אחרי חמש שנים בתכנית המראה בית שמש עוד לא 'נחתה'

משרד הפנים ביקש לעודד את בית שמש לצאת מהגירעון ולהתייצב כלכלית, הבטיח לה 17.6 מיליון ש"ח מתוכם נוצלו 1.2 מיליון ש"ח. מה עם היתר ולאיזו מטרה נוצלו אם נוצלו? נזכיר בית שמש רחוקה מלהתייצב כלכלית גם 5 שנים אחרי כניסתה לתכנית

תכנית המראה
תכנית המראה

בחודש יולי 2018 נתבשרה בית שמש על צירופה לתכנית ההמראה של משרד הפנים. מטרת התכנית חיזוק ע"י השקעה בפיתוח כלכלי ובחיזוק ההון האנושי. כל זה לשם שיפור בהיקף וטיב השירותים המוניציפאליים ברשות. התכנית מרכזת מאמץ ברשויות בעלות פוטנציאל לפיתוח כלכלי במטרה לחולל שינוי משמעותי ולהביאן לידי יציבות כלכלית ועצמאות כלכלית.

האם בית שמש ביציבות כלכלת? נכון לכתיבת השורות העירייה מתנהלת לפי תקציב 2022, כלומר תקציב 2023 שהוגש לא מאושר. העירייה בגירעון תקציבי מתמשך כבר שנים ארוכות ומטרת התכנית הייתה להוציאה מאותו גירעון ולהעמידה על איתנות כלכלית.

כמעט חמש שנים חלפו מאז ההצטרפות לתכנית ההמראה, ביקשנו לבדוק האם העירייה קיבלה את כל המובטח ממשרד הפנים. מימוש ההתחייבות שעמדה על סך 17,600 מיליון שח מותנית באישור מוקדם.

עד כה אושרו ונוצלו בסה"כ 1.2 מיליון ₪. מה דין היתרה ע"ס 16.4 מיליון ₪. מתוכם 2.3 מיליון המוגדרים כתקציב ארגוני ועוד 14.1 מיליון ₪ לפרויקטים. האם בוצע משהו מהפרויקטים, אם כן האם דווח על כך למליאה? הרשות המקומית רשאית לעשות שימוש ביתרה בסעיף הפרויקטים המניבים לטובת קידום פרוייקטים מניבים במסגרת הציר התקציבי כלכלי. על אותו מסמך חתמו בזמנו חשב משרד הפנים והמנכ"ל שאז מרדכי כהן.

נכון להיום, לפי הדוחות המופיעים באתר משרד הפנים, טרם אושר הסכום של 16.4 מיליון ₪. ואם אושרו זה לא מופיע באתר משרד הפנים.

ביקשנו התייחסות משרד הפנים, דוברות העירייה וגזבר העירייה. אף גורם לא טרח לשוב אלינו.

נושאים: משרד הפנים, בית שמש, אריה ברדוגו
תכנית המראה
תכנית המראה
תכנית המראה
תכנית המראה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: