חבר וועד שכונה רמב"ש ב: "מקווה הטהרה בירדן 35 נמסר ללא ידיעתנו".

תושבי הירדן ורמב"ש ביקשו להפעיל את המקווה: "אינני מבין מדוע ראש העיר החליט לתת את המבנה הזה לגוף פרטי ומגזרי ללא שאילתת הציבור וללא מכרז וקיום הליך משפטי!! "

המקווה בשלבי ההריסה
המקווה בשלבי ההריסה

תושב רמת בית שמש ב פנה אתמול במכתב לראש העירייה ובו מערער על החלטתו למסור את מקווה הטהרה בירדן 35 לטובת הסבתו למבנה בית כנסת וישיבה. התושב, שמואל כהן, מייצג את תושבי השכונה והוא חבר בוועד של השכונה.

מר כהן פנה במכתב לראש העירייה, הממונה על וועדת ההקצאות העירונית ומערער למעשה על מסירת המקווה ללא כל מכרז וללא כל משאל או התייעצות עם תושבי השכונה. הנה מה שכותב מר כהן לראש העירייה. " המקווה הנ"ל נבנה במימון ממשלתי לטובת תושבי השכונה. וחמורה העובדה כי עד עתה המקווה לא מופעל לטובת נשות השכונה אשר נאלצות לכתת רגליהן לשכונות אחרות"..

סיפור המקווה אשר הועלה כאן באופן בלעדי באתר עורר כעס בלב תושבים . עתה הנה מתארגנים סוף כל סןף תושבים תחת כותרת ועד השכונה ומתחילים לפעול למען צרכיהם אשר הוזנחו ואו הופקרו בידי העירייה.

מר כהן כותב במכתב שהעתקו הגיע אלינו: "המקווה הקיים בשכונה הינו פרטי, העלות בו גבוהה והאווירה השוכנת בו הינה בהתאם לרוח הישוב הישן". מר כהן משתמש בנימוק שהגיב בו ראש העירייה לגבי מקווה זה. " לא לכל אחת נעים להיכנס לתוכו, למקווה הפרטי, באשר היותו ממש בתוך שכונת מגורים ובצמוד לבית כנסת "קהילת התנאים" שפועל בו כולל אברכים וקיימים בו שיעורי תורה רבים בכל ערב. אינני מבין מדוע ראש העיר החליט לתת את המבנה הזה לגוף פרטי ומגזרי ללא שאילתת הציבור וללא מכרז וקיום הליך משפטי!! "

הכותב ששיגר את העתק מכתבו גם לשר הפנים אריה דרעי, וכן למועצת גדולי התורה כותב ואף מצהיר: "עלי להבהיר כי אנו תושבי השכונה נפעל ככל יכולתנו באופן חוקי כמובן, כולל מכתבים למערכות עיתונים, אתרים חרדיים ופניה למשרד הפנים, מבקר המדינה והלשכה לתלונות הציבור בבתי משפט. לא נקבל כל הסבר למה המקווה נמסר לגורם אחר!"

ומסכם הכותב שמואל כהן: "אנו מעוניינים להפעילו למען תושבי שכונתנו". הנה למי שסבר שאין מי שמוכן להפעילו כמקווה. נזכיר המקווה כבר נהרס ואולי הפניה הזו יוצאת מאוחר, בכל זאת היא באה לחמד על כי מהלך מסירת המקווה נעשתה ללא שאילתא בציבור ובודאי ללא שאלה בקרב הציבור המתגורר בשכונה.

העתק המכתב נשלח גם לידיעת הרב יצחק יוסף הרב הראשי לישראל, הרב ראובן אלבז וכן לנציבות המדינה.
נתבקשה תגובת ראש העירייה משה אבוטבול, המכתב נשלח אליו במייל.

נושאים: מקווה טהרה, בית שמש, וועדת הקצאות
המקווה בשלבי ההריסה
המקווה בשלבי ההריסה
המקווה בשלבי ההריסה
המקווה בשלבי ההריסה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
חבר וועד שכונה רמב"ש ב: "מקווה הטהרה בירדן 35 נמסר ללא ידיעתנו".
יוליהנכתבה ביום שלישי, 21 בנובמבר 2017, 03:43

מעניין שרק האתר הזה כותב על המקווה הזה. כל שאר העיתונים בבית שמש לא יודעים על סיפור עצוב כזה? אני מחזקת את הכותבים כאן על העבודה שהם עושים למען הציבור.