האם יוצבו תמרורים בכניסות לשכונות החרדיות למנוע נסיעת רכב בשבתות?

ומה יקרה למי שיפר את הוראות התמרור? יקבל נקודות חובה? קנס? יהיה מעניין במליאה הערב

בקשה מנהגים בשכונה חרדית בירושלים
בקשה מנהגים בשכונה חרדית בירושלים

הצעה מעניינת בישיבת המליאה, הצבת תמרורי אזהרה לנהג לכניסתו לשכונה שומרת שבת. בשכונות חרדיות ברחבי הארץ הועמדו לוחות בדברי בקשה להימנע מנסיעה בשבת, מלאכי כי טוב לוקח זאת קצת קדימה ומבקש להעמיד תמרורים. הצבת תמרורים מחייבת חוקי עזר.

המבקש הוא הרב מלאכי כי טוב, (לא מפתיע אתכם שלא חשבו על כך עד עכשיו?) אשר מבקש להעביר החלטה ברוח זו: מליאת מועצת העיר מורה בזאת לוועדת התחבורה רשות רישוי ותמרור, המחלקה המשפטית וכל הגורמים הרלונטיים לבצע את ההסדרים המשפטיים והטכניים ואם יש צורך בכך לאשר בוועדות ו/או להכין חוק עזר עירוני, ולהביא לאישור סופי במליאה הבאה הצבת תמרורים בכניסות לשכונות חרדיות (או לשכונה חרדית אחת כשלב ראשון), לצורך מניעת נסיעות בשבת ובחג שלא לצורכי פיקוח נפש. ממש כך, מלאכי כי טוב לא מבקש שילוט מבקש אלא תמרורים!!! משמעות אחרת למפר הוראות התמרור.

מסביר המשנה לראש העיר: " בעירנו בית שמש שכמעט 100% מתושביה קרובים לעניין שמירת שבת בדרגות שונות, בוודאי ראוי ומתבקש בתקופה שכזו להביא את הדבר לידי ביטוי בהחלטת העירייה לאפשר לשכונות שתושביהן חפצים בכך (כמו רמת בית שמש ג' רמת בית שמש ד' וכדו') לכבד ולענג את השבת ולמנוע נסיעה בהן שלא לצורכי פיקוח נפש. יחד עם זאת יתכן שיועלה החשש לעיכוב רכבי הצלה וכדו' אך בה יינתן שכיום נוסעים כולם באמצעות תוכנות ניווט, אם יוצב תמרור ויקבע ויירשם הדבר ברישומים השונים יוטמע לאחר מכן בכל הפלטפורמות וככל הנראה תפסק נסיעת רכבים כמעט לחלוטין. כך לא יהיה צורך בסגירת הרחוב באופן פיזי וניתן יהיה להשאירו פתוח לצורך נסיעות הצלה. באם נחליט על הצבת תמרורים בשכונות כאמור נסייע לתושבים לכבד ולענג את השבת כרצונם וגם נבטא את רצון תושבי העיר בכללם שוודאי גם הם ישמחו בתקופה זו בחיזוק שמירת שבת בפרהסיה הציבורית. ניתן לשקול קידום הנושא בשלבים לצורך בחינת הדרכים הנכונות לקיומו.

נושאים: בית שמש, חרדים, נהגים, תמרורים, מליאה
בקשה מנהגים בשכונה חרדית בירושלים
בקשה מנהגים בשכונה חרדית בירושלים
בקשה מנהגים בשכונה חרדית בירושלים
בקשה מנהגים בשכונה חרדית בירושלים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: