היתרים מזוייפים וכשלים חמורים באגף ההנדסה בעיריית בית שמש

גילוי מדהים נחשף בעקבות פרשת ההקצאות האחרונה שטרם הושלמה, ומעוכבת מלעלות על סדר היום במליאה. סכסוך בין קהילות חרדיות- קול מבשר על עתיד הבחירות הקרובות. בעירייה לא טורחים להסביר.

צילום נוף בית שמש
צילום נוף בית שמש

חמש שנים וחצי אחרי התפוצצות פרשת שפת אמת, בה עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, נחשפת פרשה חדשה, אמנם בסדר גודל אחר, אבל היא פרשה. ציטוט דבריה של מהנדסת העירייה מעורר תהיה ושאלה קשה ביותר. דברים שמחייבים התערבות מיידית. בעיריית בית שמש שאננות, אפילו לא טורחים להסביר.

האם זוייף היתר בניה לבית כנסת ברמת אברהם- שכונה חרדית (גולבנציץ)? ואם זוייף למה איש מהאחראים אינו פונה למשטרה בתלונה לבדוק ולחקור. אגב זאת, כיום קיימים גופי חקירה שיכולים למצוא את המקור המזייף, באמצעות כלים ומכשירים דיגיטלים לפענח את הזיוף במדוייק.

כולנו מכירים את הצורך הבהול בבניית מוסדות ותשתיות לטובת הציבור, מנהיגי הציבור בשנת 2023 עדיין לא השכילו להבין שלא ניתן לאשר אכלוס שכונה בלי תשתיות והם ממשיכים לחתום על טפסי 4 ואפילו חוגגים את זה. לא השכילו להבין שמאחורי אכלוס באים תושבים שיש להם צרכים אלמנטריים, כמו מוסדות חינוך, כמו מדרכות, כמו אנטנות לשיפור קליטה, כמו מעונות יום, כמו בתי כנסת. עד כדי כך שהצורך גורם לאנשים לעיתים לעבור על החוק, מצווה הבאה בעבירה. האם זה מצדיק זיופי מסמכים? בודאי שלא!!

עיריית בית שמש מנהלת בחודשים האחרונים דיונים במסגרת וועדת ההקצאות לחלוקה של המשאבים לטובת כל הקהילות. קהילה אחת שלא קיבלה הקצאה, מצאה לעצמה דרך מקורית לפתור את הבעיה, פשוט, לזייף היתר בניה ורישום במסמכים על שמה שכן מדובר בקהילה קטנה ומצומצמת. וועדת ההקצאות הגיעה להחלטות, מליאת מועצת העיר מעכבת את האישור.

זה לפחות מה שעולה מכתבה המתפרסמת היום באתר החרדי 'כיכר השבת' מאת העיתונאי איצלה קצבורג. לפי הדיווח, ברמת אברהם הופתעו תושבים לגלות חסידים בונים בית כנסת באתר כלשהו. הם לא התבלבלו, ביקשו לבדוק את היתר הבניה ומצאו שאכן הוא חתום בידי מהנדסת העירייה ובידי יו"ר ועדת התכנון ובניה סגן ראש העיר שמעון גולדברג. "להפתעתם הם גילו כי מדובר בהיתר שזוייף בצורה רשלנית, מספר ההיתר שרשום בטופס אינו תואם את המסמכים המצויים באתר העירייה, מספר היתר ששייך לביכ"נס אחר ברמה ד בכלל. ".

מבקשי ההקצאה, חסידים מקהילה אחרת, פנו לבדיקת המסמך אצל החתומים. שימו לב מה אומרת מהנדסת העירייה. "לא אפול מהכסא אם אגלה שמזייפים חתימות שלי". מה עושה מהנדסת שחתימתה זויפה? המינימום הנדרש הוא לפנות ליועץ המשפטי של הוועדה כדי להתריע על המעשה החמור, שצריך לבדוק אם יש עוד היתרים מזוייפים מסתובבים בשטח.

האם רק חתימתה של המהנדסת זויפה? על ההיתר מצויה עוד חתימה של יו"ר ועדת התכנון המקומית, סגן ראש עיר שמעון גולדברג.

זה אומר, לפי הדיווח בכתבה, שהוא לא מודע כלל להיתר המצוי בידי הפולשים שאומרים שההיתר נמסר להם בידי מי אם לא אחר מאשר סגן ראש העיר.

מבולבלים? גם אנחנו. ומכאן השאלה הנדרשת: ברגע שראה סגן ראש העיר מסמך עם חתימת ידו שלא הוצא על ידו , ומהנדסת העירייה טוענת שגם היא לא חתמה, צריך לפנות ליועמ"ש הוועדה שהוא גם התובע הכללי של עיריית בית שמש. לפי הדיווח לא נעשתה פניה כזו.

האם מדובר בזיוף חד פעמי או שאולי יש עוד היתרים מפוברקים שכאלה מסתובבים?

פנינו ושאלנו בעירייה, ואין כמעט גורם שפנינו אליו, החל ממנכ"ל העירייה, המשך בלשכת ראש העירייה, גם את מהנדסת העירייה שיתפנו ושאלנו, והגענו גם ל היועץ המשפטי. כולם ממלאים פיהם מים. כולם השתתקו ואינם מגיבים. שתיקה כהודאה דמיא, יכול להיות.

נושאים: אגף הנדסה, עיריית בית שמש, רמת אברהם, היתרים מזוייפים
צילום נוף בית שמש
צילום נוף בית שמש
צילום נוף בית שמש
צילום נוף בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: