הגזבר אריה ברדוגו: "אנחנו בפתחה של תקופה מאתגרת מאוד".

יו"ר איגוד גזברי הרשויות בכנס הוועידה הכלכלית של הרשויות המקומיות, אריה ברדוגו, מתאר תמונת מצב כלכלית קשה ברשויות. ברדוגו גם מודיע: "הגזבר ברשות כפוף ישירות רק לראש הרשות"

ברדוגו עם אדרי וגזברים בכנס
ברדוגו עם אדרי וגזברים בכנס

הוועידה הכלכלית של הרשויות המקומיות יצאה אתמול לדרך למשך ארבעה ימים במלון דן אילת. הוועידה מיועדת לגזברים ובעלי תפקידים בכירים במערך הכספי של הרשויות המקומיות. הוועידה תימשך עד יום חמישי ה-9.5. לוועידה ניתנו חסויות מצד גורמים שונים בניהם בנק מזרחי טפחות וחברות הגבייה הפועלות ברשויות.

יו"ר האיגוד רו"ח אריה ברדוגו גזבר עיריית בית שמש תיאר את תמונת המצב על פי הבנתו במושב הפתיחה של הכנס: "אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת מאוד. לאחר למעלה משנה של בחירות, שנה של אינפלציה במספרים שלא הכרנו, שנה של הסכמי שכר חריגים שאין להם כיסוי מלא ממקורות התקציב, שנה של התייקרויות בשיעורים של עשרות אחוזים, שנה של מלחמה שאנו לא רואים עדיין את סופה, שנה של רשויות שלמות שנעקרו מבתיהן, ובצפון אנחנו לא יודעים מה צופה לנו העתיד. שנה שאנו מאשרים תקציב רשות רק במחצית השנה, מנסים לאזן את התקציב כשרב הנסתר על הגלוי, היינו בתקופה לא פשוטה, עכשיו אנו בפתחה של תקופה עוד יותר מאתגרת".

ברדוגו דיבר מגרונם של גזברים רבים בכל הרשויות. בכנס יושבים רוב הגזברים וגם אורחים מוזמנים. ביניהם יו"ר מינהלת תקומה תא"ל (מיל) משה אדרי אשר תיאר תמונת מצב לגבי העוטף ובעיקר בהתייחס ליושבים בעוטף ועל הסיכויים שלהם לשוב לביתם.

ברדוגו לא התייצב רק לדבר על המצב אלא בעיקר על הפתרון להזרמת הכספים: "התרגלנו לצערי לקבל בדיליי את הקיצוצים הצפויים ממשרדי הממשלה. ברור לנו שמישהו יצטרך לשלם את מחיר המלחמה, מחיר הפינויים, מחיר הקטנת הכנסות המדינה ממיסים. המשבר בענף הבניה שפוגע בכולנו, בהתחלות בניה של פרויקטים, בסיום בניה של פרויקטים, ביזמים שעומדים על הגדר ולא מתחילים פרויקטים חדשים שיכולים לאזן מעט את קופת העירייה. ".

דבריו של ברדוגו חשובים מאוד גם כדי ללמוד על הצפוי לנו כאן בעיר- עירנו בית שמש. הם לא נאמרו מחלל ריק, הוא מכיר מקרוב את המציאות בשטח. "למדנו לשנות החלטות מהיום להיום, ומהיום למחר" אומר ברדוגו לאזנם העריבה והרעבה של השומעים בכנס. "בתקופה שלפני הבחירות וכעת ביתר שאת אנו רואים את החשיבות של מנהל כספי חזק. של זיכרון ארגוני משובח" תוך שהוא מבליט את הניסיון שצברו הגזברים במקום עבודתם. כאומר לפוליטיקאים אל תפגעו באלה כי הם הפיתרון ולא הבעיה למצב הקשה ברשויות. ומעיד: "הגזבר הוא לא רק גזבר שומר סף שאמון על ניהול תקציב באיזון ועל פי חוק, הגזבר הוא גם המנהל העסקי מנהל הפיתוח הכלכלי מנהל שמתמודד בכבוד טוב יותר מחברה עסקית... בהמשך ידבר ברדוגו על יציבות בכוח האדם הגזברי ברשויות, פחות חילופים יתרמו ליציבות.

"אנו עומדים מול טייקונים כאשר מסביבם מטובי היועצים במשק, ואנו כלאחר יד אמורים לעמוד מולם בכוחות שווים". ברדוגו חושף גם את השינוי בכפיפות במסגרת התפקיד. מבקר המדינה כבר כתב על כך : הגזבר ממונה על ידי ראש הרשות באישור המועצה לאחר הליך מכרזי. מהגדרת תפקיד הגזבר המפורסמת בקובץ תיאורי תפקידים שפרסם משרד הפנים, אפשר ללמוד כי הגזבר כפוף לראש הרשות המקומית או למנכ"ל הרשות." עתה הגיע יו"ר איגוד הגזברים לסיכום עם משרד הפנים, הגזבר יהיה כפוף רק לראש הרשות.

נושאים: אריה ברדוגו, הוועידה הכלכלית של הרשויות. מלון דן אילת. מבקר המדינה
ברדוגו עם אדרי וגזברים בכנס
ברדוגו עם אדרי וגזברים בכנס
ברדוגו עם אדרי וגזברים בכנס
ברדוגו עם אדרי וגזברים בכנס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: