הוראה מהמועצה הדתית לצמצם מניינים ולהמנע מלנשק ספרי תורה ומזוזות

וכן, גם הקפידו ובחנו את סביבתכם בבית הכנסת, ראו מה קורה עם הקשיש, הבודד, השכן ועזרו להם בתפקוד היומיומי.

המועצה הדתית
המועצה הדתית

המועצה הדתית בית שמש גם היא מצטרפת לגופים המוציאים כללי התנהגות מיוחדים ומותאמים לימי הקורונה שיחלפו עלינו במהרה. הרב בן עזרא, מ"מ המרא דאתרא הוציא בערב שישי האחרון כללי התנהגות במוסדות דת ותפילה בעיר.

וכך כותב הרב בן עזרא באגרתו לתושבי העיר: מנינים שבהם בדרך כלל יש יותר מ-100 מתפללים, באחריות הגבאים לוודא שלא עוברים את המספר המותר. במידת האפשר יש לפצל את המניינים בימי השבת לשעות שונות או מקומות שונים כדי להמעיט את מספר המתפללים. להוראה זו יש משנה תוקף אחרי הודעת ראש הממשלה להקפיד על פחות מעשרה אנשים באותו מרחב ציבורי.

להקפיד לא ללחוץ ידיים, ובתי הכנסת הספרדים בהם נוהגים להתחבק ולהתנשק עם חברים אזי מומלץ להימנע מכך בכל לשון של בקשה. השאירו את החיבוקים והנישוקים לימים שלאחר חלוף הקורונה. בע"ה.

כמו"כ מבקש הרב בן עזרא להקפיד על ההוראה הכללית של שטיפת הידיים בסבון.

ועוד בקשה בפיו של הרב בן עזרא, אולי הבקשה בהא הידיעה. לבתי הכנסת מרבה להגיע אוכלוסיה בוגרת, מבוגרת וקשישה, תחליטו אתם איך להגדיר את הבאים, אנא שימו לב לשכנים, לקשישים, לבודדים וכאלה שיושבים בקביעות בסמיכות למקום מושבכם בבי הכנסת. הביטו לתפקודם האם האם הוא כתמול שלשום, ובמקרה הצורך אנא פעלו בהתאם להנחיות.

הרב בן עזרא מסיים איגרתו בתפילה ויתקיים בנו מקרא שכתוב "כל חוקיו כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאיך". במקום אחר כבר ראינו שעם ישראל מתפלל על כל חולי העולם , הרב שלמה עמאר רבה של ירושלים הפיץ אף הוא נוסח תפילה מיוחד לימים האלה.

ההוראות שפרסם הרב בן עזרא בשם הנהלת המועצה הדתית והרבנות הראשית בעיר, פורסמו בידי הארגון העולמי של בתי הכנסת בארץ ובעולם תחת הכותרת הנחיות מעודכנות לבתי הכנסת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

נושאים: המועצה הדתית, בית שמש, הרב בן עזרא
המועצה הדתית
המועצה הדתית
המועצה הדתית
המועצה הדתית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: