היום יוענקו אותות ליהודים שהצילו מבני עמם ביער הקדושים

קרן קימת לישראל והמרכז העולמי של בני ברית יקיימו היום ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, טקס יחיד במינו בארץ ובעולם, המוקדש להוקרת פועלם ולהנחלת מורשתם של יהודים שהצילו את בני עמם במהלך השואה. הטקס יתקיים ביער הקדושים – "רחבת מגילת האש" וייפתח עם הצפירה בשעה 10:00.

מגילת האש ביער הקדושים
מגילת האש ביער הקדושים

כמדי שנה הטקס מתקיים ב"יער הקדושים", לצד אנדרטת "מגילת האש" המגוללת את סיפור הגלות, השואה והתקומה של עמנו בארץ ישראל. מפעל "יער הקדושים" הוא הגדול מבין המפעלים המשותפים של קרן קימת לישראל וארגון בני ברית העולמי, והוא אתר ההנצחה הראשון שהוקם בארץ לציון השואה עוד בראשית שנות ה-50. ביער זה נטועים 6 מיליון עצים לזכר קורבנות השואה ופזורות בו אנדרטאות לזכר קהילות רבות שהושמדו ולזכר חברי בני ברית בגרמניה וברחבי אירופה הכבושה שנספו בשואה.

היערות היו סמל הישרדות עבור יהודים רבים שהצליחו להימלט מהגטו. עשייתה רבת הפעלים של קק"ל באה לידי ביטוי בהנצחת הגבורה והזיכרון של קהילות יהודיות שונות בלב יערות קק"ל ובין היתר גם בחיזוק הקשר של בני הנוער בארץ ובתפוצות לאדמת המולדת.

מאז סוף שנת 2000 מקדמת קבוצת ניצולים בירושלים, הוועדה להוקרת גבורתם של המצילים היהודים בשואה ((JRJ ונציג המרכז העולמי של בני ברית, פעולות מגוונות רבות, שמטרתן להעלות את סוגיית המצילים היהודיים על סדר היום הציבורי. הוועדה גם מאגדת את סיפוריהם של המצילים במאגר מידע המונה כבר מאות רבות של מצילים. "אות המציל היהודי" נוסד ב-2011 במטרה להוקיר את פועלם של הגיבורים שהעזו לסייע לאחיהם בצרה ולמרוד נגד הגורל המר שייעדו הגרמנים לכול יהודי. הם סיכנו את חייהם וגילו סולידריות למופת כדי להבטיח שיהודים יוכלו להמשיך להתקיים על אדמות אירופה או לסייע להם להגיע לחוף מבטחים. עד היום הוענקו אותות לכ-600 מצילים מגרמניה, הולנד, צרפת, סלובקיה, יוון, רוסיה, יוגוסלביה, אוקראינה, אוסטריה, בלארוס, איטליה, פולין, מרוקו, אלג'יר, הונגריה, דנמרק, צ'כיה, ליטא ובלגיה.

בטכס יישאו דברים בטקס: מנהל החטיבה לחינוך ולקהילה בקק"ל שר-שלום ג'רבי; יו"ר המרכז העולמי של בני ברית ד"ר חיים כ"ץ; תת ניצב קובי קרני מפקד בית הספר החילי, משמר הגבול ושגריר הולנד בישראל הנס דוקטר. במהלך הטקס יוענקו "אות המציל היהודי" על ידי המרכז העולמי של בני ברית והוועדה להוקרת גבורתם של המצילים היהודים בשואה ((JRJ לשלוש עשרה מצילים שפעלו בצרפת, הולנד, גרמניה, סלובקיה, ליטא, צ'כיה ודנמרק.

נושאים: יום השואה, יער הקדושים, בני ברית, קקל. בית שמש
מגילת האש ביער הקדושים
מגילת האש ביער הקדושים
מגילת האש ביער הקדושים
מגילת האש ביער הקדושים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: