המשפחות לא, איחוד הצלה ידליקו נר ביום הזיכרון בקבר היקירים

מתנדבי “איחוד הצלה” יקראו קדיש וידליקו נר במקום בני משפחות שכולות שלא יוכלו להגיע לבתי העלמין

זוכרים כל אחד
זוכרים כל אחד

נגיף הקורונה משבש גם את היערכות המשפחות השכולות ביום הזיכרון, היום בו מתייחד עם ישראל עם יקיריו אשר נפלו במערכות על הגנת הארץ. השנה, משפחות רבות מקדימות את ההתייחדות הפרטית עם יקירם עוד לפני יום הזיכרון, ועולות לבתי העלמין ברחבי הארץ, זאת כדי למנוע ריכוז יתר בהתקהלות אסורה בבית העלמין. איחוד והצלה , ארגון המתנדבים , מציב עצמו גם בסיטואציה הזו להיות כלי עזר ואחיזסמך בידי משפחות שלא יכולים לעלות או שרוצות בכל זאת לפקוד את בית העלמין ביום הזיכרון.

מתנדבי ארגון רפואת החירום "איחוד הצלה" יגיעו ביום הזיכרון לקבריהם של חללי צה"ל, יקראו קדיש סמוך לקבר, ידליקו נר זיכרון ויתעדו את המעמד עבור בני משפחה וחברים שיהיו מעוניינים בכך. באיחוד הצלה יזמו את הפרויקט בשל המצב הסגר הצפוי שלא יאפשר הגעה לבתי העלמין. היוזמה הינה בתיאום ובאישור משטרת ישראל.

את מיזם הזיכרון ״1221 זוכרים כל אחד״ הגו שתי נשים שהכירו בקורס חובשים של איחוד הצלה ומתנדבות בארגון: אתי פרץ מבית שמש ואורלי מסד ממושב בן שמן. אורלי היא אלמנתו של רס"ן תמיר מסד ז״ל, איש סיירת גולני, מלוחמי הבופור במלחמת לבנון הראשונה, שנהרג במהלך שירות מילואים בשנת 2002 בהתקלות עם מחבל מתאבד באריאל. אתי ואורלי, זו שומרת מצוות וזו מושבניקית חילונית, משקפות בחברות ביניהן וברוח ההתנדבות את המהות שעומדת מאחורי 6,000 מתנדבי איחוד הצלה.

משפחות שכולות, אשר נבצר מהן לפקוד את קברי הבנים והבנות, ותהיינה מעוניינות בעזרה, יוכלו לפנות לאיחוד הצלה מהיום ועד יום שני, ערב יום הזיכרון, בשעה 17:00 באמצעות אתר איחוד הצלה:www.1221. org.il/remember להשאיר פרטים ולבקש שמתנדבים שיגיע לחלקת הקבר לחלוק כבוד ליקיריהן. המתנדבים יקראו קדיש וידליקו נר זיכרון לזכר החללים. בני המשפחה יקבלו תיעוד מצולם של טקס הזיכרון המצומצם.

אלי פולק, מנכ"ל איחוד הצלה, אומר "בשביל הורים ובני משפחות שכולות אשר רגילים לומר קדיש ולהדליק נר כל שנה על יד קבר הבן או הבת, יום הזיכרון הזה יהיה קשה ועצוב שבעתיים, כשאפילו חיבוק מהחברים והמשפחה הם לא יוכלו לקבל. היוזמה שלנו באה להדגיש שלמרות הנסיבות יוצאות הדופן שנקלענו אליהן – אנחנו זוכרים ומכבדים כל אחד מהנופלים, ומחבקים כל אחת מהמשפחות. אנו עושים זאת למען אחדות ישראל גם בזמנים קשים אלו.

נושאים: יום הזיכרון לחללי צהל, איחוד והצלה, בית העלמין בבית שמש
זוכרים כל אחד
זוכרים כל אחד
זוכרים כל אחד
זוכרים כל אחד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: