הקול הנשי: "תפסיקו לעשות אותנו שקופות"

תגובות נזעמות מהציבור על החלטת מועצת עיריית בית שמש לבדל שמות פרטיים משמות רחובות כולל אחת, מצחיקה אבל מבהירה לבלוך מציאות: בעוד 20 שנה יהיה לנו רחוב בלוך. מי יידע שמדובר בעליזה?"

עליזה בלוך,
עליזה בלוך,

פשרת וועדת השמות העירונית לביטול שמות פרטיים של נשים משמות רחובות, היא שערורייה ומעשה הזוי. התגובות ברשתות, וגם כאן אצלנו מעוררות שאט נפש מוחלט מההתנהלות הזו. המציאות של היום אינה שונה מדצמבר 2011 כאשר ירקו כאן על ילדה בדרך לבית הספר. אז יצאה העיר מכליה בגינוי חריף למעשה הנבלה ההוא, וכמו אז כך היום, מגנה בית שמש, כולל חרדים לא מעטים את ההחלטה האומללה שקיבלה מועצת עיריית בית שמש אתמול. הנה אחת מתוך אותן תגובות זועמות.: ביזיון! פשרה מזעזעת ולא מציאותית! אסור בשום פנים ואופן להדיר שמות נשים! אין אנו סובלות מספיק? אלימות, תקיפות מיניות, שכר לא הולם, ייצוג לא הולם! תפסיקו לעשות אותנו שקופות! מחריד ומרתיח שאישה עומדת בראש ההחלטה הזו ואין היא מנידה עפעף! אין לך ילדות שמתסכלות עלייך ורוצות להיות כמוך? איזה מן דוגמה את? איזה מן חותם את משאירה אחרייך? תחזרי בך"!

והנה עוד אחת מאת מוטי רוט: האפל והשחור, המבזה והמגעיל משתלטים על האמת ההיגיון והנאורות.

בקבוצה אחרת, אגב חברה בה גם ראש העיר שקראה שם בוודאי את המילים הנוקבות הבאות: "אנחנו בבעיה וראש העיר שעלתה בקולות שלי ושלך מתנהגת בצורה מוזרה . להזכירך אני פעמים הצבעתי למשה אבוטבול כי ראיתי שהוא איש עשייה ואני אוהב עשייה אבל צריך לתחזק את העשייה ומשה אבוטבול נכשל בזה. עליזה גם לא עושה וגם לא מתחזקת וגם מזלזלת בצורה בוטה בבוחרים שלה. הארנונה היה רק אקורד הפתיחה. עכשיו אין שמות של נשים לרחובות . ואם תסתובב ברמת בית שמש כל המכשולים שהיו וחוסר התחזוקה של העיר היה ונשאר. אבל הגברת מחלקת מחמאות לעצמה ומופיעה בתקשורת כאילו שהיא עושה משהו "

באותה קבוצה בבדיחות הדעת הוסיף מאן דהוא: " בעוד 20 שנה יהיה לנו רחוב בלוך. מי יידע שמדובר בעליזה?" והוסיף סמיילי

במקום אחר כותבת אישה: כזה פספוס. יכולנו לעשות תיקון לתדמית העיר, ובמקום זה נכנעים לחרדים".

באחת הקבוצות, דרשה הפעילה החברתית חנה ג'ורנו מראש העיר להתפטר. עד כדי כך, הרחוב זועם. ובלוך מנסה לרכך, ללא הצלחה עד כה.

ואלו רק חלק קטן מהתגובות חלקן זועמות, חלקן פורקות תסכול, חלקן בוטות. כולן לא בעד החלטה שערורייתית שקיבלה מועצת העיר תחת הנהגתה של עליזה בלוך.

ונסכם בדבריו של אביגדור שמואלי: שמות נשים לא יעטרו את העיר בית שמש זה כותרת יפה. בתכל'ס יש כאן משהו הזוי, ראש עיר שהיא אישה מובילה קו כזה. יו"ר ועדה בכנסת שהוא גבר מתנגד. עיתונאי אמיץ שנלחם, עיתונאיות שותקות. עולם הפוך ראיתי".

נושאים: הדרת נשים, בית שמש, עליזה בלוך
עליזה בלוך,
עליזה בלוך,
עליזה בלוך,
עליזה בלוך,
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הקול הנשי: "תפסיקו לעשות אותנו שקופות"
תושב ותיקנכתבה ביום שישי, 25 בספטמבר 2020, 08:08

עוד שיא לרדידות מחשבתית של ד"ר לחינוך גברת בלוך.אישה שמצליחה בכל פעם להוכיח מחדש שהיא ההיפך מדמות חינוכית.הגיע למשרת מנהלת ברנקו ווייס בטעות,בטעות היתה אחראית במכון על בתי ספר,ובטעות נבחרה.כל מהלכיה בעיריה טעות אחת גדולה עוד שלוש שנים לסיוט.

הקול הנשי: "תפסיקו לעשות אותנו שקופות"
חנהנכתבה ביום חמישי, 24 בספטמבר 2020, 12:36

דובר העירייה כותב בווינט שעד היום היו רק 3 שמות על נשים בבית שמש, ועליזה הגואלת עושה שינוי, אזה כדאי לעדכן את הדובר שאומנם הוא לא תושב העיר, אבל עוד לפני עליזה יש 15 רחובות כאלו, ולכן גם דובר צריך להגיד אמת. 1. רחוב אביטל 2. רחוב אורטל 3. רחוב אסתר 4. רחוב דבורה-הנביאה 5. רחוב דליה 6. רחוב ויצ"ו 7. רחוב חולדה-הנביאה 8. רחוב יוכבד 9. רחוב מיטל 10. רחוב מרים-הנביאה 11. רחוב נעמי-שמר 12. רחוב פולה-בן-גוריון 13. רחוב רויטל 14. רחוב רות 15. רחוב רחל-המשוררת