העירייה אישרה הנחות ופטורים לפי טבלת משרד הפנים ולא העריכה את עומק הבור

13.5 מיליון ₪ חסרים בקופה הציבורית, העירייה תידרש למצוא היכן לצמצם או מניין לגבות כדי לכסות את החוסר. השבוע דיון במליאה שגם תאשר את צו הארנונה לשנת 2018

בית העירייה בקניון נעימי
בית העירייה בקניון נעימי

רק לפני שנה יצאה עיריית בית שמש מתכנית התייעלות באמירה כביכול שהיא יותר מחוזקת כלכלית ויכולה כבר לעמוד על רגליה באופן עצמאי. עתה בהגשת דו"ח הרבעון השנתי, הרבעון הראשון לשנת 2017 מתברר כי בקופה חסרים לפחות 3.75 מיליון ₪ תכנית של יישום טבלת ההנחות על פי משרד הפנים.

השבוע תתקיים מליאת מועצת העיר, בין שאר הנושאים שיונחו לדיון בפני חברי מועצת יהיו: אישור צו ארנונה לשנת 2018 וזו אכן צפויה לעלות. העלאת התעריפים בשיעור עדכון של % 2.18 כפי שאושר על ידי שרי הפנים והאוצר ובהתאם לחוק ההסדרים במשק המדינה. מן הסתם המליאה תאשר את הצו החדש שישלח לאישור סופי בידי שרי הפנים והאוצר.

במליאה, כפי שאמרנו, ידונו חברי המליאה גם בדו"ח רבעון להכנסות והוצאות לשנת 2017. הדו"ח הזה לחודשים ינואר פברואר מרץ משקף את הפעילות העירונית בכל התחומים עליהם היא מופקדת, חינוך, רווחה כמו הוצאות על שכר.

נזכיר בשנת הארנונה הנוכחית, שנת 2017 החלה עיריית בית שמש את טבלת משרד הפנים לאישור הפטורים והנחות. לפי דוח רבעון ראשון הסכום הזה גדל ב 3.5 מיליון ₪. אם ההנחות והפטורים בשנה קודמת עמדו על 31.698 מיליון ₪, הרי שבשנה הנוכחית, שנת 2017 הם יעמדו בתוספת 13.5 מיליון ₪. אמור מאתה ההנחות והפטורים בשנת 2017 יעמדו על סך של 45,258 מיליון ₪, סכום שלא הוערך בהצעת התקציב לשנה הנוכחית.

נזכיר כי תקציב עיריית בית שמש לשנת 2017 טרם אושר. חודש יוני, והתקציב כנראה יוחזר ממשרד הפנים לידי המליאה לאתר מקורות מימון למחסור הצפוי.. לפי התחייבותם של ראש העירייה והגזבר העירייה לא יכולה להיות עוד בגירעון לאחר יישום תכנית התייעלות.

נושאים: צו ארנונה 2018, גירעון, עיריית בית שמש
בית העירייה בקניון נעימי
בית העירייה בקניון נעימי
בית העירייה בקניון נעימי
בית העירייה בקניון נעימי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: