התנועה הרפורמית נגד קיום יריד התעסוקה במתכונתו

הדרישה לבטל את ההפרדה המתוכננת בשעות הקבלה לגברים ולנשים: "הקצאת שעות נפרדות לנשים וגברים ביריד תעסוקה מפרה את עקרונות השוויון והכבוד".

הפרסום ליריד התעסוקה
הפרסום ליריד התעסוקה

יריד התעסוקה שעומד להתקיים בשבוע הבא לציבור החרדי מעורר התנגדות אצל התנועה הרפורמית לשוויון ערך האדם, צדק חברתי ופלורליזם דתי. בתנועה בדקו ומצאו כי היריד מתקיים בהפרדה בין גברים ונשים. ליריד שותפי גם שירות התעסוקה וגם חברת המתנסים בה מתקיים האירוע.

עו"ד מירי נחמיאס יסף פנתה בדרישה לראש העירייה משה אבוטבול ולמר שרגא ברוש נשיא התאחדות התעשיינים בשם המרכז הרפורמי לדת ומדינה, הזרוע המשפטית והציבורית של התנועה ליהדות מתקדמת.

עו"ד נחמיאס יסף מסתמכת על פרסום באתר העירייה המספר על קיום יריד בהפרדה בין נשים לגברים כך שבשעות מסוימות הוא מתקיים לנשים בלבד ובשעות אחרות מתחיל היריד לגברים. חצי שעה הפרש בין שני הירידים המתקיימים באותו מרחב של המתנ"ס בפסגות השבע.

טוענת עו"ד נחמיאס יסף כי "עיקרון השוויון הנו מעקרונות היסוד של שיטתנו המשפטית, הפרדה בין נשים וגברים יש בה מימד של הפליה ופגיעה בכבוד, שכן המסר המועבר. הנו שערבוב בין בני שני המינים הוא פסול, ושיש צורך בהפרדה בשל תכונה טבועה בנשים".. ומוסיפה עו"ד נחמיאס יסף כי "הקצאת שעות נפרדות לנשים וגברים ביריד תעסוקה מפרה את עקרונות השוויון והכבוד,... ההפרדה אינה פוגעת אך בנשים אלא פוגעת בכבודם ובצו מצפונם של בני שני המינים המתנגדים להפרדה ולכן נדרשים המארגנים, או המפיקים של האירוע הזה, עיריית בית שמש ואיגוד התעשיינים, לבטל לאלתר את השעות המופרדות ביריד התעסוקה במתנ"ס בית שמש ולקבוע שעות אחידות לכלל הציבור- גברים ונשים כאחד.

עוד מתבקשים המארגנים להנפיק הודעה חדשה לציבור הרחב ובה שעות המעודכנות של היריד הפתוח בכל שעות הפעילות לגברים ולנשים יחד ללא הפרדה". כאשר הדגש על ללא הפרדה." פנייתה של עו"ד נחמיאס הועברה ביום חמישי והיא הגיעה לידי היועץ המשפטי של העירייה עם העתקים למשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד זילבר וכן ליועצת המשפטית של משרד הכלכלה והתעשייה וכן למנכ"ל שירות התעסוקה.

ביקשנו התייחסותם של כמה גורמים בעירייה. כאשר תגובתם תגיע נעלה אותה כאן באתר.

נושאים: המרכז הרפורמי, יריד תעסוקה, איגוד התעשיינים, עיריית בית שמש, היועמש לממשלה
הפרסום ליריד התעסוקה
הפרסום ליריד התעסוקה
הפרסום ליריד התעסוקה
הפרסום ליריד התעסוקה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
התנועה הרפורמית נגד קיום יריד התעסוקה במתכונתו
בית שמש ציונית!נכתבה ביום חמישי, 29 ביוני 2017, 23:30

מסכים לחלוטין! רק חבל שאנו תושבי בית שמש זקוקים לחיל הפרשים הרפורמי...