הצבת נשים ברשימות המועמדות מניבה שכר בצדה

העדפה מתקנת, 15% תוספת לכל מועמדת שתהיה ברבעיה הראשונה, ובכסף זה תוספת של כמעט 40 אלף ₪ לכל מנדט נשי מכהן

בזירה החרדית רצויות על המדרכה ממול
בזירה החרדית רצויות על המדרכה ממול

מי מהרשימות המקומיות תציב נשים ברשימתה? הצבת נשים כמועמדות ברשימה וגם הכנסתן למועצת העיר מניבה תוספת תקציבית לרשימות. החוק בעניין זה תוקן בשנת 2014 והוא מוסיף על מה שכבר נכתב ונאמר לגבי חוק מימון מפלגות בבחירות.

החוק, קובע כי רשימה מקומית שלפחות שליש מנציגיה שייבחרו למועצה המקומית יהיו נשים, ובתנאי שאלה יכהנו כחברות במועצה לכל הפחות שמונה חודשים - תיהנה מתוספת תקציבית בסך 15% לסכום המגיע לה. חוק זה הוא אמצעי יעיל לדרבן הצבת נשים במקומות גבוהים יותר ברשימת המועמדים.

לכן, כדי לקבל את התוספת הנ"ל יש צורך לפעול כך: עבור רשימה שצופה לקבל 2 מנדטים - יש לשבץ אישה באחד משני המקומות הראשונים ברשימה. עבור רשימה שצופה לקבל 3 מנדטים - יש להציב אשה באחד משלושת המקומות הראשונים. עבור רשימה שצופה לקבל 4 מנדטים - יש צורך בשתי נשים ברביעייה הראשונה. כמובן שלפי החוק, אין כל תועלת בהצבת נשים במקומות לא ריאליים, שהרי המדד היחיד הקובע הוא נציגי התנועה במועצה, ולא כלל רשימת מועמדיה.

בהתאם לחוק זה נראה כי לפחות שתי רשימות, זו של ד"ר עליזה בלוך, וזו של הבית היהודי, המציגות בראשות רשימתן למועצת העיר נשים, ד"ר בלוך ברשמת בלוך למועצת העיר, ועו"ד רינה הולנדר בראשות הבית היהודי, כבר יש יתרון ע"פ שאר הרשימות. הליכוד למשל, לא מציב אישה בשני המקומות הראשונים, וייתכן כי עם פרסום רשימתו תהיה במקום השלישי/רביעי אישה. בכך יגדיל הליכוד סיכויי קבל מימון נוסף לרשימתו.

בסיעות החרדיות אין ייצוג לנשים, וכנראה לפי המסתמן לא תהיה בבית שמש פריצת דרך בעניין, הסיעות אגו"י, דגל, ש"ס וכוח לא מתכוונות להציג ברשימתן נשים.

נושאים: נשים בבחירות, בית שמש
בזירה החרדית רצויות על המדרכה ממול
בזירה החרדית רצויות על המדרכה ממול
בזירה החרדית רצויות על המדרכה ממול
בזירה החרדית רצויות על המדרכה ממול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: