הוגשה תשובת העירייה לעתירה לשינוי שמות רחובות נווה שמיר

ב"כ העירייה טוענים למחיקת העתירה על הסף מנימוקים שונים ותובעים הוצאות. הדיון יתקיים ב-19.4.21 בבית המשפט המחוזי.

בניינים בנווה שמיר
בניינים בנווה שמיר

עיריית בית שמש מתייצבת בבית המשפט להגן על מעשה שעורר דיון ציבורי רחב דווקא מכיוון אחר, הניסיון למחוק שמות נשים מהגדרת שמות הרחובות.

בשבוע שלאחר יום העצמאות יתכנס בית המשפט המחוזי בירושלים לדון בעתירת העותרים מנווה שמיר נגד שינוי שמות הרחובות בשכונה משמות חודשי השנה לשמות המתארים דמויות גיבורים ישראלים. נציין ששבעת העותרים אינם מיוצגים בידי עו"ד והם מתייצבים למשפט בכוחותיהם בלבד. הדיון הקרוב יתקיים בתאריך 19.4.21

בית המשפט החליט בדיונו האחרון כי על העירייה להגיש תשובה והיא עושה זאת באמצעות משרד עו"ד נבו קידר בלום מתל אביב.

בתשובתה מבקשת העירייה מנימוקים שונים באמצעות ב"כ לדחות את העתירה על הסף תוך חיוב העותרים בהוצאות המשיבה בקשר עם ההליך לרבות הוצאות שכ"ט עו"ד ומע"מ כחוק.

ב"כ העירייה מתארים בכתב התשובה את השתלשלות האירועים לפני הגשת העתירה, אופן קביעת השמות, ההחלטה לשנותם, פרסומן ברבים, וקבלת רשות מצד בני משפחת הגיבורים.

מעבר לכך מנמקים ב"כ המשיבה כי אין מדובר באישים שנויים במחלוקת אשר ייתכן ויעוררו אנטגוניזם אצל מגזר מסויים בחברה,. ב"כ המשיבה מספרים על שכונת נווה שנים, על בניית 1200 יח"ד בתוכה בשלב הזה ועוד רבים בהמשך.

כאמור מבקשים ב,כ המשיבה לדחות את העתירה על הסף מטעמם של כמה נימוקים: בהיעדר זכות עמידה- אינם בגדר דמויות המייצגות דיירים או בעלי נכסים בשכונה. מהטעם של איחור ניכר בהגשה מה שקרוי שיהוי בהגשת העתירה, היעדר ניקיון כפיים וחוסר תום לב אשר לא בחלו בהצגת פרטים מטעים ולמצער מסולפים" וגם בשל אי צירופם של צדדים רלוונטיים לעתירה כמו בעלי המשפחות אשר על שמות קרוביהם נקראו הרחובות. ואחרון לא הגישו תצהיר תמיכה לעובדות המפורטות.

בהמשך כתב התשובה מפרטים ב"כ המשיבה את נימוקיהם המשפטיים, ואת העובדות כהווייתם לדעתם, ומצרפים מסמכים כנספחים להבאת עדויות לפעילותם כמו פרסום ברבים על הכוונה לשינוי שמות הרחובות.

אגב בתשובה לא מוזכרת בכלל הסיטואציה שעוררה דיון ציבורי נרחב לשינוי שמות הרחובות תוך בידול מגדרי של נשים.

נושאים: שמות רחובות, נווה שמיר, עתירה, בית משפט מחוזי, בית שמש
בניינים בנווה שמיר
בניינים בנווה שמיר
בניינים בנווה שמיר
בניינים בנווה שמיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: