד, אנחנו כאן להיות איתכם, לתמוך, לסייע ובעיקר להיות כתף למשען בעת צורך". אין ספק פרוייקט הומני ציוני חשוב שטוב לתת לו תהודה ולהביאו לידיעת כל הנשים הקשורים בצורה זו או אחרת לכוחות הביטחון בכלל ובפרט לצה"ל.

נושאים: אשת חיל, צלש, רינה הולנדר, מינהל הרווחה, היחידה לקידום האישה, בית שמש
כנס משפחות צעירות באדיבות אתר צלש
כנס משפחות צעירות באדיבות אתר צלש
כנס משפחות צעירות באדיבות אתר צלש
כנס משפחות צעירות באדיבות אתר צלש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: