הוגש לעיון חברי מועצת העיר תקציב העירייה לשנת 2022

התקציב יעמוד על 757.5 מיליון ש"ח בשעה שההכנסות הצפויות קטנות מכך. מצבת כוח האדם גדלה ב-28 משרות נוספות.

ראש העיר והגזבר
ראש העיר והגזבר

היום שלחה לשכת ראש העיר טיוטת תקציב לשנת 2022 לכלל חברי מועצת העיר, לפי הטיוטא יעמוד תקציב העיר בית שמש, על סך 757,400,514 ₪. עדיין אין הכנסות מתאימות לסכום ההוצאה הנ"ל. יש גידול בתקציב ויש גידול גם במצבת כוח האדם של העירייה. 1380 עובדים לעומת 1352 עובדים בשנת 2021. בסה"כ הפרש של 28 משרות חדשות. "בתקציב הוכנסו שינויים הנובעים מהגידול בעיר, התייקרויות במשק, ושינויים הכרחיים נוספים" מסבירה ראש העירייה עליזה בלוך. מה? לא מפורט,

בשעה שכל הרשויות במדינת ישראל הגישו וכבר מצויים בשלב זה או אחר של אישור תקציבם, בית שמש משתרכת מאחור ומגישה עכשיו טיוטא לדיון. רגע, התקציב עדדין לא אושר ויקח לפחות חודש ימים עד שיעבור במליאה הבאה שלפני חג הפסח. כלומר באיחור של 4 חודשים מגישה עיריית בית שמש את תקציבה.

ראש העיר עליזה בלוך מסבירה לחברי מועצת העיר: "הטיוטה הוכנה על בסיס התקציב והביצוע של שנת 2021 ואל מול הערכה לצפי ההכנסות לשנת התקציב הנוכחית.". בלוך אינה מסבירה מניין תצליח להשיג את המימון לכלל התקציב שהרי סעיף ההכנסות הכולל עומד על סכום של 709,441,641 גירעון של כ-48 מיליון ₪. האם משרד הפנים יאשר?

לפני אישור משרד הפנים, צריכים עכשיו הממונים השונים באגפים לבחון את הטיוטא. בדרך כלל התקציב נבנה מלמטה, כלומר מעובדת תכנית עבודה בכל אגף, ממנה נגזר התקציב הדרוש לקיומה.

הפעם עשו הפוך, הכינו תקציב לפי גידול טבעי שלא ברור מהו.

וגם הטיוטא הנ"ל אינה סופית. ראש העיר כבר אומרת לבריה בקואליציה: "התוספת לתקציבי התרבות כפי שסוכמה בהסכם הקואליציוני יוכנסו לספר התקציב כמסוכם בתיאום עם הסיעות לגבי מיקום הסעיפים.". מדובר לא בהרבה כסף אבל גם כמה מיליונים הם כסף שרק צריך לחשוב מניין לגיס אותו.

כאמור זו טיוטא בלבד ובהתאם צריך להתייחס אליה.

בימים הקרובים נתחיל לשמוע מן הסתם הערות והארות מכיוון מנהלי האגפים או הממונים עליהם. התקציב הזה אינו סופי.

נושאים: תקציב 2022, בית שמש, משרד הפנים, עליזה בלוך
ראש העיר והגזבר
ראש העיר והגזבר
ראש העיר והגזבר
ראש העיר והגזבר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: