הרב ראובן כהן ז"ל- נפטר לבית עולמו לאחר יסורים קשים

הרב ראובן כהן ז"ל, בן למשפחת תלמידי חכמים נפטר בייסורים קשים. הרב ראובן אחיו של הרב מאיר כהן שליט"א ראש כולל פרי מגדים, מרביץ תורה ונושא דרשות. יהי זכרו ברוך.

ראובן כהן ז"ל
ראובן כהן ז"ל

עלה המוות בחלונינו, פנה זיוה פנה הדרה. צדיק נסתלק מן הארץ ומי לא יבכה. ראובן כהן, בן העיר, איש צדק ואמונה, הולך בדרכיו, חסיד מעשיו, הלך לעולמו בטרם עת . אבידה גדולה של ממש, למי שלא הכירו, כפל כפליים למי שהכירו. עניו, שפל רוח, תמים עם ה' חד כתער בלימודו, חכם בדרכו ובאמונתו, חביב תמיד כלפי זולתו.

ראובן הלך לעולמו מדוכא בייסורים, בשנים האחרונות סבל קשות והוא מקבל הכל באהבה גדולה שכן הכל מאיתו יתברך.

מי היה ראובן ע"ה?

ראובן ז"ל בן למשפחת כהנים מפוארת, משפחה של תלמידי חכמים ויראי שמים. משפחה שעלתה ממרוקו, בראשית שנות ה-60 והתגוררה ברח ביאליק. חמישה בנים גידלה המשפחה וכולם היו לתפארה, יוסף כהן ה' ישלח לו רפואה שלמה, מוכר לתושבי העיר מתפקידיו הציבוריים כמזכיר מו"פ, וכמנהל משאבי אנוש בעירייה. אחיו הצעירים יותר היו לת"ח לומדי תורה ומוסרים נפשם על לימודה. הרב אילן רב בביה"כ רינת ישראל הרב מאיר ראש כולל פרי מגדים, מרביץ תורה ברבים, נושא דרשות ושיעורים כמעט בכל אתר ואתר והרב דניאל ת"ח בשכונת חפציבה. עתה הם חמישה חסר אחד- ראובן ז"ל.

אחד מחבריו היקרים הרב משה סויסה כותב בצער גדול ממקום מושבו: "ראובן היה איש יוצא דופן ולא שיגרתי בעליל. כל מי שהיה קרוב אליו לא יכל שלא להבחין בחדות מחשבתו. כבר משחר נעוריו, כתלמיד תיכון, העסיקו אותו עניינים העומדים בכבשנו של עולם. הוא לא חדל אפילו לא לרגע להרהר בשאלות מטפיזיות כבדות משקל, ועם זאת ידע גם לחמוד לצון ולהיות איש ריעים. נפשו הייתה רחבה, שלא יכלה להיתחם במתחם צר מידות, ומכאן השינויים התפיסתיים שעבר במשך חייו." כותב לנו משה סוויסה אחד מחבריו הקרובים ביותר של ראובן ז״ל בתקופת הבחרות שלו בבית שמש.

חבר אחר שמואל פרץ מספר חוויה משותפת. " אני זוכר שאולי בשנה האחרונה בחייו של אבא, אני מגיע בערב יום הכיפורים לבית הכנסת שיבת ציון ואני רואה את ראובן ז״ל עם ילדיו הקטנים, כולם נראים בחורי ישיבה צעירים ,ואז ראובן אמר, 'הבאתי את הילדים שלי כדי שיחוו לפחות פעם אחת מה זו תפילה אמיתית של יום הכיפורים!'. למי שאינו בקי בהיסטוריית עירנו, רבי אברהם פרץ ז"ל היה שליח ציבור באותם ימים, תפילתו נותרה חקוקה בזיכרון המתפללים ילדים כצעירים כמבוגרים מאותם ימים.

ראובן התגורר בירושלים, אחיו מתגוררים כאן בעיר. הקב"ה ישלח להם נחמה בתוך שאר אבילי ציון.

ביה"כ שערי לימוד. וועד ביה"ס פרסם מודעת ניחום בזו הלשון: "ביה"כ משתתף באבלם הכבד של מורנו ורבנו הרב מאיר כהן שליט"א ראש כולל פרי מגדים ומשפחתו בפטירת האח ראובן כהן בן אסתר ע"ה". ולא תוסיפו לדאבה עוד.

נושאים: ראובן כהן, בית שמש, שיבת ציון, רבי אברהם פרץ
ראובן כהן ז"ל
ראובן כהן ז"ל
ראובן כהן ז"ל
ראובן כהן ז"ל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: